تاثیر تبلیغات کلیکی گوگل بر سئو سایت
تبلیغات کلیکی گوگل
تبلیغات کلیکی گوگل و یا همان PPC ( پرداخت به ازای هر کلیک) یکی از موثر ترین روش های تبلیغات دیجیتالی محسوب می شود. اگر با یک استراتژی خوب آغاز شود، یک کمپین PPC می تواند جهت کنترل صحیح و همچنین افزایش بازدهی در یک دوره زمانی کوتاه به شما کمک کند.
اما تبلیغات کلیکی گوگل چطور بر روی عملکرد بهینه سازی موتور جستجو اثر می گذارد؟ در این مطلب قصد داریم به توضیح ارتباط خاص PPC و SEO سایت بپردازیم، و بگوییم این ارتباط چطور بر روی جایگاه وب سایتتان در رنکینگ های موتور جستجو تاثیر گذار است.
ارتباط PPC و SEO
به عنوان یک صاحب تجارت یا بیزینس، می خواهید اطمینان حاصل کنید که تمامی بخش های کمپین بازاریابی دیجیتالی برای سود و منفعت بیزینس شما، به خوبی با یکدیگر همکاری می کنند. پیش از سرمایه گذاری و صرف هزینه و زمان برای تبلیغات پرداختی، احتمالا می خواهید بدانید که بر روی رنکینگ سایتتان تاثیر مثبت می گذارد و یا منفی؟
آیا جستجوگر ها کمپانی شما را می بینند و یا جای دیگری فرود می کنند؟ آیا شما باید بر روی بهینه سازی PPC، SEO و یا هر دو کار کنید؟ در ادامه جواب این سوال ها را خواهیم یافت.
تاثیر ppc بر seo
تاثیر تبلیغات کلیکی گوگل بر سئو سایت به چه صورت است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که تبلیغات کلیکی به طور مستقیم بر روی سئو تاثیر ندارد، اما به طور غیر مستقیم بر روی آن تاثیر گذار است.
اتفاقات غیر مستقیم فراوانی هستند که نتیجه استفاده ترکیب سئو و تبلیغات کلیکی گوگل هستند. اگر می خواهید نتایجتان را توسط برنامه بازاریابی خود به ماکزیمم برسانید، بهترین کار استفاده هر دو این تکنیک ها در کنار یکدیگر است. حال این تاثیر گذاری به چه صورت است؟
- تبلیغات PPC به شما امکان به حداکثر رساندن شرایط واقعی تان را می دهد.
هنگامی که شما تبلیغات PPC را راه می اندازید، آن ها در بالای صفحات جستجو نمایش داده می شوند، و مردم هنگامی که کلمه مرتبط با تبلیغ شما را سرچ می کنند اولین چیز آن را می بینند. همراه با سئو، تبلیغات کلیکی گوگل به بیزینس شما جهت اشغال بخش بیشتری از صفحات نتیجه موتور جستجو کمک می کند.
اگر شخصی از تبلیغات موجود در گوگل گذر کند و به سراغ نتایج جستجویش برود، سایت بیزینسی شما را نیز خواهند دید. این کار سبب دو بار دیده شدن می شود. در نهایت این کار شانس کلیک کردن افراد بر روی یکی از لیست های شما و دیدن وب سایت کمپانی تان جهت کسب اطلاعات بیشتر را به حداکثر می رساند. ترکیب PPC و SEO به شدت ارزشمند است زیرا نه تنها ترافیک بیشتری را به سایتتان هدایت می کند بلکه مردم را راغب به انتخاب بیزینس شما می کند.
- PPC به شما در جهت شناخت کیورد های سئو ارگانیک و ارزشمند کمک می کند.
هدف قرار دادن کلیدواژه از اصلی ترین بخش های استراتژی سئو و تبلیغات کلیکی گوگل است. اگر می خواهید در نتایج جستجوی مشابه با کسب و کارتان نمایش داده شوید، بایستی کیوردهای صحیح و مرتبطی را هدف قرار دهید. از آنجایی که سئو به زمان بیشتری جهت نتیجه دادن و فهمیدن میزان تاثیرگذاری کلیدواژه هدف احتیاج دارد؛ PPC به شما امکان نتیجه گرفتن سریع می دهد، پس شما می توانید کلیدواژه هایی که ترافیک بیشتری می آورند و آن هایی که تاثیر کمتری دارند را مشخص کنید.
- PPC آگاهی از برند ایجاد می کند که همین سبب افزایش کلیک مردم بر روی سایت ارگانیگ کمپانی می شود.
تبلیغات کلیکی گوگل سبب افزایش کلیک وب سایتتان می شوند. هنگامی که افراد بر روی لینک تبلیغ شما کلیک می کنند وارد صفحه لندینگ می شوند و اطلاعات بیزینس و کمپانی شما را می بینند. آن ها با دیدن تبلیغات PPC شما با برندتان آشنا می شوند، و در آینده هنگامی که محصولات و یا خدمات مشابه با بیزینس شما را سرچ کنند، برند شما به آن ها یادآوری خواهد شد. به همین ترتیب تمایل بیشتری خواهند داشت که بر روی لیستینگ ارگانیک شما نسبت به رقبایتان کلیک کنند.
دلایل لزوم استفاده از SEO و PPC با هم
در اینجا مزایای استفاده همزمان این دو تکنیک تبلیغاتی آورده شده است:
با استفاده همزمان این دو باعث افزایش دیده شدنتان در صفحات جستجو می شوید، که در ادامه با افزایش ترافیک ورودی به وب سایت، افزایش کلیک افراد و ورودشان به سایت و همچنین افزایش رنک صفحه در نتایج جستجو روبه رو می شوید.
- دیتا PPC به استراتژی های سئو کمک می کند، از این جهت که با استفاده از هر دو این تکنیک ها گستره عظیمی از کیورد ها را خواهید داشت که می توانید آن ها را آنالیز و بررسی کنید.
- دیتا PPC سبب بهبود محتویات سئو می شود. از انجایی که نتیجه دادن سئو زمان بر است، شما می توانید با استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل برخی از بخش های کمپین سئو را تست و بهینه سازی کنید.
سخن آخر
در حالیکه تاثیر تبلیغات کلیکی گوگل بر سئو سایت به طور مستقیم نیست، منتها غیر مستقیم به شما کمک می کند تا سئو سایت خود را بهبود ببخشید. با سرمایه گذاری بر هر دوی این تکنیک ها، شما می توانید یک کمپین بازاریابی منسجم که باعث پیشرفت و ارتقای بیزینستان می شود را ایجاد کنید.
این را هم بخوانید:
دیدگاهتان را بنویسید