adwords چیست؟
گوگل adwords چیست؟
گوگل adwords یا گوگل ادز سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان از طریق سایت ها و ابزارهای مختلف گوگل، تبلیغات خود را به رویت مشتریان می رسانند. معروفترین شکل تبلیغات ادوردز، تبلیغات در موتور جستجوی گوگل است. در این روش تبلیغ دهنده عبارات یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل ادوردز وارد میکند تا تبلیغاتش برای کسانی که این عبارات را جستجو می کنند نشان داده شود. تبلیغ کننده همچنین برای هر کلیک هزینهای را وارد میکند، برای جستجوی یک کلمه کلیدی، گوگل از بین پیشنهادهای مختلف تبلیغ دهندگان، بر اساس ضوابطی خاص برخی از تبلیغ ها رو انتخاب و به کاربران نشان می دهد. در ادامه این ضوابط را بررسی خواهیم کرد.
چرا باید از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟
واضح است که تفاوتی بین نوع بازدیدکنندگان در سایت وجود دارد. بازدید کنندگانی که ممکن است سایت را در نتایج طبیعی گوگل پیدا کرده باشند رفتار متفاوتی با بازدید کنندگانی که از طریق گوگل ادوردز وارد سایت شده اند خواهند داشت. دلیل این امر بسیار ساده است. ترافیکی که از طریق جستجو و گشت و گذار بعبارتی سئو به دست آمده باشد، مربوط به بازدید کنندگانی است که اغلب به دنبال اطلاعات هستند. این در حالیست که بازدید کنندگان تبلیغات پولی به خوبی می دانند که بر روی تبلیغ کلیک می کنند و به دنبال خرید محصول یا خدمات موردنیاز خود هستند. بنابراین شما به میلیون ها بازدیدکننده مروری (از طریق نتایج طبیعی) نیاز ندارید. در عوض به بازدیدکنندگان خاص و هدفمندی نیاز دارید که از طریق ادوردز وارد سایت شده اند.
الزامات و ویژگیهای گوگل ادز چیست ؟
اگر بخواهیم از ویژگی های گوگل ادز برای شما بگوییم مهمترین آنها عبارتست از:
- در ابتدای کسب و کار میتوانید از آن استفاده کنید.
- ترافیک بالایی در سایت هدف ایجاد می کند.
- در یک مقطع زمانی خاص میتوانید تبلیغ خاصی انجام دهید.
- نیازی به بهینهسازی سایت و محتوای آن ندارد. البته اگر این مورد انجام شود کمک بیشتری به قرار گیری سایت شما در نتایج اولیه دارد و ما این مورد را به شما توصیه می کنیم.
- باید تبلیغات مرتبط تعریف کنید.
- امکان بودجهبندی برای هر تبلیغ در هر روز ساعت خاصی مقدور است.
- امکان زمانبندی مشاهده تبلیغ برای کاربران برقرار خواهد بود.
- نیاز به پرداخت هزینه به ازای هر کلیک وجود دارد.
- گوگل ادز یک روش سریع برای دستیابی به مشتریان بالقوه و افزایش فروش است.
گوگل adwords چگونه کار می کند؟
اولین موردی که باید در مورد نحوه کار گوگل ادز بدانید سیستم مزایده آن است. سیستم مزایده گوگل ادز در واقع تعیین کننده قیمت هر کلیک و جایگاه نمایش تبلیغ است. 75 درصد از کاربران هرگز فراتر از صفحه اول گوگل نمی روند. از طرفی بیشتر کاربران یکی از 4 گزینه اول نتایج را انتخاب می کنند به همین دلیل همه تلاش می کنند تا در بین گزینه های اول صفحه اول قرار بگیرند و تمایل دارند تبلیغ آن ها در این جایگاه ها نمایش داشته باشد.
مزایده گوگل ادز چیست؟
گوگل ادز با برگزاری مزایده ها تعیین می کند که هر جایگاه تبلیغاتی مختص چه سایتی است. به طور کلی با جستجوی هر کلمه کلیدی مزایده خاصی برگزار می شود. کسانی که خواستار تبلیغ بر اساس یک کلمه کلیدی مشترک هستند، هزینه مورد نظر خود را به گوگل اعلام می کنند. سپس کسی که بیشترین امتیاز را از دید گوگل داشته باشد، جایگاه شماره یک یا بالاترین نتیجه را برای نمایش تبلیغ خود به دست خواهد آورد. به همین ترتیب رتبه دوم در اختیار کسی قرار خواهد گرفت که امتیاز کمتری نسبت به نفر اول کسب کرده باشد. فاکتورهای مختلفی بر روی جایگاه نمایش تبلیغ اثرگذار است.
گوگل چگونه تبلیغات را دسته بندی میکند؟
گوگل زمانی که در مورد جایگاه تبلیغ و مزایده تصمیم گیری میکند، فاکتورهایی در مورد مزایده bid (یا هزینهای که برای هر کلمه در نظر گرفتهاید) و تعداد افرادی که از طریق هر تبلیغ بر روی آن کلیک کرده اند را در نظر میگیرد. گوگل ادوردز به تبلیغات موثر اولویت بیشتری می دهد. اگر تبلیغ و مقصد آن به عبارت موردنظر مرتبط باشد، بازدیدکنندگان بیشتری از طریق پرداخت به ازای کلیک (تبلیغات گوگل) به سایت شما خواهند آمد. بازدیدکننده خوب می تواند به مشتری خوبی تبدیل شود.
مقایسه تبلیغات در گوگل با دیگر روشهای تبلیغات در اینترنت
تبلیغ در گوگل ادوردز چندین فایده دارد:
- اشخاصی که روی تبلیغ شما کلیک میکنند، حتما کلمه کلیدی مربوط به کسبوکار شما را جستجو کردهاند. پس احتمال اینکه به مشتری شما تبدیل شوند بیشتر است.
- معمولا تبلیغات شما توسط افراد تکراری دیده نمیشود. هر روز افراد جدیدی تبلیغات شما را مشاهده میکنند.
- میتوان بازه زمانی نمایش آگهی را مشخص کرد.
- میتوانید منطقه جغرافیایی سفارشدهندگان و مشتریان را مشخص کنید تا از یک مکان خاص مشتری داشته باشید.
- میتوان آمار دقیق بازدید و زبان تبلیغ را مشخص کرد.
- بهترین روش برای افزایش ترافیک موثر وبسایت شما است.
- اما در دیگر روشهای تبلیغاتی این مزایا وجود نخواهد داشت.
گروه تبلیغاتی در Google AdWords چیست؟
یک گروه تبلیغاتی محلی است که تبلیغات AdWords، کلیدواژهها و صفحات هدف شما در آن قرار دارد. گوگل به آگهی کنندگانی که در AdWords کمپین ایجاد میکنند، گروههای تبلیغاتی بسیار ساختاربندی شدهای ارائه میکند. قرار ندادن تمام کلیدواژههایتان در یک گروه تبلیغاتی بسیار مهم است، باید کلیدواژههایتان را قالبهای مختلف دستهبندی کنید.
مرتبط بودن تبلیغ در AdWords به چه معناست؟
مرتبط بودن تبلیغ معیاری از میزان متناسب بودن کلیدواژهای که روی آن پیشنهاد میدهید با تبلیغ شماست، همچنین تناسب کلیدواژهتان با پیام ارائه شده در تبلیغ و صفحات هدفتان را نشان میدهد. هرقدر این تناسب کلیدواژه بیشتر و رتبه تبلیغتان بالاتر باشد، میتواند به افزایش نرخ دریافت کلیک و نمره کیفیت کمک کند.
نتیجهگیری:
برای کسانی که برای بهینهسازی وبسایتشان وقت نمیگذارند و یا با اصول سئو آشنایی ندارند، میتوانند با پرداخت هزینه تبلیغات در گوگل ، محصول یا خدمات خود را در گوگل تبلیغ کنند.
دیدگاهتان را بنویسید