رپورتاژ آگهی یا Advertorial چیست و چرا اهمیت دارد؟
رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ آگهی ترجمه لغت Advertorial است که از ترکیب دو لغت Editorial و Advertisement به وجود آمده است. رپورتاژ آگهی در واقع گزارشی بیطرفانه است که پیرامون موضوع، برند یا محصولی خاص، اطلاعاتی در اختیار کاربر قرار میدهد. رپورتاژ آگهی از حالت تبلیغاتی خارج شده و اطلاعات، گزارش یا خبر سودمندی را در اختیار مخاطب قرار میدهد. از این رو برای کاربران جذابیت قابل توجهی دارد. رپورتاژ آگهی اطلاعات مفیدی از محصول یا خدمت کسبوکار شما ارائه میدهد و سبب میشود مخاطب با آن آشنا شده و اطلاعات بیشتری پیرامون محصول یا خدمت موردنظر کسب کند.
همچنین میتوانید از تصویر، ویدئو ، نمودار و … جهت انتقال هرچه بهتر پیام خود به مخاطب در رپورتاژ آگهی استفاده کنید. به علاوه دقت کنید عبارت رپورتاژ آگهی در بالا یا پایین محتوای شما درج شود. این کار هم به لحاظ اخلاقی و احترام به مخاطب و هم از دید گوگل واجب است.
نقش رپورتاژ آگهی در بهبود سئو و افزایش مشتری
فرض کنید شما در سایت فروش خود برای کالا یا محصول مورد نظرتان تبلیغ می کنید و انتظار دارید محصول تان با تعداد بالا به فروش برسد. اما باید بگوییم در سایت های با رتبه بالا این روش اصلا جواب نمی دهد. کسی به حرف شما و تبلیغ شما توجه نخواهد کرد یا حتی افراد زیادی وارد سایت شما نمی شوند که تبلیغ تان را ببیند. پس سوال این جاست باید چه کاری انجام داد؟ یکی از بهترین کار این است که ریپورتاژ آگهی تان را در سایت های خبری بزرگ یا سایت های معروف و مجلات معتبر منتشر کنید.
این کار تاثیر ویژه ای در دیده شدن شما دارد. اولا تعداد افراد زیادی از این سایت های خبری بازدید می کنند و باعث می شود که حداقل یک بار آگهی شما را بخوانند. در ثانی آن ها به اعتبار این سایت های بزرگ اعتماد دارند و شما را تایید خواهند کرد و علاقه پیدا می کنند وارد سایت شما شده و از محصول شما خریداری کنند.
چرا رپورتاژ آگهی اهمیت دارد؟
یکی از قابلیت های خوب این نوع لینک سازی دائمی بودن آن است یعنی شما زمانی که یک مقاله با عنوان تبلیغات در سایت های دیگر منتشر می کنید به صورت دائم در این سایت ها می ماند نکته دیگر این نوع لینک سازی در این تبلیغات این است که شما می توانید کلمات کلیدی به کار رفته در مقاله را به سایت خود لینک دهید اما در لینک سازی باید به چند نکته دقت کنید که در ادامه به آن می پردازیم.
از چه سایت هایی رپورتاژ آگهی خرید کنیم؟
برای خرید این نوع از تبلیغات باید به چند نکته دقت کنید که در ادامه به تک تک آنها می پردازیم.رپورتاژ آگهی را از سایت های مرتبط خرید کنیدمرتبط بودن موضوع وب سایتی که برای تبلیغات انتخاب می کنید خیلی با اهمیت است.
برای تبلیغات شما باید حتما وب سایتی را انتخاب کنید که موضوع آن با موضوع به سایت شما مرتبط یا یکی باشد به عنوان مثال اگر قصد دارید در زمینه فروش لباس ، تبلیغاتی انجام دهید در سایت هایی که در زمینه غذا فعالیت دارند این نوع تبلیغات نادرست است.
برای رپورتاژ خود یک متن عالی تهیه کنید نوشتن یک مقاله عالی برای این نوع تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار است تا کاربر جذب خواندن آن شود ، اگر قصد معرفی یک محصول را دارید باید به صورت کامل محصول خود را معرفی کنید پس به این نکته دقت کنید که نوشتن یک مقاله عالی برای این نوع از تبلیغات اهمیت بالایی دارد.
چگونه یک رپورتاژ آگهی مؤثر بنویسیم؟
رپورتاژ آگهی خوب، جزئیات و نکات ریز خاصی دارد.برای مثال وقتی شما می خواهید ریپورتاژ آگهی – رپرتاژ آگهی تان را در یک سایت خبری منتشر کنید.نوشتن یک متن تبلیغی ساده اصلا جذاب نیست.کاربران و خوانندگان سایت های خبری برای خواندن خبر به این سایت ها وارد می شوند.پس بهتر است متن تبلیغ تان را کمی به سمت و سوی یک متن خبری سوق دهید تا خواننده ترغیب شود، آگهی تان را تا انتها بخواند و وارد لینک سایت تان شود.
ماهیت رپورتاژ آگهیها قدری با آگهیهای معمولی متفاوت است.این نوع از آگهیها اغلب محتوا محور بوده و طول مطلب در آنها زیاد است.که به مزایای محصولات میپردازد یا روایتی را بیان میکند که به ویژگیهای یک محصول اشاره میکند.
بااینوجود، گاهی از عناصر بصری هم در آنها استفاده میشود.
یک رپورتاژ آگهی با طراحی مناسب، که از عکس یا اثر هنری استفاده کرده باشد، بـه جاذبهی بصری نشریه اضافه میکند و یکنواختی صفحات تبلیغی آن را میزداید.
اصول اخلاقی :
کسب اطمینان از این که خوانندگان میتوانند میان مقالات تبلیغاتی و دیگر مقالات روزنامۀ شما تمایز قائل شوند بسیار اهمیت دارد.این تمایز نه تنها برای مراعات موارد قانونی ، بلکه برای حفظ اعتبار رسانۀ شما حائز اهمیت است.
کافی است عبارت محتوای تبلیغاتی را با فونتی کوچک در بالای مقاله بـه خوانندگان متذکر شوید.تجربه بـه ما آموخته است که این کار ، تأثیر بدی بر سودمندی رپورتاژ آگهی ندارد.در حال حاضر، تقریبا تمام رسانه ها بـه نوعی از محتوای جاسازی شده «embedded content» استفاده میکنند.
بـه این شکل که محصول یا برند آگهی دهنده در برنامه سازی آن رسانه یکپارچه میشود.دلیل این کار بسیار ساده است و آن اینکه، هیچ رسانه ای در امر انتقال داستان یا اطلاعات بهتر از رسانه های چاپی عمل نمیکند.استفاده از رپورتاژ آگهی، اهرمی فوق العاده برای افزایش توان مـا در کمک بـه مشتریان و کسب درآمد است.بـه مشتریان کمک کنید که داستان شان را از طریق نشریۀ شما بـه گوش مخاطبان شان برسانند و مطمئن باشید که هر دو پایان بسیار خوشی را تجربه خواهید کرد.
جمع بندی
هنگامی که ذهن مخاطب را به خوبی درگیر کردید و محتوایی که ساختید او را مجذوب خود کرد، زمان آن فرا رسیده است که محصولات و خدمات خود را معرفی کنید.در پایان رپورتاژ آگهی می توانید به گونه ای خلاقانه به داستانی که ساخته و پرداخته اید پایان داده و راه حل مورد نظر خود را ارائه کنید.
در این قسمت باید به کاربر نشان دهید چگونه به شما دسترسی پیدا کند و از خدمات شما بهره مند شود.این کار می تواند راهنمایی و هدایت او برای خرید محصول، دانلود یا دریافت فایل یا جزوه ی آنلاین و یا درخواست مشاوره از شما باشد.در صورتی که بتوانید مخاطب را درون داستان رپورتاژ خود قرار دهید، موفق خواهید بود.
دیدگاهتان را بنویسید