w3designw3design
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
Search
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • وبلاگ
انتخاب رنگ برای طراحی سایت

انتخاب رنگ برای طراحی سایت فروشگاهی

writer22020-11-24T06:57:06+00:00
By writer2 طراحی سایت

انتخاب رنگ برای طراحی سایت فروشگاهی

🔹انتخاب رنگ برای طراحی سایت اولین و مهم‌ترین بخش در طراحی سایت است و برای انتخاب رنگ‌ها باید دقت فراوانی در انتخاب رنگ‌ها داشته باشید. زیرا یک سایت با رنگ‌بندی مناسب می‌تواند باعث جذب کاربر و ماندگاری او در سایت شود.

🔹در صورتی که انتخاب یک رنگ‌بندی نامناسب با کنتراست بالا سبب خستگی کاربر هنگام بازدید از صفحات سایت شما گشته، در نتیجه سریعا سایت را ترک خواهد کرد.

 

انتخاب رنگ برای طراحی سایت فروشگاهی

 

🔸ترکیب رنگ و انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت

⭕️رنگ ها توانایی ارسال پیام‌هایی را به ذهن ناخودآگاه افراد دارند. این تاثیر به قدری مهم است که شما می‌توانید با ارائه یک رنگ بندی مناسب در سایت، افراد را به ماندن در سایت خود تشویق کنید.

⭕️انتخاب و استفاده نادرست از رنگ‌ها در بخش‌های مختلف سایت، از مهم‌ترین عواملی است که باعث افزایش نرخ پرش سایت و خروج سریع کاربران می‌شود. در صورتی که یک سایت فروشگاهی دارید، داشتن رنگ بندی مناسب، می‌تواند موجب ترغیب افراد به خرید شود.

⭕️بنابراین توجه به انتخاب رنگ مناسب برای سایت در طراحی آن و رضایت کاربر بسیار موثر است.

 

ترکیب رنگ و انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت

 

🔸تعیین کاربران هدف

⭕️قبل از تعیین رنگ بندی سایت، ابتدا باید بدانید که کاربران شما چه مشخصاتی دارند. به جنسیت کاربران خود توجه کنید.

به عنوان مثال اگر سایت فروش لوازم آرایشی دارید، مخاطبان شما بانوان هستند. از طرف دیگر توجه به رده سنی کاربران هدف بسیار مهم است.

⭕️این‌که محتوای سایت شما برای بزرگسالان است یا برای کودکان یا نوجوانان، زیرا روانشناسی رنگ ها در کودکان بسیار با بزرگسالان متفاوت است. این موضوع از نکات مهم در انتخاب رنگ بندی سایت است.

⭕️همچنین شما باید به مسایل و ملاحظات فرهنگی توجه کنید. یک رنگ در یک فرهنگ نشان دهنده خوش شانسی است، اما همان رنگ را در فرهنگ دیگر شوم و بدیمن است.

تعیین کاربران هدف

🔸کنتراست

⭕️کنتراست رنگ ها به معنای تضاد و تفاوت میان دو رنگ است که این امر موجب تفاوت میان رنگ ها می شود.

⭕️در سایت هایی که به صورت استاتیک طراحی شده اند و کاربر تنها برای خواندن محتوای متنی وارد آن می‌شود، باید از رنگ بندی روشن استفاده شود. یعنی پس زمینه روشن با متن مشکی که به راحتی قابل خواندن باشد و هنگام مطالعه مقالات طولانی باعث خستگی چشم کاربر نشود.

⭕️در صورتی که این امر رعایت نشود کاربر بعد از مدتی تصمیم می گیرد سایت شما را ترک کند.

⭕️سایتی که کالا و خدمات می‌فروشد، باید از رنگ‌بندی شاد و پر انرژی استفاده کند و دکمه های بخش خرید یا بخش‌هایی که می‌خواهد مورد توجه کاربر قرار بگیرد را به رنگ‌های تند مشخص کند.

 

کنتراست

 

🔸چگونگی انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای طراحی سایت:

⭕️بهتر است قبل از هر چیز، با رنگ ها آشنا شوید. رنگ های اصلی یا بنیادین سه رنگ قرمز، آبی و زرد هستند که می توان با ترکیب آن‌ها، رنگ‌های دیگر را به دست آورد. همچنین رنگ ها به سه گروه سرد، گرم و خنثی تقسیم می‌شوند.

⭕️رنگ های سرد مثل آبی و سبز آرامش بخش هستند. رنگ های گرم مثل قرمز و نارنجی هیجان انگیزند و رنگ های خنثی مثل سیاه و سفید، از رنگ‌هایی هستند که باعث می‌شوند انسان به رنگ‌های دیگری که کنار آن ها هستند توجه نشان دهد.

 

چگونگی انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای طراحی سایت

 

🔸انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت فروشگاهی و تاثیر آن در فروش

💢می دانیم در موفقیت بازاریابی، تاثیر رنگ به اثبات رسیده است. به طور کلی روانشناسی رنگ ها به عاملی تبدیل شده که توجه به آن می تواند در موفقیت کسب و کارها بسیار یاری کننده باشد. در زمینه فروش اینترنتی و تجارت الکترونیک نیز به همین صورت است.

💢تاثیر انتخاب رنگ در ساخت سایت فروشگاهی بسیار زیاد بوده و می تواند در موفقیت سایت نیز حیاتی باشد. هر رنگ ویژگی هایی دارد و تاثر مثبتی روی دسته ای از مردم می تواند داشته باشد. باید ابتدا فعالیت کسب و کار خود را مشخص کرده و جامعه هدف مخاطبان و مشتریان احتمالی خود را تعیین کنید. سپس به انتخاب رنگی که احتمالا روی این دسته از افراد تاثیرگذار تر است بپزدازید.

 

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت فروشگاهی و تاثیر آن در فروش

 

🔸اصول روانشناسی رنگ ها

💢لباس پزشکان سفید است زیرا رنگ سفید القا کننده بهداشت و تمیزی است و در عین حال در بیمار حس صداقت و اعتماد به پزشک را ایجاد می کند. رنگ قرمز نیر سریعا توجه افراد را به خود جلب می کند و این خاصیت رنگ های تند است. این رنگ متابولیسم بدن را زیاد کرده و اشتها را زیاد می کند و به همین دلیل در فست فودها استفاده می شود. تاثیر انتخاب رنگ در ساخت سایت فروشگاهی نیز مانند فروشگاه های فیزیکی کاملا ملموس و اثبات شده است.

اصول روانشناسی رنگ ها

🔸تاثیر روانشناسی رنگ ها در فروشگاه های اینترنتی

💢در ساخت یک فروشگاه اینترنتی ابتدا باید خریداران و مخاطبان احتمالی سایت را شناخته و بر اساس علایق احتمالی آن ها به طراحی رنگ سایت اقدام شود.

💢اگر شما از ابتدای کار به صورت علمی و حساب شده روی اصول روانشناسی رنگ ها کار کنید و از آن ها به صورت صحیح در طراحی محیط فروشگاهتان،بنر های تبلیغاتی،عکس های محصول و حتی رنگ بندی نوشته ها استفاده کنید.می توانید موفقیت خود را تضمین کنید. فروشگاه های اینترنتی بزرگ بین المللی خرج زیادی در زمینه توسعه فروش با استفاده از روانشناسی رنگ ها نموده اند و نتیجه ای بسیار عالی دریافت کرده اند.

💢هنوز بسیاری از فروشگاه های اینترنتی در ایران به تاثیر انتخاب رنگ در ساخت سایت فروشگاهی توجهی ندارند و شما باید از این فرصت استفاده کرده و سایت خود را بر اساس اصل روانشناسی رنگ ها طراحی کرده و از رقبا پیشی بگیرید.

 

تاثیر روانشناسی رنگ ها در فروشگاه های اینترنتی

 

🔸اصول کلی رنگ بندی سایت

💢یادتان باشد در انتخاب رنگ در ساخت سایت فروشگاهی نباید سایت شما رنگین کمان شود. نباید بیش از اندازه از رنگ های متنوع استفاده کنید. بهترین پیشنهاد استقاده از سه رنگ پایه است. به عنوان مثال می توانید از سه رنگ غالب سفید، مشکی و آبی و همچنین ترکیبی از این سه رنگ در طراحی قالب سایت استفاده کنید تا طراحی اصلی سایت فروشگاهی شما ایجاد شود. سفید مفهوم صداقت و پاکی را در ذهن مخاطبانتان تداعی می کند و متداول ترین رنگ برای پس زمینه ی سایت است. ازمحاسن دیگر رنگ سفید برای پس زمینه سایت این است که چشم کاربران از دیدن آن خسته نمی شود.

 

اصول کلی رنگ بندی سایت

 

🔸چه رنگ هایی برای جلب توجه کاربر مورد استفاده قرار دهیم؟

💢بر اساس نوع محصولی که دارید و نوع مخاطبان احتمالی سایت خود، می توانید با استفاده از رنگ های تند توجه بازدید کنندگان فروشگاهتان را به سمتی ببرید که می خواهید. به همین خاطر پیشنهاد می شود که در انتخاب رنگ در ساخت سایت فروشگاهی سعی کنید از رنگ های تند که جلب توجه می کنند کمتر استفاده کنید تا اگر خواستید توجه کاربرانتان را به یک موضوع خاص جلب کنید بتوانید به سادگی با قرار دادن این رنگ ها در آن قسمت خاص، این کار را انجام دهید.

چه رنگ هایی برای جلب توجه کاربر مورد استفاده قرار دهیم؟

Share this post

Facebook Twitter LinkedIn Google + Email

Author

writer2

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Related Posts

دسته بندی محصولات

آموزش ایجاد دسته بندی محصولات در وردپرس

دسته بندی محصولات در ووکامرس امروز می‌خواهیم آموزش مدیریت دسته‌بندی محصولات در ووکامرس را به شما عزیزان w3design آموزش دهیم.... read more

افزونه فروشگاه ساز وردپرس

افزونه فروشگاه ساز وردپرس چیست؟

افزونه فروشگاه ساز وردپرس کسب وکارهای اینترنتی و استفاده از اینترنت با نرخ بالایی درحال رشد است. ساخت یک فروشگاه... read more

افزونه های کش وردپرس

معرفی بهترین افزونه های کش وردپرس

افزونه کش وردپرس در این مقاله 5 تا از بهترین افزونه های کش وردپرس را معرفی خواهیم نمود. پیش از... read more

بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) چیست؟ بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) یک فرایند سیستماتیک برای افزایش درصد بازدید کنندگان وب... read more

وب اپلیکیشن

وب اپلیکیشن چیست ؟

⭕️وب اپلیکیشن چیست ؟ 🔰 وب اپلیکیشن یا برنامه تحت وب، نرم افزاری است که با استفاده از مرورگر وب... read more

لوکال هاست

لوکال هاست چیست؟

لوکال هاست لوکال هاست امکانی است که به شما این اجازه را میدهد که با استفاده از نصب یک نرم... read more

سایت های پرتال

سایت پورتال چیست؟

سایت پورتال  سایت پورتال صفحه ای در وب است که امکاناتی را به صورت مجازی در اختیار کاربر قرار می... read more

بهترین افزونه های وردپرس

بهترین افزونه های وردپرس

بهترین افزونه های وردپرس وردپرس یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که به شما این امکان را می‌دهد به‌صورت... read more

مدیریت محتوا جوملا

مدیریت محتوا جوملا

مدیریت محتوا جوملا 🔹جوملا یکی از محبوبترین سیستم های مدیریت محتوای  Open Source است که با توجه به افزونه های... read more

طراحی وایرفریم

طراحی وایرفریم

طراحی وایرفریم 🔸 طراحی وایرفریم یکی از با ارزشترین بخش های یک پروژه است. وایرفریم باعث میشود بتوانید به راحتی... read more

جستجو

Follow Us

Facebook Pinterest Instagram Linkedin Telegram

آخرین مطالب

مگامنو
مگامنو چیست؟ آموزش ساخت مگامنو
افزونه های کش وردپرس
معرفی بهترین افزونه های کش وردپرس
تفاوت سایت وردپرس با کدنویسی
تفاوت سایت وردپرس با کدنویسی
آموزش کار با FTP
آموزش کار با FTP
رفع خطای افزونه وردپرس
آموزش رفع خطای افزونه وردپرس
راه اندازی درگاه پرداخت
راه اندازی درگاه پرداخت ووکامرس با استفاده از افزونه
whois چیست؟
whois چیست؟
بستن دیدگاه ها
آموزش بستن قسمت دیدگاه یا نظرات در وردپرس
افزونه‌های کاهش حجم تصاویر در وردپرس
افزونه‌های کاهش حجم تصاویر در وردپرس
بهترین افزونه های وردپرس
بهترین افزونه های وردپرس

دسته‌ها

  • بازاریابی محتوا
  • برنامه نویسی
  • تبلیغات
  • دسته‌بندی نشده
  • سئو
  • سئو خارجی
  • شبکه
  • طراحی اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • کامپیوتر و لپ تاپ
  • لینک سازی
  • نرم افزار

بایگانی‌ها

  • ژانویه 2021
  • دسامبر 2020
  • نوامبر 2020
  • اکتبر 2020
  • سپتامبر 2020

دسترسی سریع

  • خانه
  • وبلاگ
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • طراحی سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • کارت ویزیت آنلاین
  • پنل پیامکی

عضویت در خبرنامه

    ۹۱۰۰-۱۰۱۱(۰۱۳) info@w3design.ir
    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای تیم w3design محفوظ است.