لینک خارجی چیست؟
لینک خارجی (External Link) چیست؟
External Links یا همان لینک خارجی به لینک هایی گفته می شود که به یک دامنه به غیر از دامنه ای که بر روی آن قرار دارید اشاره دارد.به بیان ساده تر در تعریف اینکه External Link چیست؟ می توانیم بگوییم که لینک هایی که شما از وب سایت های دیگر دریافت می کنید همان لینک های خارجی می باشند و اگر شما هم به سایت های دیگر لینک داده باشید در حقیقت آن ها هم از سایت شما External Link دریافت کرده اند.
افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند و به نوعی متخصص در این زمینه می باشند بر این باور هستند که لینک های خارجی منبع بسیار مهم و تاثیر گذار در بدست آوردن رتبه بالا در موتورهای جستجو می باشند. External Link به شکل متفاوت تری از لینک های داخلی تولید می شوند و همین موضوع باعث شده است که این لینک ها در موتورهای جستجو دارای اهمیت بسیاری باشند و دلیل آن هم این است که موتورهای جستجو لینک های خارجی را به عنوان یک رای از طرف شخص ثالث حساب می کنند.
لینک سازی داخلی و خارجی
با ساخت لینک ها برای یک سایت می توان آنرا به عنوان سایتی مهم در نظر گوگل جلوه داد. گوگل با استفاده از لینک های داده شده به یک صفحه به میزان اهمیت آن صفحه پی می برد، با استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی می توانید به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو کمک کنید. سئو داخلی (on page seo) با لینک سازی داخلی و سئو خارجی (off page seo) با لینک سازی خارجی می توانند مسیر رو به رشدی داشته باشند.
لینک سازی داخلی (Internal links) چیست؟
لینک سازی داخلی نوعی لینک سازی است که از داخل سایت به دیگر صفحات سایت لینک داده می شود. لینک های داخلی آدرسی مشابه آدرس اصلی سایت دارند که ادامه ی مسیر به آدرس اصلی سایت اضافه شده و گوگل به همین ترتیب متوجه می شود که لینک، از نوع لینک داخلی است.
مهمترین نکات سئو در External Link
بررسی پارامترهای موثر در موتورهای جستجو نشان می دهد که گرفتن لینک های خارجی یکی از مهمترین اهداف در کسب رتبه بهتر برای وب سایت هاست. این ایده از آنجا نشات می گیرد که گرفتن لینک های خارجی از کارهای نسبتا دشوار در شبیه سازی اعتبار سایت هاست و بنابراین یکی از راه هاییست که موتورهای جستجو می توانند با استفاده از آن به تعیین اعتبار یک سایت پی ببرند. این ایده اولین بار توسط موتور جستجوی آلتا ویستا استفاده شد و سپس توسط گوگل ادامه دار گردید.
گوگل ابتدا با معرفی پیج رنک به تبیین این مسئله پرداخت. در الگوریتم محاسبه پیج رنک، بک لینک ها نقش اساسی در تعیین آن داشتند. صفحه ای که دارای بیشترین و معتبرترین لینک ها بود، به عنوان محبوب ترین صفحه انتخاب می شد. در هنگام جستجو نیز از این قاعده در نمایش نتایج صفحه اول استفاده می شد. البته این الگوریتم امروزه پیچیده تر شده و اعمال آن به همین سادگی نیست و عوامل دیگری در آن وارد شده اند که اثر لینک های خارجی را کاهش می دهند.
امروزه موتورهای جستجو از متغیرهای زیادی برای تعیین ارزش لینک های خارجی استفاده می کنند که تعدادی از آنها عبارتند از:
- میزان اعتبار سایت لینک دهنده
- محبوبیت سایت لینک دهنده
- ارتباط بین محتوای صفحه منبع و صفحه لینک شده
- انکر تکست استفاده شده در لینک
- تعداد لینک های داده شده به یک صفحه از سایت در صفحه منبع
- تعداد لینک های داده شده به دامین یک سایت در صفحه منبع
- میزان تغییرات اعمال شده بر روی متن لینک های خارجی در یک صفحه
- رابطه مالکیت بین منبع و صفحه هدف
چگونه لینک سازی خارجی انجام دهیم؟
در ادامه آموزش لینک سازی خارجی در سایت روش های لینک بیلدینگ خارجی را برای شما شرح خواهیم داد.
لینک سازی خارجی از طریق ایجاد محتوای ارزشمند
فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی
لینک بیلدینگ خارجی از طریق پست مهمان
بحث و تبادل نظر در انجمن های تخصصی
لینک سازی خارجی از طریق ایجاد محتوای ارزشمند
همواره همه کارشناسان سئو، به این نکته اعتقاد دارند، که تولید محتوا یکی از مهم ترین ارکان سئو سایت می باشد. در آموزش سئو همواره به این نکته توجه داشته ایم. هنگامی که شما یک محتوای ارزشمند تولید کنید، به خودی خود به عنوان یک مرجع شناخته خواهید شد. در این صورت دیگران با مطالعه مطلب شما، آن را در سایت خود قرار داده و به شما لینک می دهند. این نوع لینک سازی خارجی یکی از بهترین نوع لینک بیلدینگ خارجی است. اگر تا کنون مقاله تولید محتوا از آموزش رایگان سئو را مطالعه نکرده اید به لینک زیر بروید.
فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی
سعی کنید در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، لینکدین، گوگل پلاس و … فعالیت داشته باشید. این نکته را به یاد داشته باشید که شبکه های اجتماعی بدون مخاطب ارزشی برای شما نخواهد داشت. چون لایک و کامنت در این شبکه ها و جذب مخاطب از این طریق بسیار ارزشمند است. سعی کنید در یک یا دو شبکه اجتماعی، فعالیت مستمر داشته باشید. از قرار دادن پست ها بدون تغییر متن در شبکه های اجتماعی، خودداری کنید. حتما نوشته ای جدید و متفاوت در شبکه اجتماعی خود قرار دهید.
لینک بیلدینگ خارجی از طریق پست مهمان
برخی از سایت ها از طریق کاربرانشان تولید محتوا می کنند. این سایت ها بهترین موقعیت برای لینک سازی خارجی می باشند. سعی کنید در سایت هایی که مرتبط با فعالیت سایت شما می باشند، شناسایی و سپس محتوای اختصاصی برای آن ها تولید کنید. در این بین می توانید با لینک دادن به سایت خود، یک بک لینک طبیعی ایجاد نمایید.
بحث و تبادل نظر در انجمن های تخصصی
انجمن ها، فروم ها و سایت های مرتبط با سایت خود را شناسایی کنید. سپس سوالات و مشکلات کاربران را پاسخ دهید. از طریق ارسال دیدگاه می توانید یک بک لینک طبیعی دریافت کنید. اما این منوط به این است که شما هم به سوال کاربر دقیق و جتمع پاسخ دهید و هم اینکه بی ارتباط با موضوع خواسته شده نباشد. چون در این صورت حتما کامنت شما پاک خواهد شد. در غیر این صورت شما توانسته اید بک لینک خوب دریافت کنید.
نکات مهم درخصوص External Link
در هنگام ساختن لینکهای خارجی لازم است بایدها و نبایدهایی را رعایت کنید تا گرفتار جریمههای گوگل نشوید:
گوگل از کجا میفهمد چه کسی لینکهای بیرون سایت را ایجاد کرده است؟
- اگر آرایش لینکهای یکسان باشد. (کدهای یکسانی استفاده شده باشد)
- اگر تعداد لینک روزانه ثابت باشد.
- اگر انکرتکست یکسان باشد.
- اگر لینکها بعد از مدتی پاک شود.
لینکسازیهایی که اثر مخرب دارند:
- لینک در link farmها
- لینک در حجم زیاد در مدت زمان کم
- لینکهایی که اسپم اسکور بالا دارند.
لینک های خارجی که میتواند کارتان را تمام کند!
پنتالتی شدن در گوگل در کمین شما است، وقتی که:
- بکلینک از سایتهای مستهجن و اسپم داشته باشید.
- تعداد زیادی بکلینک داشته باشید که حذف شود.
- اغلب انکرتکستهای لینکهای خارجی شما همان کلمه کلیدی هدف صفحه شما باشد.
نتیجه گیری:
لینک سازی مسیر رفت و آمد گوگل و کاربران به سایت شما می باشد. اگر می خواهید در سایتتان کاری کنید که کاربران از مطالبی که تهیه کرده اید نهایت استفاده را ببرند و همه ی مطالب شما بازدید خوبی داشته باشند، لینک سازی داخلی انجام دهید و اگر می خواهید به سرعت ایندکس شوید و گوگل مدام به سایتتان سر بزند لینک سازی خارجی انجام دهید.
دیدگاهتان را بنویسید