w3designw3design
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
Search
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • وبلاگ
Dwell Time

Dwell Time چیست؟

writer22020-11-15T09:46:30+03:30
By writer2 سئو

Dwell Time چیست؟

✅ معنای لغوی Dwell Time، «زمان ماندگاری» است اما در سئو دارای معنای دقیق‌تری است:

✅به مدت‌زمانی که کاربر پس از جستجوی کلمه کلیدی مشخصی وارد وب‌سایت شده و پس‌ازآن، دوباره برای جستجوی همان کلمه کلیدی به موتور جستجو بازمی‌گردد Dwell Time گفته می‌شود.

✅اجازه دهید با یک مثال، موضوع را کمی واضح‌تر بیان کنم. تصور کنید شما با جستجوی کلمه کلیدی «سئو» وارد وب‌ سایت w3design شده‌اید. درصورتی‌که چند ثانیه پس از ورود به w3design، دوباره به گوگل برگشته و وارد وب‌سایت دیگری شوید، این سیگنال را به گوگل ارسال می‌کنید که «این وب‌سایت از کیفیت لازم برخوردار نبوده است و ترجیح می‌دهم برای رسیدن به پاسخ، به وب‌سایت دیگری مراجعه کنم». قطعاً این اتفاق، یک امتیاز منفی برای ما خواهد بود زیرا کاربر با ورود به وب‌سایتمان به نتیجۀ مطلوبی نرسیده و پس از بازگشت به گوگل از وب‌سایت دیگری دیدن کرده است.

Dwell Time

?با کلیک بر روی هر یک از لینک های موجود در صفحه اول، گوگل مانند یک روانشناس رفتار شما را به زیر ذره بین میبرد و برای هر کدام یک برداشت منحصر به فرد دارد. از زمانیکه وارد یکی از این سایت ها میشوید ممکن است یکی از حالت های زیر را تجربه کنید:

1- چیزی که در صفحه مشاهده کردید با آنچه به دنبالش بودید همخوانی ندارد

در نتیجه بلافاصله به صفحه نتایج گوگل بازگشته و سایت دیگری را انتخاب میکنید یا مجدد همان عبارت را در گوگل جستجو میکنید، این اتفاق به گوگل اعلام میکند که شما از محتوای ارائه شده راضی نبودید.

2- خیلی سریع پاسخ خود را دریافت میکنید و به صفحه نتایج جستجو برمیگردید

احتمالا سایت دیگری را انتخاب نمیکنید و با توجه به پاسخ دریافت شده عبارت جدیدی را در گوگل جستجو میکنید. با اینکه زمان کمی را در این سایت سپری کردید ولی بنظر میرسد که پاسخ خود را به خوبی گرفته اید در نتیجه این خروجی سریع یک اتفاق منفی از نظر گوگل نخواهد بود.

3- محتوای صفحه به نظر شما بسیار مفید است و زمان زیادی برای مطالعه آن صرف میکنید

در این حالت، الگوریتم رنک برین میفهمد که، اگر کاربر مدت زیادی را در این صفحه سپری کرده احتمالا محتوای آن صفحه، به خوبی پاسخگوی نیاز او بوده و محتوای ارزشمندی است. در نتیجه این صفحه در جستجوهای بعدی میتواند جایگاه به مراتب بهتری داشته باشد.

?آیا Dwell Time  اهمیت دارد؟

?مطابق تعریفی که از Dwell Time ارائه کردیم، مدت‌زمان حضور کاربر در وب‌سایت تنها در صورتی اهمیت دارد که کاربر از طریق موتور جستجو وارد وب‌سایت شده باشد. در غیر این صورت امکان تشخیص مدت‌زمان حضور کاربر در سایت برای موتورهای جستجو وجود ندارد؛ زیرا موتورهای جستجو تنها از طریق مدت‌زمان بین جستجو و ورود کاربر به سایت تا مراجعه مجدد کاربر به به موتور جستجو و ورود به وب‌سایت دیگر می‌توانند مدت‌زمان حضور کاربر در سایت را محاسبه کنند.

آیا Dwell Time  اهمیت دارد؟

?چند باور نادرست در مورد Dwell Time

?بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که در حالت عادی اگر کاربری با تایپ آدرس وارد سایت شده و مدت‌زمان زیادی را در سایت سپری کند تأثیر مثبت و در غیر صورت تأثیر منفی بر سئو سایت خواهد داشت درحالی‌که این فرضیه کاملاً نادرست است. موتورهای جستجو هیچ ابزاری در اختیار ندارند تا بتوانند مدت‌زمان حضور تمامی کاربران وب‌سایتتان را محاسبه کنند. این امکان فقط در ابزارهای آمارگیر مانند گوگل آنالیتیکس، الکسا و… وجود دارد که هرکدام با سازوکار مخصوص به خود می‌توانند مدت‌زمان حضور کاربر در سایت (Daily Time on Site)، میزان بازدید کاربر از صفحات مختلف سایت (Daily Pageviews per Visitor)، نرخ پرش یا خروج کاربر از سایت بدون مشاهدۀ صفحات دیگر (Bounce Rate) و… را محاسبه کنند.

 

چند باور نادرست در مورد Dwell Tim

?به‌عنوان‌مثال، گوگل آنالیتیکس از طریق کد جاوا اسکریپتی که در قالب وب‌سایتتان قرار می‌دهید و الکسا از طریق تولباری که کاربران بر روی مرورگر خود نصب می‌کنند می‌تواند این پارامترها را محاسبه کند. ازآنجایی‌که الکسا هیچ تأثیری بر سئو سایت ندارد، نیازی نیست نگران آمار و ارقام ارائه‌شده از سوی الکسا باشید؛ زیرا آمار الکسا تنها از طریق تولبار کاربران به دست می‌آید و قابل استناد نیست. ضمن اینکه هیچ‌کدام از موتورهای جستجو از آمار الکسا برای رتبه‌بندی نتایج استفاده نمی‌کنند.

?بسیاری از کاربران تصور می‌کنند به دلیل اینکه گوگل مالک آنالیتیکس است، از آمار به‌دست‌آمده در آنالیتیکس، در رتبه‌بندی نتایج استفاده می‌کند اما گوگل به‌صراحت اعلام کرده است که از آمارهای آنالیتیکس هیچ استفاده‌ای در رتبه‌بندی نتایج نمی‌کند.

?هنوز اختلاف‌نظرهای بسیاری در مورد مدت‌زمان حضور کاربر در سایت و تأثیر یا عدم تأثیر آن بر سئو وجود دارد. لطفاً تجربه‌های خود را در این مورد با ما و سایر کاربران راستانا به اشتراک بگذارید.

?چطور میتوان زمان ماندگاری در سایت را افزایش داد؟

?برای اینکه زمان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهید، بهتر است از دیدگاه یک مدیر سایت به این مسئله نگاه نکنید؛ راه حل جایگزین که نتیجه بهتری هم برای شما دارد این است که خود را جای کاربری بگذارید که وارد سایت شما میشود. دوست دارید در این سایت چه محتوایی ببینید؟ حالا جواب های خود را جمع کنید و همه آن ها را در سایت خود قرار دهید.

?وقتی از دریچه کاربر به سایت خود نگاه میکنید پاسخ این سوال ساده است، مهم ترین عواملی که باعث میشود کاربران با ورود به سایت شما، دیگر فکر بیرون رفتن را به خود راه ندهند عبارتند از:

چطور میتوان زمان ماندگاری در سایت را افزایش داد؟

1- از محتوای جذاب مانند ویدئو و اینفوگرافیک های سرگرم کننده استفاده کنید

?طبق بررسی ها، ۴۳ درصد کاربران دسترسی به یک محتوای ویدئویی را به مطالعه یک مقاله یا دانلود کتاب الکترونیکی ترجیح می دهند. استفاده از محتوای ویدئویی در سایت باعث میشود زمان حضور کاربر در صفحه تا ۱۰ دقیقه افزایش پیدا کند. این آمار نشان میدهد برگ برنده در دست محتوای ویدئوییِ جذاب است.

2- با استفاده از کامنت مارکتینگ، کاربران را به مشارکت بیشتر در سایت خود دعوت کنید

?وقتی میبینید مقاله ای، تعداد زیادی کامنت دارد، چه کار میکنید؟ در اغلب موارد نگاهی به نظرات کاربران می‌اندازید؛ همین باعث میشود که زمان حضور کاربر در سایت افزایش یابد.

3- سایت شما باید به خوبی برای کاربران موبایل بهینه شده باشد

?با ظهور الگوریتم های جدیدی مانند Mobile First Index، تجربه کاربری خوب در نسخه موبایل به یکی از اصول مهم و تاثیرگذار در رتبه دهی به سایت ها تبدیل شده است. اگر میخواهید در میدان نبرد سئو سایت پیروز میدان شوید، باید تجربه کاربری خوب در نسخه موبایل سایت خود را اولویت قرار دهید.

4- از پاپ آپ ها به طور هوشمندانه استفاده کنید

?همه ما میدانیم که تنها یک پاپ آپ آزاردهنده کافی است تا کاربر به محض ورود، سایت شما را ترک کند. در واقع پاپ آپ های تبلیغاتی به تنهایی میتوانند سایت شما را به آتش بکشند. پس بهتر است برای استفاده از آن ها با برنامه ریزی جلو روید.

5- طراحی ظاهری و تجربه کاربری سایت خود را جدی بگیرید

?با اینکه تکنولوژی های جدیدی مانند AMP گوگل بر کیفیت محتوا تاکید میکنند، توصیه ما این است که UI و UX سایت خود را بیش از پیش جدی بگیرید. دلیل آن ساده است؛ وقتی از لحاظ ظاهری و ساختاری سایت خوبی داشته باشید، بازدیدکنندگان را تشویق می کنید تا زمان بیشتری را در وب سایت شما باقی بمانند.

چطور میتوان زمان ماندگاری در سایت را افزایش داد؟

سخن پایانی

?با اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما گذاشتیم، میتوانیم اینطور نتیجه بگیریم که Dwell Time یکی از فاکتورهایی است که گوگل بر روی آن سرمایه گذاری بسیاری کرده است. چرا؟ برای اینکه این معیار به طور مستقیم به رضایت کاربر مرتبط است و رضایت کاربر هم همیشه اولین و آخرین هدف الگوریتم های گوگل بوده است.

?برای اینکه هدف شما با هدف گوگل مشترک باشد، باید ابتدا مطمئن شوید کاربران از حضور در سایت شما لذت میبرند و میتوانند به خوبی با محتوای آن ارتباط برقرار کنند.

Share this post

Facebook Twitter LinkedIn Google + Email

Author

writer2

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Related Posts

افزونه Seopress

افزونه Seopress چیست ؟

افزونه Seopress چیست ؟ ? افزونه Seopress یکی از افزونه‌های مطرح برای سئوی وردپرس است که با پیکربندی صحیح این... read more

افزونه Premium SEO Pack

افزونه Premium SEO Pack چیست؟

افزونه Premium SEO Pack وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا در کل جهان است و بیش از 30 درصد کل سایت... read more

SSl

SSl چیست؟

SSl چیست؟ ? SSl مخفف Secure Socket Layer به معني «لايه اتصال امن» و پروتکلي (مجموعه اي از قوانين) جهت... read more

لینک سازی هدفمند

روش های افزایش رتبه سئو از طریق لینک سازی هدفمند

بررسی لینک سازی هدفمند در طراحی سایت لینک سازی هدفمند است که می‌تواند به بهبود رتبه و همچنین آمار ورودی... read more

الگوریتم‌های رتبه بندی سایت

الگوریتم‌های رتبه بندی سایت

الگوریتم‌های رتبه بندی سایت الگوریتم‌های رتبه بندی سایت در واقع معیار هایی هستند که گوگل و موتور های جستجو از... read more

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری براساس تعریفی که جان اندرو، متخصص سئو، بیان کرده است: " سئو کلاه خاکستری" چیزی بین سئو... read more

نظرات کاربران

نظرات کاربران و تاثیر آن بر سئو سایت

نظرات کاربران یکی از فاکتورهایی که در بحث سئو سایت مطرح است،اعمال بخش نظرات کاربران و پیشنهادات در طراحی سایت... read more

پنالتی گوگل

پنالتی گوگل چیست؟

پنالتی گوگل مفهوم پنالتی گوگل پنالتی گوگل به جریمه شدن از طرف گوگل و اخراج شدن از نتایج جست و جوی... read more

سئو

سئو یا بهينه‌سازي موتور جستجو چیست؟

سئو یا Search Engine Optimization سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه... read more

مسیر راهنما

مسیر راهنما (Breadcrumb) چیست و چرا برای سئو مهم است ؟

مسیر راهنما (Breadcrumb) چیست و چرا برای سئو مهم است ؟ ? مسیر راهنما (Breadcrumb) لینک های مسیریابی هستند که اغلب... read more

جستجو

Follow Us

Facebook Pinterest Instagram Linkedin Telegram

آخرین مطالب

الگوریتم موبایل گدون
الگوریتم موبایل گدون گوگل چیست؟ تاثیر Mobilegeddon بر سئو
افزونه Ultimate Member
افزونه Ultimate Member
افزونه Visual Portfolio
افزونه Visual Portfolio
افزونه Enhanced Ecommerce for WooCommerce
لایه ها در فتوشاپ
کار با لایه ها در فتوشاپ و نکاتی برای حرفه ای تر شدن
به روز رسانی وردپرس
به روز رسانی وردپرس
ابزار های فتوشاپ
آشنایی کامل با جعبه ابزار فتوشاپ
آموزش کار با افزونه WooCommerce Conversion Tracking
افزونه نقد و بررسی محصولات ووکامرس
آموزش کار با افزونه نقد و بررسی محصولات ووکامرس
باکس اطلاعات Information Box
باکس اطلاعات (Information Box) یا گراف دانش چیست؟

دسته‌ها

  • آموزش
  • آموزش وردپرس
  • امنیت
  • بازاریابی محتوا
  • برنامه نویسی
  • تبلیغات
  • دسته‌بندی نشده
  • سئو
  • سئو خارجی
  • سئو داخلی
  • شبکه
  • طراحی اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • فتوشاپ
  • کامپیوتر و لپ تاپ
  • گرویتی فرم
  • لینک سازی
  • نرم افزار
  • ووکامرس

بایگانی‌ها

  • آوریل 2021
  • مارس 2021
  • فوریه 2021
  • ژانویه 2021
  • دسامبر 2020
  • نوامبر 2020
  • اکتبر 2020
  • سپتامبر 2020

دسترسی سریع

  • خانه
  • وبلاگ
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • طراحی سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • کارت ویزیت آنلاین
  • پنل پیامکی

عضویت در خبرنامه

    ۹۱۰۰-۱۰۱۱(۰۱۳) info@w3design.ir
    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای تیم w3design محفوظ است.