الگوریتم Hilltop گوگل و تاثیر آن بر سئوی سایت چیست؟
الگوریتم Hilltop از جمله قدیمی ترین الگوریتم های مهم و اساسی برای موتورهای جستجوی گوگل است که حدود ۱۷ سال می باشد در بین کاربران معرفی شده است. پس شما به عنوان یکی از فعالان در عرصه وب لازم است تا بدانید الگوریتم هیلتاپ چیست و چه تاثیراتی را بر روی سئوی مدرن دارد تا با استفاده از آن بتوانید درک بهتری از پایه ها و قوانین سئوی مدرن داشته باشید.
الگوریتم Hilltop چیست؟
در ابتدای امر الگوریتم Hilltop جهت رصد کردن سایت های مرجع و همچنین دایرکتوری های شناخته شده به منظور معرفی سایت های مختلف در زمینه های گوناگون روی کار آمد بنابراین گوگل چنین سایت هایی را مورد شناسایی خود قرار داد و برای هر یک از آنها ارزش و اعتباری را تعیین کرد. بعد از اینکه یک سایتی تایید می شد آن سایت به عنوان یک وب سایت مرجع و معتبر این شانس را در اختیار می گرفت تا توسط صفحاتی که با آن شناخته می شد در سایت گوگل به جایگاه مناسبی برسد. همین موضوع باعث شد دایرکتورهای مرجع و همچنین معتبری نظیر ویکی پدیا و یاهو در آن سال ها به یک فضای ارزشمند و مناسب برای لینک سازی بسیاری از سایت های کوچک تر به حساب بیایند. بنابراین گوگل به کمک الگوریتم Hilltop به راحتی قادر بود تا سایت های مرجع و بزرگ را شناسایی کند و توسط آنها نیز وب سایت های شناخته شده را به دست آورد.
تاثیر الگوریتم Hilltop بر روی سئوی امروزی
اگر چه گفتیم الگوریتم هیلتاپ جزو الگوریتم های بسیار کهن در موتورهای جستجوگر گوگل می باشد، اما با داشتن اطلاعاتی در مورد الگوریتم Hilltop می توانید تاثیرات این الگوریتم را بر سئوی مدرن بدانید و آن را به عنوان یک دانش اساسی و ضروری جهت فهم سئوی امروزی به کار بگیرید. در حقیقت شما با دانشی که از الگوریتم های قدیمی مثل الگوریتم هیلتاپ به دست می آورید، این امکان را در اختیار دارید تا الگوریتم های نوین را زیر مجموعه ای از الگوریتم های کهن ببینید و درک بازتری نسبت به الگوریتم های خاص و نحوه تاثیر آن را بر سئو و انقلابی که در موتورهای جستجوگر به وجود آورده اند را پیدا کنید.
گوگل از عملکرد الگوریتم Hilltop چه تعریفی دارد؟
گوگل در رابطه با نوع کارکرد الگوریتم Hilltop این چنین توضیح می دهد: وجود لینک های خارجی با کیفیت و همچنین تعداد مناسبی می تواند بهترین ترین راه جهت مشخص کردن اعتبار صفحات وب سایت ها باشد. اما اختلاف عمده ای که هیلتاپ با دیگر الگوریتم های دارد این است که الگوریتم Hilltop فقط صفحه ها و همچنین منبع های تخصصی را در مورد نظر خود قرار می دهد یعنی صفحاتی که تنها بتواند کاربر را به طرف منابع ارزشمند راهنمایی کند. در حقیقت هیلتاپ یک الگوریتم مناسب برای ارتباط سنجی می باشد که نظیر پیج رنک طبق لینک دهی می تواند بین سایت های مختلف فعالیت داشته باشد، اما با شیوه ای متفاوت تر از پیج رنک، به این صورت که الگوریتم پیج رنک قادر است از تمامی فضاهای وب جهت رتبه دهی به صفحات بهره ببرد در حالی که الگوریتم هیلتاپ تنها صفحه های تخصصی را بررسی می کند و توسط آن صفحات ویژه برای صفحه های مطمئن و معتبر نتیجه گیری می کند.
الگوریتم Hilltop بر روی سئو چه تاثیراتی دارد؟
دیرینه ترین الگوریتم گوگل یعنی همان الگوریتم هیلتاپ این توانایی را دارد تا لینک های وب سایت هایی با داشتن دامنه edu، لینک های دایرکتوری های مرجع مانند یاهو و همچنین لینک هایی که از دیگر سایت های مرتبط با رتبه های بالا کسب می شوند را باعث رشد در رتبه یک وب سایت قرار دهد. در سال های گذشته از شروع آشنایی با الگوریتم هیلتاپ این چنین مشاهده شد که یک وب سایت می تواند با تهیه تنها یک لینک از طریق یک وب سایت مناسب با رتبه ای بالا شاهد موفقیت های بالایی در رتبه خود باشد، از طرفی با به ثبت رساندن سایت درون دایرکتوری ها و همچنین دریافت لینک از این دایرکتورها سبب می شود تا سایت رتبه و جایگاه خوبی داشته باشد. دلیل این پیشرفت هم این است که دایرکتورها می توانند به عنوان یکی از منابع معتبر جهت شناسایی وب سایت های خوب و با کیفیت استفاده ببرد.
بالا بردن رتبه سایت با الگوریتم Hilltop
شما می توانید با کمک گرفتن از الگوریتم هیلتاپ ارزشی را برای وب سایت خود به دست آورید، پس امروزه هر سایتی و یا هر صفحه ای این توانایی را دارد تا یک صفحه مناسب و با ارزش جهت لینک سازی باشد اما به شرطی که وب سایت انتخابی بتواند با موضوع و امتیازی بالا در ارتباط با وب سایت شما قرار بگیرد.
چطور یک سایت را برای هیلتاپ بهینه نماییم؟
مهمترین راز در الگوریتم تپه، کشف صفحات متخصص و خبره است. برای آنکه نسبت به دیگران متفاوت تر باشید، باید از استراتژی بهتری برای لینک بیلدینگ استفاده نمایید که در ادامه نکات مهمی را به شما ارائه میدهیم:
۱. با شناسایی سایت های معتبر شروع کنید.
آسانترین راه برای شناسایی سایت ها، پیروی کردن نتایج جستجو است که از لیست های معتبر لینک تشکیل شده است. Site links، اولین لینک هایی هستند که شما در گوگل به جستجوی مطلبی می پردازید. شما باید از ارتباط آن لینک ها با سایت خود اطمینان داشته باشید. سپس، راه هایی از لینک سازی به آن ها مانند بررسی محصولات و یا ارتباط های جعلی را ترسیم نمایید.
۲. ترکیب کردن site link profile
گوگل تعداد زیادی از لینک ها را مورد بررسی قرار می دهد. حال، اگر سایت شما یک سایت مرجع و متخصص باشد که دارای seed links و اعتبار است، به نظر گوگل مشکوک میرسد؛ بنابراین، شما نیاز دارید، لینک های جدید را از سایت هایی که اعتبار کمتری دارند، دریافت نمایید تا تمامی لینک ها طبیعی به نظر برسند.
۳. شبکه ای از کاربران و سایت ها
یکی از بهترین روش هایی که می توان برای گرفتن لینک های معتبر انجام داد، تعامل برقرار کردن با شبکه ای از مردم است که راحت تر بتوان در سایت های آن ها لینک سازی انجام داد. بعضی از سایت ها یک دایرکتوری قوی از لینک ها هستند که می توانید از آن ها لینک های معتبر دریافت نمایید. پس برای دریافت لینک های طبیعی از موسسات و سازمان ها، بهتر است که به چنین دایرکتوری هایی مراجعه نمایید.
۴. لینک های معتبر رقبا را بدست آورید
برای بدست آوردن لینک های معتبر، شما می توانید رقبای خود را دنبال نمایید تا ببینید که آن ها از چه لینک هایی استفاده کرده اند و شما در استفاده از آن کوتاهی کرده اید. شما برای دستیابی به چنین لینک هایی می توانید از ابزارهای آنالیز و استخراج بک لینک ها استفاده نمایید. نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که لینک های شما باید به سایت و صفحه ای که قصد لینک سازی در آن را دارید، مرتبط باشد.
این را هم بخوانید:
دیدگاهتان را بنویسید