تاثیر گوگل مپ در رتبه سایت و سئو
تاثیر گوگل مپ
گوگل برای رتبهبندی وبسایتها بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف را در نظر میگیرد که شاید رعایت همه آنها دشوار باشد. در این میان، گوگل مپ از ابزارهای بسیار مهمی است که اگر بهدرستی از آن استفاده کنید، میتوانید وضعیت سئو وبسایت و کسبوکار خود را به شکل قابل توجهی بهبود بخشید.بنابراین در این مقاله به تاثیر گوگل مپ در رتبه سایت و سئو می پردازیم.
سلطه گوگل بر فضای وب، موضوعی انکارنشدنی است. بنابر آمار، هر کاربر به صورت میانگین ۳ تا ۴ مرتبه در روز از موتور جستجوی گوگل استفاده میکند و برای ۳۵ درصد از افراد نیز گوگل یک منبع همیشگی برای پیدا کردن محصولات و سرویسهایی است که به آنها احتیاج دارند. با این تفاسیر، هر کسبوکاری که در فضای مجازی فعالیت دارد، باید بتواند خود را با گوگل و سازوکار آن وفق دهد.
مطمئناً، در حال حاضر گوگل، توانایی های فوق العاده ای دارد (و به لطف هوش مصنوعی ، گوگل هر روز بهتر می شود)، اما نقشه گوگل مپ یکی از برنامه هایی است که گوگل بیشتر وقت خود را صرف تصفیه و بهبود آن می کند و نتایج خود گویای حقیقت هستند.
ما بدون اطلاعات GPS جغرافیایی گوگل در امر مسیریابی به کجا هدایت می شدیم؟ گوگل مپ بدون شک یکی از بهترین ابزارهای مفید گوگل است که در اختیار جهان قرار گرفته، اما مطمئنا چیزی بیش از یک ابزار مسیریابی است که باعث کنارگذاشتن نقشه های کاغذی و یا پرسیدن مسیر از مردم است .بلکه یک ابزار سئو سایت و بازاریابی اینترنتی فوق العاده قدرتمند است.
اهمیت تاثیر گوگل مپ در سئو
- ۸۶ درصد از مردم از این ابزار برای پیدا کردن محصولات و سرویسهایی که به آنها نیاز دارند، استفاده میکنند.
- ۱ نفر از هر ۵ نفر، ۲۴ ساعت پس از بررسی آنلاین کسبوکار و محصولش، خرید خود را انجام میدهد.
- ۵۸ درصد از کاربران برای پیدا کردن کمپانیهای مختلف از تلفن هوشمند استفاده میکنند.
این آمار و ارقام به خوبی نشاندهنده تاثیر گوگل مپ در سئو و اهمیت نظرات نوشتهشده توسط کاربران هستند.
تاثیر گوگل مپ در سئو چقدر است؟
گوگل در سال جاری میلادی با انتشار آپدیتی جدید برای چگونگی رتبهبندی محلی، «نزدیک بودن به جستجوکننده» را به عنوان مهمترین فاکتور در رتبهبندی سایتها معرفی کرد. با این حال، هنوز هم بسیاری از کسبوکارها درستی آدرس خود در گوگل مپ را بررسی نمیکنند.
زمانی که وبسایت خود را در Google My Business ثبت میکنید، گوگل بر اساس دادههای دریافتی از اینترنت شما، موقعیت کسبوکارتان را به صورت خودکار سنجاق میکند. اگر دادههای دریافتی به هر دلیلی نادرست باشند، یعنی موقعیت شرکت شما در مپ به درستی ثبت نشده است. این اتفاق نهتنها باعث سردرگمی و کاهش مشتریان میشود، بلکه با تغییر فاکتور «نزدیک بودن به جستجوکننده» سئو سایت هم لطف خواهد خورد. در این مورد، کافیست تعدادی از کاربران آدرس نادرست کسبوکار شما را به گوگل گزارش دهند تا وضعیت آن به غیر قابل اعتماد تغییر کند.
گوگل مپ چگونه می تواند بر روی سئوی محلی تاثیرگذار باشد؟
هنگامی که شما وب سایت خود را در گوگل مپ ثبت می کنید، پس از آن این امکان وجود دارد که بتوانید با توجه به منطقه ی جغرافیایی که در آن فعالیت می کنید، مشتریان را به سمت استفاده از خدمات و محصولات خود جذب کنید. این امکانی است که گوگل مپ در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید سئوی وب سایت خود را به صورت کاملا بهینه تقویت کنید.
در کل می توان گفت که گوگل مپ تبدیل به یک ابزار بسیار کاربردی برای فعالیت های روزانه همه انسان ها شده است. به عنوان مثال ما برای اینکه بتوانیم به سادگی و بدون حضور فیزیکی یک خیابان و یا یک فروشگاه را پیدا کنیم، پیش از هر اقدامی از گوگل مپ استفاده می کنیم. به همین دلیل نیاز است تا شما به عنوان یک کسب و کار فعال مکان فیزیکی و وب سایت خود را بر روی نقشه گوگل ثبت کنید. توجه داشته باشید که استفاده از گوگل مپ یکی از ابزارهای بسیار قدرتمند در بهبود وضعیت سئوی وب سایت است.
چرا گوگل به نظرات کاربران اهمیت می دهد؟
بدون شک برای پاسخ به این سوال باید گفت که، گوگل بسیار به نظرات کاربران نسبت به یک وب سایت و خدمات خاص، اهمیت می دهد زیرا تمام فعالیت های که در فضای مجازی و اینترنت صورت می گیرد برای جلب رضایت و پاسخگویی به نیاز کاربران است. به طور کلی می توان گفت ثبت نظرات مشتریان در گوگل مپ نوعی از Online Social Proof یا مدارک اجتماعی آنلاین برای تایید شما هویت شما و کسب و کارتان محسوب می شود. این تایید در گوگل مپ می تواند در رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو بسیار تاثیرگذار باشد.
سخن نهایی
اگر چه پروسه گوگل مپ کار ساده ای به نظر می رسد ولی گاهی یک بی دقتی کوچک شما را از رقابت خارج می کند. در نظر داشته باشید همیشه اطلاعات خود را به روز کرده و به صورت مرتب بهینه سازی گوگل مپ را اجرا کنید، سعی کنید با ارائه خدمات و محصولات خوب، نظرات و بازخوردهای مثبتی از مشتریان خود دریافت کنید. اگر در مرحله ای از کار خود به انجام و یا عدم انجام کاری شک کردید، همیشه کاری را انتخاب کنید که به نفع مشتری باشد، در نظر داشته باشید، مشتری همیشه باید اولویت هر کسب و کاری باشد.
دیدگاهتان را بنویسید