زیر دایرکتوری چیست ؟
زیر دایرکتوری چیست ؟
✅ زیر دایرکتوری و ساب دامین یکی از پر کاربردترین اصطلاحات در زمینه طراحی سایت و اینترنت هستند و به شما اجازه میدهد تا قسمتی مجزا و خاص (مانند فروم یا وبلاگ) برای وب سایت خود ایجاد کنید.
✅آدرسها و جهتیابیهای یک سایت بسیار برای SEO مهم است. Sub Domains و Sub Directorie، مثالهایی از عناصر ساختاری سایت است که بر روی نتایج رتبهبندی گوگل تاثیرگذار هستند.
✅ممکن است همیشه بین زمانی که یک صفحه در زیر دایرکتوری (Sub Directories) است در مقابل زمانی که در یک زیردامنه (Sub Domains) است تفاوت بزرگی نباشد. با این حال مواردی وجود دارد که زمانی که از Sub Domains یا Sub Directorie استفاده میکنید بسیار مهم هستند.
تفاوت بین یک ساب دایرکتوری و یک ساب دامین
?هنگام استفاده از Sub Domains آدرس شما شبیه این است: subdomain.domain.com
?توجه داشته باشید که Sub Domain بخشی است که قبل از دامنه قرار دارد. این بخش به گوگل و بازدیدکنندگان سایت شما میگوید که مطالب زیردامنه (Sub Domains) جدا از محتویات بقیه سایت شما است.
?استفاده معمولی از زیردامنه (Sub Domains) برای یک سایت کسب و کار است که در آن وبلاگ از بقیه سایت جداست و در زیردامنه خود قرار دارد مانند blog.companysite.com، سایتهایی با انجمنها و مطالب دیگر بعنوان مثال مقالات، که غالبا قسمت انجمنها بر روی یک زیر دامنه جدا قرار دارد مانند forum.contentsite.com.
?زیر دایرکتوری (Sub Directories) بعد از نام دامنه میآید مانند: domain.com/subdirectory
?تفاوت فقط در نحوه قرارگیری Sub Domains و زیر دایرکتوری (Sub Directories) نیست. این تفاوت به نوع محتوای شما نیز مربوط میشود.
?هیچ قانونی برای استفاده از Sub Domains یا زیر دایرکتوری (Sub Directories) وجود ندارد اما اگر محتوای شما میتواند محتوای مناسبی برای یک سایت جداگانه باشد از Sub Domains استفاده کنید.
?اگر محتوای شما با محتوای اصلی سایت تفاوت چندانی ندارد از زیر دایرکتوری ( Sub Directories) استفاده کنید.
?به عنوان مثال اگر شما یک وبلاگ در مورد طراحی سایت دارید میتوانید از زیر دایرکتوری جداگانه برای آموزش، مسائل آزاد، آثار هنری و غیره استفاده کنید اما فروشگاه که شما در آن قالب و طرح را میفروشید را در یک دامین جداگانه قرار دهید.
مزایای زیر دایرکتوری در سئو
اگر شما انتظار یک لیست دراز از مزایای SEO از زیر دایرکتوری را دارید، هیچ لیستی وجود ندارد. چرا که اساسا ساب دایرکتوری ها تنها دو مزیت دارند.
? اول این که، همانند ساب دامین ها می توانند کلمات کلیدی را در url خود داشته باشند.
? دوم این که از دامین اصلی ارث بری می کنند و احتیاجی نیست برای آن سئو و بهینه سازی سایت را جداگانه انجام داد.
معایب زیر دایرکتوری در سئو
?اصلی ترین عیب زیر دایرکتوری در سئو اینکه در دید قرار گرفتن سایت شما محدود می شود، اگر نتایج جستجو قبل با صفحات سایت شما اشباع شده باشد. همانطور که قبلا گفتم، گوگل معمولا تعداد نتایج جستجو را محدود به دو یا سه تا برای هر دامنه می کنه، بنابراین اگر شما صفحات زیادی که مشابه هستند دارید، آنها ممکنه در نتایج اصلی جستجو نشان داده نشود.
?از نظر موتور جستجوی گوگل، ساب دامین یک سایت جداگانه در نظر گرفته میشود، به صورتی که حتی پایش، جستجو و نمایش نتایج در آن به صورت جداگانه است، بنابراین در بحث تاثیر ساب دامین در سئو، باید گفت گوگل کاملاً با ساب دامینها مانند یک سایت جداگانه برخورد کرده و آنها را ایندکس مینماید، چرا که سابدامین همانند یه دامنه منحصر به فرد به حساب میآید.
?اما در مورد زیر دایرکتوری یا همان پوشه، گوگل آنها را به عنوان بخشی مرتبط در مسیر کنونی سایت شما در نظر میگیرد، بنابراین فرقی ندارد که در دامنه اصلی باشد یا در دامین فرعی. زیرا به هر حال تأثیر بسزایی در پی خواهد داشت.
?زیر دایرکتوری سئوی دامنه اصلی را ارث میبرند، همچنین هرگونه فعالیتی که به منظور سئو روی زیر دایرکتوری انجام شود، به نفع دامنه اصلی تمام میشود، میتوان این گونه گفت که تمام منوهای یک سایت در حالت عادی به شکل زیر دایرکتوری تعریف میشوند.
تصمیمگیری برای استفاده از ساب دامینها یا ساب دایرکتوری
?اگر قصد دارید بخش جدیدی به سایت خود اضافه کنید که چندان با موضوع اصلی سایتتان مرتبط نیست، بهتر است از سابدامین استفاده کنید اما زمانی که به دنبال موضوعی مرتبط با موضوع اصلی سایت هستید، موضوعی که از نظر مفهوم و کاربرد رابطه نزدیکی با موضوع اصلی سایت دارد، توصیه این است که از زیردایرکتوری یا همان پوشه استفاده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید