الگوریتم Paraphrasing چیست و تاثیر آن در سئو سایت
مدتی است که گوگل مطالعات و تحقیقات درباره الگوریتم جدیدش را منتشر کرده است. این الگوریتم از محتوای وب سایتهای مختلف استفاده می کند و در صفحه اول موتور جستجو، یک مقاله منجسم درست می کند. این الگوریتم جدید گوگل، جواب سوال کاربران را در همان صفحه اول موتور جستجو میدهد و لازم نیست کاربران برای گرفتن جوابشان این صفحه را ترک کنند و به وب سایت دیگری بروند. بنابراین تا انتهای مقاله با w3design همراه باشید تا به الگوریتم Paraphrasing بپردازیم.
الگوریتم Paraphrasing چیست؟ تولیدمحتوا توسط گوگل با الگوریتم Paraphrasing
الگوریتم Paraphrasing به بررسی محتوای هر صفحه می پردازد و بخش هایی که اطلاعات مهمی ندارند را حذف می کند. در واقع با این کار یک خلاصه مفید و ارزشمند از محتوا صفحه برای کاربران تولید می کند.در حقیقت الگوریتم Paraphrasing محتوا را بر اساس ترکیب صفحه های اینترنتی گوناگون تولید می کند. یا به عبارتی ربات های گوگل در آینده خواهند توانست بعد از بررسی محتوای یک صفحه کلمات و جملات کلیدی را شناسایی کنند و به کاربران و سئوالات آنها با محتوای خوب پاسخ دهند.
Paraphrasing چیست؟
معنی paraphrasing در اصل تفسیر کردن می باشد که خوب از نام این الگوریتم مشخص می باشد ، که حتی اگر متن شما به زبان لاتین باشد و به فارسی ترجمه شود ، گوگل این موضوع را تشخیص میدهد اما این به دان معنی نیست که شما را در سئو جریمه می کند.
ویکی پدیا هم بر روی این الگوریتم برای موفقیت در زبان هایی که کمتر و سخت تر به آنها دسترسی محتواییه خوب داشته کار کرده.
Paraphrasing به معنی ترکیب عقاید و ایده های گوناگون می باشد با این اصل که محتوای اصلی حفظ شود. برای همین از این الگوریتم به عنوان merging algorithm هم یاد میشود.
محتوای شما را گوگل نیازی ندارد!
با تحقیق و بررسی هایی که توسط تیم توسعه گوگل صورت گرفته است، با توجه به کارایی الگوریتم Paraphrasing ، گوگل دیگر میتواند محتوایی مورد نظر کاربران را با توجه به اطلاعات جمع شده که از سایت ها بدست می آورد در اختیار آنها قرار دهد. که نتیجه این کار نشان دهنده این موضوع است که دیگر به سایت شما نیازی ندارد. اما این مسئله باعث نگرانی خیلی از مدیران سایت ها و تولیدکنندگان محتوا شده است.
در کل اگر به این نتیجه برسیم که گوگل می تواند الگوریتم هایی چنین پیچیده را تولید کند یعنی اینکه به راحتی کیفیت محتوای صفحات را آنالیز می کند و بخش های ارزشمند را شناسایی می کند. پس محتوای تازه و بکر هم بیشتر برای گوگل جذاب است ، پس به سراغ جاهایی بروید که هنوز تیم های تولید محتوا به آنجا سفر نکرده اند.
استفاده از الگوریتم Paraphrasing، به نفع گوگل یا کاربران؟
قبل از اینکه دقیقا بگوییم این الگوریتم به نفع چه کسانی است، همان طور که گفتیم، این الگوریتم نوعی خلاصه سازی انجام میدهد و تفسیر کلی از موضوع به کاربر ارائه می کند. خب، با این حساب در وقت کاربر صرفه جویی می شود و همچنین کاربر در صفحه جستجو گوگل می ماند و لازم نیست که برای جواب سوالش، جای دیگری برود. یعنی این الگوریتم از محتوای تمام سایتها استفاده میکند و برای گوگل یک دایرة المعارف اختصاصی از مقالهها و موضوعها می سازد. اغلب کسب و کارهایی که اساس کار آنها با محتوا است از این کار گوگل ناراحت هستند چون الگوریتم های خلاصه سازی در موتور جستجو، میزان بازدید این سایتها را به شدت پایین می آورد و به عقیده افراد زیادی، این کارهای گوگل، انحصار طلبی محض است.
آیا استفاده از الگوریتم Paraphrasing، به ضرر کسب و کارهای اینترنتی است؟
طبق گفتههای گوگل، این الگوریتم می تواند محتوای سایت های مختلف را استخراج کند و بخش های برجسته آنها را کنار هم قرار دهد و یک مقاله مستقل درست کند. به این شکل هر مطلبی که در هر سایتی به صورت عمومی، در دسترس باشد می تواند خوراک الگوریتم گوگل شود و با استفاده از محتوای سایت شما و سایت تمام رقیبان شما، محتوایی ایجاد کند و عملا همه را از زمین بازی اوت کند. به عبارتی محتوا به نام شما و به کام گوگل خواهد بود.
حالا که قدرت این الگوریتم گوگل را درک کردید تصور کنید که این قابلیت با قابلیت voice assistant هم ترکیب شود، به این شکل کاربر در هر مکان و زمانی که بود سوالی را از گوگل می پرسد و صدای گوگل از مقالههای خلاصه سازی شده گوگل برای کاربر روخوانی می کند. دقیقا مانند اینکه از یک فردا دانای کل، سوالی بپرسید و او به سرعت به شما جواب دهد، به این شکل حتی کاربر صفحه جستجو را نمی بینید که نام سایت شما را حداقل در آنجا مشاهده کند.
دفاع گوگل از الگوریتم Paraphrasing
وقتی نگرانی از کار این الگوریتم بالا گرفت، صاحبان مشاغل، سوالهای زیادی از شرکت گوگل پرسیدند که آیا قرار است گوگل به جای یک موتور جستجو به موتور پاسخ دهنده تبدیل شود؟ و آیا گوگل با استفاده از هوش مصنوعی، قصد دارد بازار اطلاعات و محتوا را برای خود انحصاری کند؟ در اینجا مدیر موتور جستجوی گوگل، توضیح داد که گوگل همیشه در حال تحقیق است و این الگوریتم قرار نیست صرفا در موتور جستجو استفاده شود و جای نگرانی نیست. شاید گوگل فعلا به صورت گسترده از این قابلیتها استفاده نکند ولی در آینده به هیچ وجه دور از انتظار نیست که گوگل به محتوای هیچ سایتی نیازی نداشته باشد و جواب همه سوالها را بدهد.
استراتژیهای جدید در مقابل الگوریتم Paraphrasing و دیگر الگوریتم های خلاصه سازی
الگوریتمهای گوگل، میتوانند باعث شوند که بیش از پیش به محتوای واقعی اهمیت بدهید و بدانید که استفاده از کلمات کلیدی همیشه بهترین راه برای بالا بردن آمار بازدید نیست. از این به بعد وقتی قدرت الگوریتمهای گوگل بیشتر شود باید استراتژی تولید محتوا را تغییر داد و به جای کلمات کلیدی از محتوای مفهومی استفاده کنید. با استفاده از محتوای مفهومی و جذاب، محتوای خود را در حالیکه در دسترس عموم قرار میدهید راه را روی هوش مصنوعی گوگل می بندید، چون تا به حال مشخص شده است که این الگوریتمها با استفاده از کلمات مشخص، مقالههای خلاصه شده را تولید میکنند.
حتی پیش از تولید این الگوریتم برای کسب و کارهای اینترنتی، واضح بود که کار در دنیای مجازی نیاز به تغییر استراتژی دارد زیرا، پیشرفت در این زمینه بسیار سریع است و باید بر موجهای تغییر سوار شوید. در دنیای مجازی، رقابت بسیار زیاد است و کاربران وقت بسیار کمی صرف میکنند تا به خواسته خود برسند، پس با برنامه ریزی و استراتژی به روز از این قافله عقب نیفتید و همیشه در صدر بمانید.
برای تولید محتوای مفهومی و پر بازدید نیاز به استراتژیهای قوی دارید که همگام با پیشرفت تکنولوژی روز باشد و همچنین انعطاف پذیر باشد که برای تغییر، چشم انداز کسب و کار شما را به خطر نیاندازد.
گوگل انحصار طلب است!
در طول 6 سال گذشته گوگل تلاش کرده است تا از یک موتور جستجو به یک موتور پاسخگو تبدیل شود. در بسیاری موارد بدون آنکه کاربر را به یک سایت دیگر ارجاع دهد پاسخ نهایی را در اختیار او قرار میدهد. آیا گوگل مدیران سایت ها را فراموش کرده و ارزشی برای تلاش شبانه روزی آنها قائل نیست؟
اگر گوگل توانایی تولید الگوریتم هایی تا این حد پیچیده را دارد یعنی میتواند به راحتی کیفیت محتوای یک صفحه را آنالیز کرده و بخش های ارزشمند آن را شناسایی کند.
تولید محتوا دیگر به معنی یک متن هدف گذاری شده بر روی کلماتی مشخص نیست. باید بیشتر از همیشه به مفهوم کلیدی و پاسخ گویی به کاربران در محتوا توجه کنیم.
برای موفقیت در سئو سایت خود اگر یکی از استراتژی های اصلی تولید محتوا می باشد ، این محتوا باید جدید هم باشد. گوگل به این دانش رسیده که محتوای شما نه تنها تکراری است یا جدید بلکه قدیمی است یا جدید.
الویت تولید محتوا:
۱ . محتوای جدیدی که تولیدی خودتان است.
۲. محتوای جدید که ترجمه خودتان باشد.
۳ . محتوای شامل برداشت شما از محتوای خوب سایرین به همراه تحلیل خودتان از موضوع.
برای اینکه صفحات با ارزش در گوگل امتیاز دهی شوند از الگوریتم Hilltop استفاده می کنند که با خواندن آن خیلی چیزها برای شما روشن خواهد شد.در مقاله ی بعد با این الگوریتم بیشتر آشنا خواهیم شد.
این را هم بخوانید:
دیدگاهتان را بنویسید