انتخاب رنگ برای طراحی سایت فروشگاهی
انتخاب رنگ برای طراحی سایت فروشگاهی
?انتخاب رنگ برای طراحی سایت اولین و مهمترین بخش در طراحی سایت است و برای انتخاب رنگها باید دقت فراوانی در انتخاب رنگها داشته باشید. زیرا یک سایت با رنگبندی مناسب میتواند باعث جذب کاربر و ماندگاری او در سایت شود.
?در صورتی که انتخاب یک رنگبندی نامناسب با کنتراست بالا سبب خستگی کاربر هنگام بازدید از صفحات سایت شما گشته، در نتیجه سریعا سایت را ترک خواهد کرد.
?ترکیب رنگ و انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت
⭕️رنگ ها توانایی ارسال پیامهایی را به ذهن ناخودآگاه افراد دارند. این تاثیر به قدری مهم است که شما میتوانید با ارائه یک رنگ بندی مناسب در سایت، افراد را به ماندن در سایت خود تشویق کنید.
⭕️انتخاب و استفاده نادرست از رنگها در بخشهای مختلف سایت، از مهمترین عواملی است که باعث افزایش نرخ پرش سایت و خروج سریع کاربران میشود. در صورتی که یک سایت فروشگاهی دارید، داشتن رنگ بندی مناسب، میتواند موجب ترغیب افراد به خرید شود.
⭕️بنابراین توجه به انتخاب رنگ مناسب برای سایت در طراحی آن و رضایت کاربر بسیار موثر است.
?تعیین کاربران هدف
⭕️قبل از تعیین رنگ بندی سایت، ابتدا باید بدانید که کاربران شما چه مشخصاتی دارند. به جنسیت کاربران خود توجه کنید.
به عنوان مثال اگر سایت فروش لوازم آرایشی دارید، مخاطبان شما بانوان هستند. از طرف دیگر توجه به رده سنی کاربران هدف بسیار مهم است.
⭕️اینکه محتوای سایت شما برای بزرگسالان است یا برای کودکان یا نوجوانان، زیرا روانشناسی رنگ ها در کودکان بسیار با بزرگسالان متفاوت است. این موضوع از نکات مهم در انتخاب رنگ بندی سایت است.
⭕️همچنین شما باید به مسایل و ملاحظات فرهنگی توجه کنید. یک رنگ در یک فرهنگ نشان دهنده خوش شانسی است، اما همان رنگ را در فرهنگ دیگر شوم و بدیمن است.
?کنتراست
⭕️کنتراست رنگ ها به معنای تضاد و تفاوت میان دو رنگ است که این امر موجب تفاوت میان رنگ ها می شود.
⭕️در سایت هایی که به صورت استاتیک طراحی شده اند و کاربر تنها برای خواندن محتوای متنی وارد آن میشود، باید از رنگ بندی روشن استفاده شود. یعنی پس زمینه روشن با متن مشکی که به راحتی قابل خواندن باشد و هنگام مطالعه مقالات طولانی باعث خستگی چشم کاربر نشود.
⭕️در صورتی که این امر رعایت نشود کاربر بعد از مدتی تصمیم می گیرد سایت شما را ترک کند.
⭕️سایتی که کالا و خدمات میفروشد، باید از رنگبندی شاد و پر انرژی استفاده کند و دکمه های بخش خرید یا بخشهایی که میخواهد مورد توجه کاربر قرار بگیرد را به رنگهای تند مشخص کند.
?چگونگی انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای طراحی سایت:
⭕️بهتر است قبل از هر چیز، با رنگ ها آشنا شوید. رنگ های اصلی یا بنیادین سه رنگ قرمز، آبی و زرد هستند که می توان با ترکیب آنها، رنگهای دیگر را به دست آورد. همچنین رنگ ها به سه گروه سرد، گرم و خنثی تقسیم میشوند.
⭕️رنگ های سرد مثل آبی و سبز آرامش بخش هستند. رنگ های گرم مثل قرمز و نارنجی هیجان انگیزند و رنگ های خنثی مثل سیاه و سفید، از رنگهایی هستند که باعث میشوند انسان به رنگهای دیگری که کنار آن ها هستند توجه نشان دهد.
?انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت فروشگاهی و تاثیر آن در فروش
?می دانیم در موفقیت بازاریابی، تاثیر رنگ به اثبات رسیده است. به طور کلی روانشناسی رنگ ها به عاملی تبدیل شده که توجه به آن می تواند در موفقیت کسب و کارها بسیار یاری کننده باشد. در زمینه فروش اینترنتی و تجارت الکترونیک نیز به همین صورت است.
?تاثیر انتخاب رنگ در ساخت سایت فروشگاهی بسیار زیاد بوده و می تواند در موفقیت سایت نیز حیاتی باشد. هر رنگ ویژگی هایی دارد و تاثر مثبتی روی دسته ای از مردم می تواند داشته باشد. باید ابتدا فعالیت کسب و کار خود را مشخص کرده و جامعه هدف مخاطبان و مشتریان احتمالی خود را تعیین کنید. سپس به انتخاب رنگی که احتمالا روی این دسته از افراد تاثیرگذار تر است بپزدازید.
?اصول روانشناسی رنگ ها
?لباس پزشکان سفید است زیرا رنگ سفید القا کننده بهداشت و تمیزی است و در عین حال در بیمار حس صداقت و اعتماد به پزشک را ایجاد می کند. رنگ قرمز نیر سریعا توجه افراد را به خود جلب می کند و این خاصیت رنگ های تند است. این رنگ متابولیسم بدن را زیاد کرده و اشتها را زیاد می کند و به همین دلیل در فست فودها استفاده می شود. تاثیر انتخاب رنگ در ساخت سایت فروشگاهی نیز مانند فروشگاه های فیزیکی کاملا ملموس و اثبات شده است.
?تاثیر روانشناسی رنگ ها در فروشگاه های اینترنتی
?در ساخت یک فروشگاه اینترنتی ابتدا باید خریداران و مخاطبان احتمالی سایت را شناخته و بر اساس علایق احتمالی آن ها به طراحی رنگ سایت اقدام شود.
?اگر شما از ابتدای کار به صورت علمی و حساب شده روی اصول روانشناسی رنگ ها کار کنید و از آن ها به صورت صحیح در طراحی محیط فروشگاهتان،بنر های تبلیغاتی،عکس های محصول و حتی رنگ بندی نوشته ها استفاده کنید.می توانید موفقیت خود را تضمین کنید. فروشگاه های اینترنتی بزرگ بین المللی خرج زیادی در زمینه توسعه فروش با استفاده از روانشناسی رنگ ها نموده اند و نتیجه ای بسیار عالی دریافت کرده اند.
?هنوز بسیاری از فروشگاه های اینترنتی در ایران به تاثیر انتخاب رنگ در ساخت سایت فروشگاهی توجهی ندارند و شما باید از این فرصت استفاده کرده و سایت خود را بر اساس اصل روانشناسی رنگ ها طراحی کرده و از رقبا پیشی بگیرید.
?اصول کلی رنگ بندی سایت
?یادتان باشد در انتخاب رنگ در ساخت سایت فروشگاهی نباید سایت شما رنگین کمان شود. نباید بیش از اندازه از رنگ های متنوع استفاده کنید. بهترین پیشنهاد استقاده از سه رنگ پایه است. به عنوان مثال می توانید از سه رنگ غالب سفید، مشکی و آبی و همچنین ترکیبی از این سه رنگ در طراحی قالب سایت استفاده کنید تا طراحی اصلی سایت فروشگاهی شما ایجاد شود. سفید مفهوم صداقت و پاکی را در ذهن مخاطبانتان تداعی می کند و متداول ترین رنگ برای پس زمینه ی سایت است. ازمحاسن دیگر رنگ سفید برای پس زمینه سایت این است که چشم کاربران از دیدن آن خسته نمی شود.
?چه رنگ هایی برای جلب توجه کاربر مورد استفاده قرار دهیم؟
?بر اساس نوع محصولی که دارید و نوع مخاطبان احتمالی سایت خود، می توانید با استفاده از رنگ های تند توجه بازدید کنندگان فروشگاهتان را به سمتی ببرید که می خواهید. به همین خاطر پیشنهاد می شود که در انتخاب رنگ در ساخت سایت فروشگاهی سعی کنید از رنگ های تند که جلب توجه می کنند کمتر استفاده کنید تا اگر خواستید توجه کاربرانتان را به یک موضوع خاص جلب کنید بتوانید به سادگی با قرار دادن این رنگ ها در آن قسمت خاص، این کار را انجام دهید.
دیدگاهتان را بنویسید