تبلیغات محتوایی
تبلیغات محتوایی
? تبلیغات محتوایی به معنای قرار دادن محتواها در فرمتهای مختلف در مقابل چشم مخاطبین و جلب توجه آنها است. این استراتژی به مطرح شدن محتوا و برند شما کمک میکند و باعث موفقیت آن میشود.
?راههای زیادی برای تبلیغ محتوا وجود دارد. بازاریابی شبکههای اجتماعی، تبلیغات پولی، سئو، اینفلوئنسر مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ و … هر راهی که بتواند افراد بیشتری را متوجه محتوای شما کند، توزیع و تبلیغات محتوایی نامیده میشود.
?content advertising ، بخش مهمی از استراتژی بازاریابی محتوا محسوب میشود و باید مدتها قبل از تولید و انتشار محتوا برای آن برنامهریزی کنید.
اهداف تبلیغات محتوایی
?افزایش آگاهی در مورد برند
?افزایش آگاهی در مورد محصولات
?افزایش تعداد موقعیتهای فروش بالقوه
?ایجاد وفاداری
?افزایش فروش
?مشتریان مشتاق
آیا تبلیغات محتوا همان تبلیغات همسان با یک اسم دیگر است؟
?تبلیغات همسان با ارائه گزارش همسان با ساختار پلتفرم ارائه دهنده آن موفقیت آمیز بوده است. در این نوع تبلیغات، بسیاری از کاربران به تفاوت موجود بین محتوای اصلی و محتوای تبلیغاتی پی نمیبرند.
?از طرف دیگر content advertising باید در چشمان کاربر نسبت به محتوای اصلی قابل تشخیص باشد. در این زمان است که محتوای با کیفیت نقش تاثیرگذاری در تصمیم کاربر میگذارد. برای مثال شما به دنبال دانلود یک مقاله علمی هستید، واضح است که به روش ارائه آن توسط سایت میزبان اهمیت نمیدهید، تنها چیزی که دنبال آن هستید کیفیت خوب است. بنابراین شاید اصلا متوجه نشوید که بر روی یک تبلیغ کلیک کردهاید!
content advertising در برابر بازاریابی محتوایی
?مزیتهای متنوعی برای بازاریابی محتوایی وجود دارد، ولی ابتدا باید تبلیغات محتوایی را با بازاریابی محتوایی مقایسه کنیم. بازاریابی محتوایی مبنای اصلی بازاریابی ربایشی است. در بازاریابی ربایشی، گروههای تجاری با ارائه و به اشتراک گذاری مطالب مفید، کاربردی و ارزشمند در قالب خبر یا گزارش، ویدئو، پادکست و… مخاطبان یا مشتریانی که به دنبال کسب اطلاعاتی در زمینهای خاص هستند را به سمت خود جذب میکنند. ساختار کلی بازاریابی محتوایی پیوستگی هدفمندی دارد و از هم گسیخته نیست.
?از طرف دیگر تبلیغات محتوایی به صورت هدفمند از هم گسیختهاند و طوری طراحی شدهاند که توجه بیننده را بربایند و آنها را برای انجام یک عکس العمل خاص وسوسه کنند.
?یکی از ویژگیهایی که در هر دو زمینه content advertising و بازاریابی محتوایی مورد اهمیت است، تاکید و اهمیت دادن به کیفیت است. درست است که شما با تولید محتوای تبلیغاتی در حال گسترش محتوای ارگانیگ خود از طریق کانالهای پولی هستید، اما این بدین معنی نیست که محتوای بیکیفیت در برابر کاربران قرار دهید. کیفیت محتوا باید در بالاترین سطح خود باشد، چراکه شما با پرداخت هزینه در حال گسترش محتوای تجارت خود هستید، پس باید بیشترین بازده را بگیرید!
?تفاوت اصلی دیگر بین content advertising و بازاریابی محتوایی جایی است که مسئله وابستگی بازاریابی محتوایی به اصول سئو و رتبه بندی ارگانیک گوگل پیش میآید. مخاطبان و مشتریان بوجود آمده از طریق بازاریابی محتوایی از طریق جستجوهای گوگل روانه تجارت شما میشوند، بنابراین افت و خیز جستجوهای ارگانیک بر کیفیت این نوع بازاریابی تاثیرگذار است. اما از طرف دیگر تبلیغات محتوایی با چالشهای همراه با بازاریابی محتوایی رو به رو نیست، کاهش دسترسی ارگانیک به محتوای اصلی شما تاثیری بر قدرت تبلیغات محتوایی از طریق کانالهای پولی را ندارد.
?امروزه، باید بدانیم که حجم جستجوهای ارگانیک در حال کاهش هستند و این مسئله در آینده برای تجارتهایی که بر پایه جستجوهای ارگانیک یا به زبان بهتر بازاریابی محتوایی بنا شدهاند، میتواند خطر آفرین باشد. از این رو به نظر میرسد که تبلیغات محتوایی قدم منطقی بعدی در جهت گسترش محتوا به عنوان یک سلاح مفید در بازاریابی است.
مزایای content advertising
?یکی از بزرگترین مزایای تبلیغات محتوا این واقعیت است که شما لازم نیست نگرانی در مورد ایجاد محتواهایی داشته باشید که به راحتی بتوان آن را پیدا کرد. در واقع جالب است بدانید که موتور های جستجوگر، سئو، کلمات کلیدی و موارد مشابه نقش مهمی در تبلیغات محتوا بازی نمی کنند و بنابراین می توانند کاملا نادیده گرفته شوند. در عوض، به سادگی کانال توزیع را که فکر می کنید برای محتوای مناسب تر است انتخاب کرده و مقدار مناسب فضای تبلیغاتی یا زمان تبلیغات را خریداری کنید. این نه تنها کار را بسیار آسان می کند، بلکه باعث می شود که از تبلیغات و محتوا به شیوه بسیار هدفمند استفاده شود. بازاریابی محتوا، به ویژه در حوزه هایی مانند رسانه های اجتماعی مفید می باشد و به محدود کردن هزینه تبلیغات محتوا کمک می کند.
?توانایی سفارشی سازی محتوای با چنین دقتی، مزیت دیگری دارد و آن هم این است که می توان از آن برای موضوعات بسیار خاص و مخاطبان محدودتری استفاده کرد که با استفاده از اقدامات بازاریابی محتوا، به مراتب بیش از حد پر هزینه و ناکارآمد خواهد بود. همچنین، تبلیغات محتوایی معمولا به خوبی پوشش داده می شود؛ این بدان معنا است که به طور کلی کانال تبلیغاتی مناسب برای هر نوع مخاطب وجود دارد. این امر باعث می شود تبلیغات محتوا بسیار مقرون به صرفه باشد.
روشهای استفاده از تبلیغات محتوایی
?اطلاعات گرافیکی(اینفوگرافیک): استفاده از این نوع گرافیک ها به شرطی که دارای محتوای مناسب باشند می تواند مانگاری و اثر گذاری بیشتری بر ذهن مخاطب داشته باشد و برای مدت زیادی بر روی رسانه ها باقی بماند.
?صفحه اینترنتی: عاملی که باعث تفاوت بین صفحه معمولی اینترنت و صفحه ای که در آن تبلیغات محتوایی قرار دارد می شود در جذابیت محتوا و صفحات است که باعث جذب بازدید کنندگان بیشتر و مطالعه بیشتر محتوای تبلیغات میشود.
?ویدئو: استفاده از ویدئو و پادکست به دلیل صرف هزینه صوتی و تصویری، کمتر در تبلیغات محتوایی به کار برده می شود ولی به دلیل سهولت استفاده از آن می تواند تاثیرگذاری مطلوبی داشته باشد.
دیدگاهتان را بنویسید