آشنایی با افزونه امتیازدهی به محصولات ووکامرس
آشنایی با افزونه Customer Reviews for WooCommerce
افزونه Customer Reviews for WooCommerce : یکی از روشهایی که به شدت دارای بار مثبت روی فروشگاه اینترنتی ماست، امتیاز را رای دادن مشتریان است. وقتی از مشتری خود میخواهید بابت خریدی که انجام داده میزان رضایت خود را تنها با مشخص کردن تعدادی ستاره مطرح کند. هم او حس بهتری دارد و هم شما آمار دقیقی را از محصول خود بدست میآورید. این سیستم در وبسایتهای معمولی نیز کاملا صادق است. ولی امروز میخواهیم امتیازدهی به محصولات ووکامرس را با هم بررسی کنیم.
امتیاز به محصولات به مراتب اهمیت بیشتری دارد. اینگونه هم مشتری احساس رضایت میکند. و مطمئن می شود نظر او برایتان مهم است و هم شما اطلاعات بهتری بدست آورده و در جهت بهبود محصول کوشش میکنید. در مطلب آموزشی امروز، تصمیم داریم افزونه Customer Reviews for WooCommerce ، افزونه ای بسیار ساده اما کاربردی را که مخصوص ووکامرس است، به شما معرفی کرده و روش کار با آن را آموزش دهیم.
افزونه ووکامرس به عنوان یکی از بهترین افزونه های فروشگاه ساز وردپرس دارای افزونه های متعددی است. که قابلیت های آن را افزایش داده و ویژگی های مختلفی به این افزونه قدرتمند اضافه می کند. به همین دلیل است که ووکامرس یکی از پرکاربردترین افزونه ها برای ساخت فروشگاه آنلاین است. شما می توانید لیستی از این افزونه ها را در مقاله بهترین افزونه های ووکامرس مشاهده کنید.
افزونه Customer Reviews for WooCommerce به شما امکان می دهد به مشتریانی که اخیراً محصولی را از فروشگاه شما خریداری کرده اند به صورت خودکار یادآوری کنید که محصول شما را بررسی کنند. به این ترتیب که ایمیل های یادآوری برای مشتریان شما ارسال می کند. و از آنها دعوت می کند محصول (های) اخیر خود را بررسی کرده و امتیاز دهند.
این افزونه بررسی محصولات ووکامرس به عنوان رابط یک سرویس خارجی برای تأیید بررسی مشتری کار می کند. این سرویس که CR (Customer Reviews) نامیده می شود. فرآیند جمع آوری نظرات مشتریان (از جمله افرادی که هرگز زحمت نوشتن نظر را تقبل نکرده اند) را تسهیل می کند. و با بررسی صحت و سقم آنها، تأثیر بررسی ها بر تصمیمات خرید را افزایش می دهد. اطلاعات در مورد شرایط ، حریم خصوصی و سیاست های حفاظت از داده های CR در وب سایت CR ارائه شده است.
برخی ویژگی های اصلی این افزونه عبارتند از:
- یادآوری بررسی
- فرم بررسی جمع آوری شده
- بررسی های پیشرفته مشتری
- بررسی تخفیف
- اعتماد به نشان محصولات
- ادغام با Shopping Google
- ایمپورت کردن بررسی ها
آموزش افزونه Customer Reviews for WooCommerce و نحوه بررسی محصولات ووکامرس
توجه داشته باشید که برای استفاده از این افزونه باید فروشگاه خود را با استفاده از افزونه WooCommerce ساخته باشید.
قبل از توضیح نحوه راه اندازی افزونه، نگاهی به گام های اصلی فرآیند بررسی محصول می پردازیم.
روش توصیه شده برای استفاده از افزونه به شرح زیر است:
- مشتری از فروشگاه آنلاین شما خرید می کند.
- شما سفارش آنها را پردازش کرده و وضعیت سفارش را “تکمیل شده” (یا سایر وضعیت های سفارش پولی که در تنظیمات پیکربندی شده است) تنظیم می کنید.
- پس از یک تأخیر زمانی مشخص (که در تنظیمات پیکربندی شده است)، مشتری ایمیلی با دعوت نامه برای بررسی محصول دریافت می کند.
- مشتری با استفاده از فرم ساده ای که در یک دامنه مستقل دیگر میزبانی می شود، نظراتی درباره محصول خریداری شده می نویسد (برای رفع شبهه از اینکه می توانید خودتان نظرات مثبتی ایجاد کرده باشید).
- بررسی ها از فرم به ووکامرس منتقل می شود و در فرمت استاندارد ووکامرس در پایگاه داده ذخیره و منتشر می شود.
- مشتری (به صورت اختیاری) ایمیلی حاوی پیام تشکر و کوپن تخفیف برای خریدهای آینده در فروشگاه شما دریافت می کند.
ابتدا افزونه را دانلود نموده و آن را در سایت خود در بخش افزونه ها نصب کنید.
بعد از اینکه افزونه نصب شد آن را فعال کنید.
قبل از تنظیم افزونه Customer Reviews for WooCommerce ، باید مطمئن شوید که با نصب وردپرس و ووکامرس شما سازگار است. برای بررسی وضعیت سازگاری، در پیشخوان وردپرس به مسیر Reviews » Diagnostics بروید. صفحه ای مشابه شکل زیر مشاهده می کنید.
✔️ WP Version: نسخه وردپرس نصب شده روی سایت شما را نشان می دهد.
✔️ WC Version: نسخه WooCommerce نصب شده در سایت شما را نشان می دهد.
✔️ cURL Version: نسخه کتابخانه cURL نصب شده در سایت شما را نشان می دهد.
✔️ WP Cron : نشان می دهد که آیا WP Cron در سایت های شما فعال است یا خیر. WP Cron برنامه ریزی مشاغل (وظایف) را برای اجرا در یک تاریخ خاص در آینده امکان پذیر می کند. WP Cron توسط این افزونه برای برنامه ریزی ارسال یادآوری های مرور استفاده می شود.
✔️ WP REST API: نشان می دهد که آیا WP REST API در سایت شما فعال است یا خیر. این افزونه از WP REST API برای انتقال نظرات از فرم های جمع آوری شده بررسی به سایت شما استفاده می کند. اگر WP REST API کار نکند، سایت شما قادر به دریافت نظرات مشتری جمع آوری شده توسط افزونه نخواهد بود.
✔️ WC Slider: نشان می دهد که آیا کتابخانه WooCommerce Slider فعال است. این کتابخانه توسط افزونه برای نشان دادن اسلایدر برای نمایش تصاویر پیوست شده در بررسی ها استفاده می شود. اگر کتابخانه اسلایدر موجود نباشد ، ممکن است نمایش تصاویر پیوست شده به بررسی ها به درستی کار نکند.
✔️ WC Zoom: نشان می دهد کتابخانه WooCommerce Zoom فعال است یا خیر. این کتابخانه توسط افزونه برای پشتیبانی از بزرگنمایی تصاویر پیوست شده به بررسی ها استفاده می شود. اگر کتابخانه بزرگنمایی موجود نباشد ، ممکن است نمایش تصاویر پیوست شده به بررسی ها به درستی کار نکند.
✔️ WC Lightbox: نشان می دهد که آیا کتابخانه WooCommerce Lightbox فعال است یا خیر. این کتابخانه توسط افزونه Customer Reviews for WooCommerce برای نشان دادن لایت باکس در تصاویر پیوست شده به نظرات استفاده می شود. اگر کتابخانه Lightbox موجود نباشد ، ممکن است نمایش تصاویر پیوست شده به بررسی ها به درستی کار نکند.
تنظیمات ایمیل یادآوری بررسی
پس از اطمینان از سازگاری این افزونه با وردپرس و تنظیمات ووکامرس، پیکربندی افزونه را ادامه دهید. در این مقاله، پیکربندی پیشنهادی توسعه دهندگان افزونه را بررسی خواهیم کرد اما شما می توانید تنظیمات را با توجه به نیازهای خاص خود تنظیم کنید.
برای پیکربندی تنظیمات یادآوری بررسی، در پیشخوان وردپرس به مسیر Reviews » Settings بروید و روی تب Review Reminder کلیک کنید.
ابتدا باکس Enable Automatic Reminders را فعال کنید. این تنظیم به افزونه دستور می دهد تا ایمیل های پیگیری خودکار برای یادآوری ارسال نظر را بفرستد. ایمیل پیگیری بعد از نشانه گذاری سفارش به صورت “تکمیل شده” با تاخیر مشخص شده در فیلد Sending Delay Days زمان بندی می شود. ایمیل ها برای سفارشات تکمیل شده قدیمی ارسال نمی شوند.
توجه داشته باشید که اگر تصمیم دارید ایمیل های پیگیری را ارسال کنید، باید شرایط و ضوابط را در سایت خود تنظیم کنید تا به مشتری اطلاع داده شود که ایمیلی برای بررسی سفارش خود دریافت می کند. مشتریان باید قبل از ثبت سفارش، شرایط و ضوابط را بپذیرند.
تنظیمات باقیمانده در تب Review Reminder شما را قادر می سازد زمان و نحوه ارسال ایمیل های پیگیری را تنظیم کنید. شما می توانید ارسال ایمیل های یادآوری بررسی را به دسته های خاصی از محصولات محدود کنید. همچنین برای تعداد ایمیل های قابل ارسال برای یک سفارش محدودیت تعیین کنید.
اگر می خواهید ایمیل یادآوری بررسی را به صورت دستی ارسال کنید، باید چک باکس Enable Manual Reminders را فعال کنید.
این گزینه دو ستون جدید به نام های عملیات ها و Review Reminder را در صفحه سفارشات ووکامرس اضافه می کند. شما می توانید از دکمه با آیکون “پاکت نامه” در ستون عملیات ها برای ارسال دستی یادآوری ها استفاده کنید. ایمیل های پیگیری دستی با دعوت نامه های بررسی بدون هیچ گونه تأخیری ارسال می شوند.
باید اطمینان حاصل کنید که تنظیمات را برای نام فروشگاه ،BCC و ایمیل های reply-to تنظیم کنید.
پس از آن باید تنظیمات زبان را پیکربندی کنید.
این افزونه از چند زبان مختلف پشتیبانی می کند که برای المان های رابط کاربر در فرم های بررسی استفاده می شود. خوشبختانه افزونه Customer Reviews for WooCommerce از زبان فارسی پشتیبانی می کند.
همچنین گزینه هایی برای سفارشی سازی تمپلیت های ایمیل برای دعوت نامه های بررسی و تمپلیت های فرم بررسی وجود دارد.
سرانجام ، گزینه ارسال تست برای ارسال ایمیل آزمایشی وجود دارد تا تأیید کند که ایمیل و فرم بررسی مناسب است.
قبل از ارسال ایمیل تست باید تنظیمات را ذخیره کنید. ایمیل تست به آدرس ایمیلی که مشخص کرده اید ارسال می شود.
تنظیمات برنامه های افزودنی
تب بعدی تنظیمات Review Extensions نام دارد. در این قسمت می توانید افزودنی های مختلف را در بررسی های بومی ووکامرس پیکربندی کنید.
اولین گروه تنظیمات مربوط به پیوست تصاویر Attach Images به بررسی های بومی ووکامرس است. نیازی به فعال کردن این گزینه وجود ندارد زیرا به ندرت توسط مشتریان استفاده می شود. از طرف دیگر ، فعال کردن این گزینه نیز هیچ ضرری ندارد.
گروه بعدی گزینه ها مربوط به reCAPTCHA است. اگر این گزینه را فعال کنید و کلیدهای reCAPTCHA تولید شده برای سایت خود را وارد کنید، مشتریان قبل از اینکه بتوانند یک بررسی بومی ووکامرس را ارسال کنند ، باید به reCAPTCHA پاسخ دهند. اگر به این گزینه علاقه مند هستید ، باید کلیدهای سایت خود را از وب سایت رسمی reCAPTCHA دریافت کنید. https://www.google.com/recaptcha/about/
پیشنهاد ما این است که گزینه نقدها فقط توسط “صاحب تأیید شده” باقی میمانند که در مسیر ووکامرس » پیکربندی » محصولات قرار دارد را فعال کنید.
این گزینه بهترین راه برای جلوگیری از بررسی های اسپم است. اگر این گزینه را فعال کنید، نیازی به فعال کردن reCAPTCHA ندارید.
همچنین گزینه ای برای فعال کردن کد کوتاه ارائه شده توسط افزونه Customer Reviews for WooCommerce وجود دارد. بهتر است نحوه استفاده از کد کوتاه و مکان استفاده از آن را به دقت مطالعه کنید. به طور کلی توصیه می شود که این گزینه را فعال کنید و صفحه ای ایجاد کنید که نظرات مشتریان را برای همه محصولات به نمایش بگذارد.
گروه بعدی تنظیمات، المان های بصری دیگری را برای نمایش نظرات مشتری امکان پذیر می کند.
از چک باکس Review Summary Bar می توان برای نمایش جدول هیستوگرام با خلاصه ای از بررسی ها در صفحه محصول استفاده کرد.
همچنین امکان فعال کردن رای مثبت و منفی برای بررسی در صفحات محصول ووکامرس وجود دارد. برای این کار ، از چک باکس Vote for Reviews استفاده کنید.
در آخر گزینه Remove Plugin’s Branding برای حذف برند افزونه از نوار خلاصه بررسی وجود دارد.
در قسمت Lazy Load Reviews می توانید تنظیمات را به گونه ای پیکربندی کنید که بررسی ها به جای صفحه بندی استاندارد وردپرس، با دکمه “خواندن بیشتر” نمایش داده شوند.
تنظیمات تخفیف در افزونه Customer Reviews for WooCommerce
تب بعدی شامل تنظیمات ارسال کوپن تخفیف برای مشتریانی است که نظرات خود را ارسال کرده اند.
اگر کادر تأیید Enable Review for Discount را فعال کنید و پارامترهای کوپن تخفیف را پیکربندی کنید، این افزونه به طور خودکار برای هر مشتری ارسال کننده نظر، یک کوپن تخفیف ارسال می کند. توصیه می شود این گزینه را فعال کرده و در دسترس بودن کوپن های تخفیف را در ایمیل به مشتریان خود یادآوری کنید. بررسی گزینه تخفیف مزایای متعددی را به شما ارائه می دهد. برخی از آنها عبارتند از:
- مشتری را تشویق می کند تا نظرات بیشتری ارائه دهد
- در ازای وقت صرف شده در بررسی محصولات به مشتریان کوپن تحفیف پاداش می دهد.
- عادلانه است زیرا مشتریان خواه به یک بررسی یک ستاره یا 5 ستاره داده باشند، کوپن یکسانی را دریافت می کنند.
- به فروش بیشتر کمک می کند زیرا مشتریان وسوسه می شوند کوپن های خود را خرج کنند.
- تعیین آدرسهای ایمیل، BCC و Reply-To در این قسمت نیز مهم است.
افزونه Customer Reviews for WooCommerce می تواند یک کوپن منحصر به فرد جدید برای هر مشتری ایجاد کند. این ویژگی با فیلد Coupon to Use کنترل می شود.
تنظیمات برای تولید کوپن های جدید بسیار شبیه به گزینه های استاندارد ووکامرس برای ایجاد کوپن است. به عنوان مثال ، شما می توانید مبلغ ، حداقل هزینه و غیره را تعریف کنید.
حتماً از گزینه Send Test برای ارسال چند ایمیل آزمایشی و تأیید خوب بودن آنها استفاده کنید.
نشان های اعتماد
تب بعدی تنظیمات نشان های اعتماد است. این افزونه صاحبان فروشگاه های آنلاین را قادر می سازد تا بررسی های ارسالی توسط مشتریان را از طریق یک وب سایت مستقل (www.cusrev.com) به صورت اختیاری تأیید کنند. این ویژگی کمک می کند تا یکی از مشکلات اصلی فروش آنلاین یعنی جلب اعتماد مشتریان و ایجاد اصالت بررسی ها، حل شود.
این افزونه می تواند خلاصه ای از بررسی های تأیید شده را با استفاده از نشان های اعتماد نشان دهد. نشان های اعتماد نشان های تصویری هستند که شامل نام فروشگاه و رتبه بندی ستاره ای می باشند. نسخه های مختلفی از نشان های اعتماد وجود دارد ، بنابراین می توانید یکی از موارد مناسب طراحی سایت خود را انتخاب کنید. با استفاده از کد کوتاه می توانید نشان اعتماد را در هر نقطه از سایت خود قرار دهید.
اگر نشان های اعتماد را فعال کنید ، لازم است صفحه ای با نسخه های تأیید شده بررسی ها را نیز تنظیم کنید. می توانید URL این صفحه را انتخاب کنید و توصیه می شود از نام فروشگاه خود به عنوان آخرین قسمت URL استفاده کنید. توجه داشته باشید که قسمت صفحه بررسی های تأیید شده فقط کاراکتر های عددی را قبول می کند.
نشان های اعتماد شامل لینک های nofollow به صفحات دارای بررسی های تأیید شده خواهد بود.
بیشتر بخوانید :
آموزش رایگان طراحی سایت صفر تا صد
آموزش کار با افزونه YITH WooCommerce Zoom Magnifier
افزونه نظرسنجی پیشرفته ووکامرس
دیدگاهتان را بنویسید