تبلیغات بنری گوگل

تبلیغات بنری چیست؟

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری چیست؟

تبلیغات بنری ، اولین فرم از تبلیغات آنلاین غیر رایگان است که در قالب گرافیکی و فرمت‌های مختلف مانند متن، تصاویر، ویدئو و … در مقابل کاربران ظاهر می‌شود و در صورت کلیک بر روی آن‌ها، مرورگر اینترنت شما را به وب‌سایت تبلیغ‌کننده منتقل خواهد کرد. هدف از تبلیغات بنری، انتقال پیام برند و تبلیغات به بازدیدکنندگان وب‌سایت موردنظر است. این تبلیغات در بخش‌های متمایزی از وب‌سایت‌ها که به‌طور خاص برای تبلیغات در نظر گرفته شده‌اند، ظاهر می‌شوند. این بنرها اغلب به‌صورت مستطیلی هستند و هرچه مستطیل‌ها عریض‌تر باشند نسبت به بنرهای باریک‌تر، تأثیرگذاری بهتری دارند. بنرها می‌توانند به‌صورت ثابت یا متحرک باشند. انتخاب فرمت مناسب برای آگهی‌ها به‌منظور حاصل شدن بهترین نتیجه بسیار مهم است.

تبلیغات بنری چیست

اهداف تبلیغات بنری

  1. جذب مخاطبین بیشتر
  2. معرفی تخفیفات و پیشنهادات در رابطه با محصول و سرویس موردنظر
  3. افزایش ترافیک وبسایت
  4.  افزایش آگاهی برند

اهداف تبلیغات بنری

انواع تبلیغات بنری

  • بنر تصویری ساده: یک تصویر گرافیکی در ابعاد مختلف در وب و موبایل است که با کلیک بر روی آن کاربر به صفحه‌ی دیگری هدایت می‌شود.
  • بنر HTML5 و تعاملی: در این نوع بنر المان‌هایی نظیر کلید، بازی، تصاویر متحرک و … را می‌توان تعبیه کرد. تعاملی بودن بنر باعث جلب توجه بهتر کاربران می‌شود.
  • تبلیغات بینابینی (Interstitial): نوعی از تبلیغات بنری در اپلیکیشن‌های موبایل است. در این نوع تبلیغ هنگام رفتن از یک مرحله به مرحله‌ی بعد در اپلیکیشن یا بازی، یک تصویر ثابت یا متحرک کل صفحه‌ی موبایل را برای لحظاتی می‌پوشاند.
  • تبلیغات ویدیویی درون‌بنری: یک کلیپ ویدیویی است که می‌تواند داخل فضای بنر به نمایش دربیاید و در نهایت با تعبیه کلیدی کاربران را به تعامل دعوت کند.

قوانین در طراحی تبلیغات بنری

مزایای تبلیغات بنری یا نمایشی

  • ازنظر بصری جذاب است

    محتوای گرافیکی جذاب این مدل از تبلیغات، می‌تواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند و پیام تبلیغات را به‌سادگی به مخاطب منتقل کند. وجود تصویر در این تبلیغات، مزیت آن‌ها نسبت به تبلیغات SEM است. محدودیت تعداد کاراکتر و فرمت متنی SEM، می‌تواند تبلیغ‌دهنده را برای انجام تبلیغات متنوع جذاب با مشکل روبه‌رو کند. همچنین ذهن انسان تصاویر را بهتر از نوشته‌ها به خاطر می‌سپارد و این مزیت دیگر تبلیغات بنری نسبت به فرمت‌های متنی تبلیغات است.

  • تقویت آگاهی از برند

    کاربر به‌راحتی می‌تواند تنها با مشاهده تبلیغات بنری یا نمایشی، در مورد برند، محصولات و خدمات شما اطلاعات به دست آورد و نسبت به کسب‌وکار شما مشتاق شود و کلیک بر روی آن نیز ضروری نیست. برندهایی مانند IBM، Apple و Nike برای حضور بیشتر و مداوم در ذهن مخاطبان، از این روش تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

  • هدفمندی تبلیغات نمایشی

    می‌توانید وب‌سایت‌های مرتبط با کسب‌وکارتان، جایی که مخاطبان هدف شما حضور دارند را برای نمایش تبلیغات خود در نظر بگیرید. از این طریق دقیقاً درجایی که تقاضای کسب‌وکار شما وجود دارد ظاهر می‌شوید و امکان دیده شدن شما نیز بیشتر خواهد شد.

  • امکان هدفگیری مجدد یا Retargeting

    Retargeting به معنی قرار دادن تبلیغات خود در مقابل افرادی است که قبلاً از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند، اما در خبرنامه شما عضو نشده‌اند یا محصولی خریداری نکرده‌اند. از این طریق می‌توانید به افراد علاقه‌مند به کسب‌وکارتان دسترسی پیدا کنید.

  • امکان track کردن کاربران

    دریافت روزانه یا هفتگی نتایج تبلیغات نمایشی مانند تعداد کلیک، ترافیک وب‌سایت، شاخص‌های آگاهی از برند، نرخ تبدیل و میزان فروش به شما کمک می‌کند تا کمپین تبلیغاتی خود را ارزیابی و در صورت نیاز اصلاح کنید.

مزایای تبلیغات بنری

معایب تبلیغات بنری

  1. تبلیغات بنری با توجه به اینکه بازدید سایت شما را افزایش میدهد ولی ممکن است مشتریان و مخاطبین هدفمندی را ایجاد نکند.
  2. باعث ایجاد کلیک غیر هدفمند می‌شود که ممکن است نرخ پرش سایت را افزایش دهد.
  3. استفاده بیش از حد از بنر تبلیغاتی باعث آزار بازدیدکننده سایت خواهد شد.
  4. دلیل ساخت بنر جذاب هزینه به نسبت زیادی صرف خواهد شد.
  5. ممکن است به دلیل حجم زیاد مطالب سایت، تبلیغ موردنظر در سایت مورد توجه قرار نگیرد و از دید کاربر مخفی بماند.

معایب تبلیغات بنری

با توجه به معایب تبلیغات بنری و کاهش میزان استفاده آن در جهان، مدل تبلیغات نیتیو (تبلیغات همسان) در حال جایگزینی با تبلیغات بنری میباشد.تبلیغات همسان (نیتیو) به تبلیغاتی  گفته میشود که با محتوای سایت همخوانی و یکپارچگی دارند به طوریکه که کاربر هنگامیکه در حال مشاهده سایت میباشد به این مطالب برخورد میکند و زمانیکه برروی آن کلیک میکند وارد سایت صاحب آن محصول یا سرویس میشود که در واقع هدف آن این است خواندن مطلب توسط کاربر را قطع نکند و از نظر بصری کاربر را اذیت نکند.

تبلیغات بنری گوگل چیست

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *