به اشتراک گذاشتن مطالب و عکس‌های جالب در وب‌سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و توئیتر باعث می‌شود نام تجاری شما بیشتر مطرح شود و ارتباط نزدیک‌تری بین شما و مشتریان شکل گیرد. بدون استفاده از شبکه‌های اجتماعی، رفت و آمد به وب‌سایت شما تنها به مشتریان سابق یا کسانی که کلمات کلیدی شما را جست‌وجو می‌کنند، محدود می‌شود .

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

هر صفحه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنید مخاطب را به سمت مشاهده نمونه کارهای طراحی سایت مجموعه شما و هر پستی که به اشتراک می‌گذارید فرصتی برای جذب یک مشتری جدید برای کسب‌ و کار شما است و البته بدیهی است که هر چه مطالبی که به اشتراک می‌گذارید جذاب‌تر و پر محتواتر باشد برای این منظور بهتر است .

به خاطر داشته باشید که گوگل و شبکه‌های اجتماعی در کنار مزایای زیادشان معایبی نیز دارند و باید با احتیاط استفاده شوند؛ چرا که شما بر آنهاکنترل کامل ندارید. به عنوان مثال یک تغییر ساده در الگوریتم آنها می‌تواند باعث شود یکباره هیچ یک از مشترکان شما پست‌هایتان را نبینند .

باید هایی که باید در بازاریابی شبکه های اجتماعی صورت گیرند عبارتند از :
ارسالهای منظم و متعادل در روز
به نظرات مثبت و منفی کاربران پاسخ دهید
اطلاعات کاربران را در قسمت های جداگانه بگیرید
محتوای تولید شده در وب سایت‌ تان را به اشتراک بگذارید
محتوای تعاملی ایجاد کنید
دکمه های اشتراک‌گذاری را جدی بگیرید
حالا نوبت به نباید هامیرسد که عبارتند از :
با مطالب بیهوده صفحه‌تان را بروز نکنید
روزانه بین ۲ الی ۴ پست در صفحه‌تان ارسال کنید، نه بیشتر و نه کمتر
گرفتن اطلاعات کاربران بدون اجازه آنها نباشد
برای کسب و کار خود با یک حساب کاربری شخصی فعالیت نکنید
به عنوان یک فروشنده دائما در حال قیمت دادن به مخاطبین نباشید.آن هاخسته می شوند .

منبع: وبکده