w3designw3design
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
Search
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • وبلاگ
سئو داخلی

سئو داخلی چیست؟ تکنیک های اثربخش سئو داخلی

support2020-09-15T05:12:53+00:00
By support سئو

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی که از آن با عنوان های On-Site SEO و On-Page SEO نیز یاد میشود، به مجموعه اقداماتی اطلاق می گردد که با استفاده از بهینه سازی عناصر یک سایت، موجب افزایش رتبه و ترافیک سایت از موتورهای جستجو شوید. منظور از سئو داخلی، هم بهینه سازی محتوا و هم کدهای HTML وب سایت است. در نقطه مقابل سئو داخلی، سئو خارجی یا Off-Site SEO وجود دارد که شامل لینک های خارج از سایت شما و همینطور دیگر سیگنال هاییست که از محیط اینترنت به سمت سایت شما ارجاع داده می گردد.

جدا از اینکه سئو داخلی مناسب، موجب تفسیر بهتر موتورهای جستجو از سایت شما می شود، به کاربران نیز کمک می کند تا محتوای یک صفحه را بهتر درک کنند. در اصل، سئو داخلی خوب به موتورهای جستجو کمک می کند تا آنچه که کاربران در صفحات شما می بینند را درک کنند و ارزش محتوا را از دید آنها نیز بسنجند. بنابراین موتورهای جستجو می توانند به این واسطه بهترین و مناسب ترین صفحات را با توجه به جستجوی کاربران به آنها ارائه دهند. هدف نهایی سئو داخلی اینست که به موتورهای جستجو و کاربران، در موارد زیر کمک کند:

  • درک محتوای هر صفحه
  • تشخیص محتوای شما به عنوان مرتبط ترین مطلب با عبارات مورد جستجو
  • ارزیابی صفحه به عنوان یک صفحه با ارزش و قابل نمایش در صفحات نتایج جستجو (SERP)

تکنیک های اثر بخش سئو داخلی

 8 تکنیک اثر بخش سئو داخلی

عنوان صفحه ( Page Title)

عنوان صفحه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو در سئو داخلی می باشد. هر صفحه شما باید دارای یک عنوان واحد باشد که کلمات کلیدی مهم در آنها قرار گرفته شود. برای مثال ما یک پست آموزشی سئو در خصوص معرفی تکنیک های سئو داخلی نوشتیم. می توانیم عنوان آن را به این صورت بنویسیم: ” تکنیک های اصلی در سئو داخلی”

با کار هرکسی که کلمه سئو داخلی را در گوگل جستجو کند، شانس دیده شدن صفحه شما توسط کاربر افزایش پیدا می کند.

تگ توضیحات

تگ توضیحات ( Meta Description)

بعضی از مالکان وب سایت ها فراموش می کنند که از این تگ استفاده می کنند. در الگوریتم های جدید گوگل، توجه ویژه ای به این تگ شده است و مهمترین و بهترین مکان است که شما در آن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را استفاده کنید. در تگ توضیحات شما فقط در حد 150 کلمه باید به گوگل بگویید که این صفحه در مورد چه چیزی است. اگر گوگل تناسبی بین این تگ و محتوای داخلی پیدا نکند، سایت شما را اسپم شناخته و آن را جریمه خواهد کرد. سئو درون صفحه ( سئوداخلی) یکی از انواع بهینه سازی وب سایت است. فعالیت سئو درون صفحه در سال 2016 از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

متا تگ ها کلمه کلیدی

متا تگ ها کلمه کلیدی

البته این تکنیک دیگر امروزه در گوگل استفاده کارایی ندارد، اما استفاده از آن خالی از لطف نیست. توصیه می شود که در هر صفحه حداقل یک کلمه کلیدی را تعریف کنید و بعد نسبت به آن کلمه کلیدی، تولید محتوا کنید.

ساختاربندی URL

ساختارهای صفحه بهینه شده برای صفحه به شدت توصیه می شود چونکه توسط موتورهای جستجو مورد پیمایش قرار می گیرد. هر آدرس صفحه کمتر باشد، نتایج بهتری را می تواند نتایج گوگل داشته باشد. هرچند که تنها عامل موثر در سئو داخلی نیست. عاملی که باعث بهینه شدن آدرس صفحه می گردد، به کار بردن کلمات کلیدی در آن است. توصیه می شود که حداقل یک بار کلمه کلیدی مرتبط را استفاده کنید.

ساختاربندی URL

تگ های بدنه

یکی از نکات مهم در تولید محتوا، بخش بندی کردن آن است. چون علاوه براینکه خوانایی را برای کاربر زیاد می کند، می تواند بر سئو سایت هم اثر مطلوبی داشته باشد. بخش بندی مطلب عموما با تگ های عنوان انجام می شود یعنی H1 تا H6

عموما از تگ H1 برای عنوان اصلی استفاده می شود. مهمترین نکته این است که از تگ H1 فقط یک بار می توان در هر صفحه ای استفاده کرد. برای عناوین داخلی در متن هر صفحه که اهمیت ویژه ای دارند از تگ H2 استفاده می کنند و برای زیر عنوان ها از تگ H3 استفاده می کنیم. تعداد استفاده از این دو تگ خیلی اهمیت ندارد و هر تعدادی می توان به کار برد. استفاده از تگهای عنوان یکی از عامل های بهینه سازی سایت و سئو داخلی می باشد.

چگالی کلمات کلیدی

در سئو داخلی، استفاده از کلمات کلیدی در متن خیلی مهم است. اگر کلمات کلیدی به درستی و در جای مناسب به کار بروند، گوگل به راحتی می تواند متوجه موضوع اصلی سایت شما گردد و آن را در نتایج موتورهای جستجو نشان دهد. قبلا برای اینکه سایتی در صفحه اول گوگل نشان داده شود، کافی بود کلمات کلیدی را در متن زیاد به کار بریم. اما در الگوریتم های جدید گوگل در چند سال گذشته معرفی شدند، استفاده زیاد از کلمات کلیدی سایت را جریمه می کند و در موتورهای جستجو نشان نمی دهد. براساس آماربدست آمده از گوگل، تعداد متوسط استفاده از کلمات کلیدی در متن 2 تا 5 درصد کل متن می باشد. همچنین بهتر است که در اول جملات و پاراگراف ها استفاده شود و روی آنها یک لینک داخلی به دیگر صفحات برقرار گردد.

چگالی کلمات کلیدی

بهینه سازی عکس ها

استفاده از عکس در متن می تواند بر جذابیت آن برای کاربر اضافه کند. اما توصیه می شود که عکس ها خود را نیز از نظر سئو بهینه کنید. برای اینکه عکسی در سئو بهینه شود و در جستجوهای عکس گوگل نشان داده شود، باید از ویژگی ALT و Title در عکس استفاده شود. ویژگی Alt زمانی که عکس به هر دلیلی بارگذاری نشود، متن داخلی آن به جای عکس نشان داده می شود و در ویژگی Title وقتی که ماوس روی عکس قرار میگیرد، یک متن به جای آن نشان داده می شود.

نکته مهم در سئو داخلی عکس این است که باید از کلمات کلیدی داخل این دو ویژگی به کار ببرید تا در جستجوی عکس گوگل نشان داده شود. جستجوی عکس گوگل براساس ویژگی Alt انجام می شود.

لینک دهی داخلی

لینک دهی داخلی

اغلب افراد فکر می کنند که لینک هایی که از سایت های دیگر وارد می شود، مهم است. هرچند که این لینک ها در سئو مهم هستند اما این ها نیستند. یکی از فاکتورهای مهم در افزایش سئو داخلی، ارتباط بین صفحات از لینک است. این لینک نه تنها باعث می شوند که کاربر به راحتی به تمامی صفحات شما پیمایش کند بلکه موتورهای جستجو هم می توانند از طریق این ارتباط تمامی صفحات را پیمایش کنند .

یک مزیت ارتباط دهی بین صفحات، زنده نگه داشتن آن ها است. اگر به صفحه ای هیچ لینکی داده نشود حکم صفحه بن بست و مرده را پیدا می کند و بعد از چند وقت از رده گوگل خارج می شود. برای اینکه بتوانید  سئو کل صفحات سایت خود را بهینه کنید، لازم است بین تمامی صفحات شما یک ارتباط داخلی برقرار گردد.

Share this post

Facebook Twitter LinkedIn Google + Email

Author

support

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Related Posts

جستجوی مکالمه ای گوگل

جستجوی مکالمه ای یا صوتی گوگل چیست؟

جستجوی مکالمه ای یا صوتی گوگل وقتی که در سال 1990، موتور جستجوی گوگل به وجود آمد، کسی فکرش را... read more

بک لینک چیست

بک لینک چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟

بک لینک (Backlink) چیست؟ بک ‌لینک ها لینک های ورودی به یک سایت هستند و هنگامی که یک وب سایت... read more

نصب افزونه وردپرس

نصب افزونه در وردپرس

نصب افزونه در وردپرس یکی از مهمترین ویژگی‌های سیستم مدیریت محتوای وردپرس انعطاف پذیر بالای آن است. به طوریکه شما... read more

انتشار خودکار مطالب

انتشار خودکار مطالب در شبکه های اجتماعی

انتشار خودکار مطالب در شبکه های اجتماعی ⭕️ انتشار خودکار مطالب در شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین منابع ترافیک... read more

جستجو با عکس در گوگل

جستجو با عکس در گوگل

جستجو با عکس در گوگل گوگل قابلیتی دارد که با استفاده از آن کاربر می تواند جستجوی خود را بر... read more

الگوریتم‌های رتبه بندی سایت

الگوریتم‌های رتبه بندی سایت

الگوریتم‌های رتبه بندی سایت الگوریتم‌های رتبه بندی سایت در واقع معیار هایی هستند که گوگل و موتور های جستجو از... read more

Dwell Time

Dwell Time چیست؟

Dwell Time چیست؟ ✅ معنای لغوی Dwell Time، «زمان ماندگاری» است اما در سئو دارای معنای دقیق‌تری است: ✅به مدت‌زمانی که... read more

پنالتی شدن سایت

پنالتی شدن سایت توسط گوگل را چگونه تشخیص دهیم ؟

پنالتی شدن سایت توسط گوگل را چگونه تشخیص دهیم ؟ 🔸 پنالتی شدن سایت در گوگل یک دلیل دارد. آن... read more

Yoast SEO

Yoast SEO چیست؟

Yoast SEO Yoast SEO بسیاری از جنبه های نگارشی و SEO متن شما را اندازه گیری می کند. تجزیه و... read more

نظرات کاربران

نظرات کاربران و تاثیر آن بر سئو سایت

نظرات کاربران یکی از فاکتورهایی که در بحث سئو سایت مطرح است،اعمال بخش نظرات کاربران و پیشنهادات در طراحی سایت... read more

جستجو

Follow Us

Facebook Pinterest Instagram Linkedin Telegram

آخرین مطالب

مگامنو
مگامنو چیست؟ آموزش ساخت مگامنو
افزونه های کش وردپرس
معرفی بهترین افزونه های کش وردپرس
تفاوت سایت وردپرس با کدنویسی
تفاوت سایت وردپرس با کدنویسی
آموزش کار با FTP
آموزش کار با FTP
رفع خطای افزونه وردپرس
آموزش رفع خطای افزونه وردپرس
راه اندازی درگاه پرداخت
راه اندازی درگاه پرداخت ووکامرس با استفاده از افزونه
whois چیست؟
whois چیست؟
بستن دیدگاه ها
آموزش بستن قسمت دیدگاه یا نظرات در وردپرس
افزونه‌های کاهش حجم تصاویر در وردپرس
افزونه‌های کاهش حجم تصاویر در وردپرس
بهترین افزونه های وردپرس
بهترین افزونه های وردپرس

دسته‌ها

  • بازاریابی محتوا
  • برنامه نویسی
  • تبلیغات
  • دسته‌بندی نشده
  • سئو
  • سئو خارجی
  • شبکه
  • طراحی اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • کامپیوتر و لپ تاپ
  • لینک سازی
  • نرم افزار

بایگانی‌ها

  • ژانویه 2021
  • دسامبر 2020
  • نوامبر 2020
  • اکتبر 2020
  • سپتامبر 2020

دسترسی سریع

  • خانه
  • وبلاگ
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • طراحی سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • کارت ویزیت آنلاین
  • پنل پیامکی

عضویت در خبرنامه

    ۹۱۰۰-۱۰۱۱(۰۱۳) info@w3design.ir
    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای تیم w3design محفوظ است.