w3designw3design
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
Search
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • وبلاگ
دریافت نماد اعتماد الکترونیک

دریافت نماد اعتماد الکترونیک

writer22020-11-29T08:03:31+00:00
By writer2 طراحی سایت

 دریافت نماد اعتماد الکترونیک

💠در این مقاله می خواهیم به آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک بپردازیم.برای اطلاع از موضوع باید به نکات زیر توجه کنیم. در ابتدا بهتر است بدانیم که کدام کسب و کارها مشمول دریافت نماد اعتماد می شوند.کسب و کارهایی نیاز به نماد الکترونیک دارند :

1. فروش کالا و خدمات از طریق وب سایت آنها صورت بگیرد

2. تمام مراحل سفارش و پرداخت وجه به صورت آنلاین و از طریق سایت باشد.

بنابراین اگر شما در وب سایت خود خدمات و یا کالایی را برای فروش ارائه نمی دهید و وب سایت شما صرفا جنبه تبلیغ کسب و کار شما را دارد، نیازی به گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی ندارید.

💠در واقع کسب و کاری به عنوان کسب و کار اینترنتی محسوب می شود که دارای فرآیند خرید استاندارد باشد. بدین معنی که امکان سفارش، خرید و دریافت پیش فاکتور در آن وجود داشته باشد.

اگر شما یک کسب و کار اینترنتی محسوب می شوید باید اقدام به دریافت نماد اعتماد الکترونیک کنید.

 دریافت نماد اعتماد الکترونیک چیست

نکات قبل از دریافت نماد اعتماد الکترونیک

💠قبل از اقدام به طی کردن مراحل گرفتن نماد الکترونیکی به دو نکته زیر باید توجه شود:

۱- ابتدا کسب‌وکار اینترنتی خود را کامل و آماده فعالیت کنید، سپس درخواست خود را ارسال کنید. در مورد اشخاص حقیقی، دامنه سایت باید به نام متقاضی باشد. درصورتی‌که شخص حقوقی متقاضی دریافت نماد الکترونیک باشد، دامنه سایت باید به نام یکی از اعضاء هیئت‌مدیره شرکت باشد.

۲- اطلاعات تماس کامل شامل: آدرس، تلفن ثابت، تلفن همراه و… را در بخش تماس سایت خود درج کنید.

۳- پس از راه‌اندازی کامل کسب‌وکار اینترنتی باید اقدام به گرفتن نماد الکترونیکی کنید.

نکات قبل از دریافت نماد اعتماد الکترونیک

مدارک لازم جهت اخذ نماد اعتماد الکترونیکی:

متقاضیان حقیقی:

۱- تصویر مجوز فعالیت (در صورت وجود)

۲- تعهدنامه شخصیت حقیقی

متقاضیان حقوقی (تجاری /غیرتجاری):

۱- تصویر آگهی روزنامه رسمی

۲- تصویر اصل اساس‌نامه

۳- آگهی آخرین تغییرات آدرس (در صورت وجود)

۴- آگهی آخرین تغییرات اسامی اعضای هیئت مدیره (در صورت وجود)

۵- آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شرکت (در صورت وجود)

۶- تعهدنامه شخصیت حقوقی

۷- تصویر پروانه /مجوز فعالیت

متقاضیان دولتی:

تصویر نامه در سربرگ رسمی سازمان با امضای مقام مسئول مربوطه مبنی بر تعلق وب‌سایت به دستگاه دولتی مزبور.

مدارک لازم جهت اخذ نماد اعتماد الکترونیکی

ثبت نام و مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

🔸در اولین مرحله، وارد سایت enamad شوید:

ثبت نام و مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

🔸طبق تصویر بالا، گزینه «کسب و کارها» در منو را انتخاب و از زیرمنو باز شده «ثبت نام و ورود به پنل کاربری» را انتخاب کنید. در صفحه جدیدی که برایتان باز می‌شود باید روی دکمه «ایجاد حساب کاربری» کلیک کنید.

ثبت نام و مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

🔸بعد از انتخاب گزینه گفته شده، صفحه بالا نمایان می‌شود. در این فرم، نوع شخصیت را روی شخصیت حقیقی قرار دهید و در ادامه یک ایمیل، یک شناسه کاربری دلخواه (id) و یک رمز امن در کادرهای گفته شده وارد کنید. در انتها هم بعد از نوشتن پاسخ سؤال گفته شده، تیک دو گزینه انتهایی را بزنید.

🔸بعد از پر کردن تمامی فیلدها باید تأیید را انتخاب کنید. سپس برای تأیید ایمیل‌ به ایمیلتان بروید و آنجا روی لینکی که از طرف سایت اینماد برای شما ارسال شده کلیک کنید تا عضو این سایت شوید. حالا دوباره وارد سایت اینماد شده و با انتخاب گزینه ورود، از همان منو کسب و کارها، وارد سایت شوید. در صورتی که تمامی این مراحل را به درستی انجام دهید، داشبورد سایت اینماد (تصویر پایین) برای شما به نمایش در می‌آید.

آموزش کار با داشبورد سایت اینماد

آموزش کار با داشبورد سایت اینماد

🔸طراحی داشبورد اینماد، برخلاف بیشتر سایت‌های دولتی و غیرخصوصی، کاربر پسند است و مشکل خاصی در کار با آن وجود ندارد. در قدم اول باید گزینه مشخص شده در تصویر بالا، «تکمیل اطلاعات» را انتخاب و بعد از آن روی گزینه «تکمیل فرم اطلاعات» بروید.

آموزش کار با داشبورد سایت اینماد

🔸در صفحه جدید باید اطلاعات ساده‌ای مثل نام، نام خانوادگی، محل سکونت، اطلاعات تماس و… را وارد کنید. دقت داشته باشید که شماره همراه وارد شده باید به نام شخص متقاضی دریافت اینماد باشد. بعد از تأیید کردن این اطلاعات به سراغ فرم بعدی در همان منو کسب و کارِ داشبورد، به نام «بارگذاری مدارک» بروید. (تصویر پایین)

آموزش کار با داشبورد سایت اینماد

🔸در این بخش باید از تمامی مدارک خواسته شده عکس بگیرید و با استفاده دکمه روبروی هر فیلد آن را بارگزاری کنید. دقت داشته باشید که در صورت بی کیفیت بودن تصاویر روند دریافت اینماد سایت به تعویق می‌افتد. بنابراین عکس‌های با کیفیتی تهیه کنید. قسمت‌هایی مثل کارت پایان خدمت را هم در صورت عدم وجود، خالی بگذارید. در نهایت بعد از اینکه مدارک خواسته شده را ارسال کردید، دوباره به منو سمت راست بروید و این بار گزینه احراز اطلاعات را انتخاب کنید.

🔸در این بخش باید با وارد کردن شماره تلفن و طبق توضیحات شماره تلفن همراهتان را تأیید کنید. این روند برای تأیید شماره ثابت هم وجود دارد که باید طبق توضیحات ساده‌ای که در همین صفحه نوشته شده اقدام شود. در آخر صفحه پایین بعد از تأیید هر دو شماره به شما نمایش داده می‌شود.

آموزش کار با داشبورد سایت اینماد

🔸در ادامه بار دیگر به منو سمت راست رفته و گزینه کسب و کار و سپس «افزودن دامنه» را انتخاب کنی

آموزش کار با داشبورد سایت اینماد

🔸در صفحه باز شده که تصویر آن در بالا مشخص است، اطلاعاتی که از شما خواسته را وارد کنید. در ضمن گزینه «غیر صنفی» را در بخش نوع فعالیت انتخاب کنید.

🔸در ادامه کمی صفحه را به پایین اسکرول کنید. در این بخش باید اطلاعاتی مثل شماره تماسِ کسب و کار و بقیه موارد خواسته شده را وارد کنید. در صورتی که کسب‌و‌کارتان محل مخصوصی ندارد، از آدرس و شماره‌های منزل استفاده کنید. در ضمن فیلد «سامانه اعتبار سنجی» را روی سامانه شهروند قرار دهید و سپس از طریق نقشه پایین صفحه، محل کسب و کار یا منزلتان را مشخص کنید.

آموزش کار با داشبورد سایت اینماد

🔸در نهایت دکمه نارنجی رنگ (دریافت کد رهگیری آدرس پستی) را انتخاب کنید تا وارد سایت پست شده و هزینه ارسال محموله را پرداخت کنید. (بعد از این کار، یک بسته پستی به آدرسی که وارد کرده‌اید ارسال و صرفا تحویل خودتان یا یکی از بستگان درجه یک‌تان خواهد شد که طبق دستورات نوشته شده در بسته باید برای احراز هویت و محل اقدام کنید.)

🔸از سایت پست به همان صفحه قبل برگردید، در انتهای صفحه یک نام کاربری به همراه رمز مشخص شده‌ وجود دارد. شما باید یک اکانت عادی (خریدار) در سایتتان با همین نام و رمز بسازید تا کارشناسان اینماد بتوانند با استفاده از آن سریعا روند خرید و فروش سایت شما را تست کرده و ادامه فرآیند را انجام بدهید.

مرحله بعد برای دریافت اینماد

🔸باز به سراغ منو کسب و کار داشبورد و این بار گزینه «تأییدیه فنی» بروید. در این بخش قرار است شما ثابت کنید مدیر سایتی هستید که برای آن درخواست دریافت اینماد ثبت شده. راه‌های مختلفی در مقابلتان برای احراز این موضوع وجود دارد. از جمله دریافت یک کد فعالسازی که به ایمیل سایت (info@example) ارسال می‌شود، یا قرار دادن تگ متا در بخش head سایت و… که تمامی آن‌ها با توضیحات کاملی همراه هستند. پیشنهاد ما استفاده از همین راهکار متاتگ است

🔸بعد از احراز، در منو کسب و کار یک گزینه به نام تکمیل فرم نظر سنجی به شما نمایش داد می‌شود. این فرم نظرسنجی را هم پر کنید. البته تکمیل آن تفاوتی در روند دریافت اینماد تان ندارد و از اطلاعاتش برای اهداف مجموعه مرکز توسعه تجارت استفاده می‌شود.

مرحله بعد برای دریافت اینماد

بررسی کارشناس

🔸اگر تمامی مراحل گفته شده را به خوبی انجام دادید، به منو کسب و کار و زیرمنو «وضعیت چک لیست کسب و کار» بروید

بررسی کارشناس

🔸در صفحه باز شده لیستی از فعالیت‌ها و نکاتی که باید در سایت شما رعایت شده باشد نمایش داده می‌شود. اگر تمامی آنها به طور کامل اجرا شده، گزینه “ارسال جهت بررسی توسط کارشناس” را انتخاب کنید. دقت کنید که حتی در صورت وجود نداشتن یکی از این نکات در سایت، دریافت اینماد تان چند روز به تعویق می‌افتد.

🔸بعد از انتخاب گزینه گفته شده، بین دو تا سه روز بعد کارشناس جواب بررسی را برای شما ارسال می‌کند که در نوار بالایی داشبورد به شما نمایش داده می‌شود. در صورت تأیید کارشناس، باید به سراغ متن تعهد نامه از طریق گزینه “مدیریت کسب و کار” بروید.

بررسی کارشناس

🔸روی گزینه تعهدنامه کلیک کنید، مفاد آن را مطالعه و در نهایت تأییدش کنید. بعد از این نوبت به پرداخت هزینه دریافت اینماد می‌رسد.

🔸از طریق گزینه پرداخت در صفحه بالا؛ وارد صفحه درگاه بانکی شده و این هزینه را پرداخت کنید، حالا اینماد شما آماده است!

بررسی کارشناس

Share this post

Facebook Twitter LinkedIn Google + Email

Author

writer2

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Related Posts

افزودن پرونده چندرسانه ای

افزودن پرونده چندرسانه ای و آپلود عکس در وردپرس

افزودن پرونده چندرسانه ای و آپلود عکس در وردپرس 🔹وردپرس در حال حاضر یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت... read more

ورود به مدیریت وردپرس

ورود به مدیریت وردپرس

ورود به مدیریت وردپرس 🔻بعد از نصب و راه اندازی وردپرس روی هاست اولین سوالی که برای کاربران تازه وارد... read more

فاوآیکون

فاوآیکون (Favicon) چیست؟

فاوآیکون چیست؟ فاوآیکون یک آیکون کوچک با اندازه‌ی 16x16 پیکسل است که در مرورگر های وب برای نمایش وب سایت... read more

هاست و انواع آن

هاست و انواع آن

هاست هاست چیست؟ هاست در زبان انگلیسی (Host) به معنای میزبان است که به بخشی از سرور گفته می‌شود. یک سرور... read more

آموزش یافتن بهترین قالب وردپرسی

بهترین قالب وردپرس کدام است؟ آیا شما به دنبال بهترین قالب وردپرس برای شروع کسب و کار خود هستید؟ انتخاب... read more

وب سایت انجمن

وب سایت انجمن چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

وب سایت انجمن چیست؟ یک وب سایت انجمن، یک سایت بحث و گفتگوی آنلاین است که در آن افراد می‌توانند... read more

وب اپلیکیشن

وب اپلیکیشن چیست ؟

⭕️وب اپلیکیشن چیست ؟ 🔰 وب اپلیکیشن یا برنامه تحت وب، نرم افزاری است که با استفاده از مرورگر وب... read more

دسته بندی و برچسب

آموزش افزودن دسته بندی و برچسب به برگه ها

اهمیت استفاده از دسته بندی و برچسب به برگه ها در وردپرس خوب است بدانید که استفاده از دسته بندی... read more

سیستم مدیریت محتوا دروپال

سیستم مدیریت محتوا دروپال چیست؟

سیستم مدیریت محتوا دروپال دروپال چیست؟ دروپال، نوعی سیستم مدیریت محتوا است، که به شما کمک می‌کند بدون داشتن دانش فنی،... read more

چند زبانه کردن سایت

آموزش نحوه ایجاد سایت چند زبانه در وردپرس

چند زبانه کردن سایت وردپرس چند زبانه کردن سایت به معنای راه‌اندازی یک وب‌سایت با زبان‌های مختلف هست. به عنوان... read more

جستجو

Follow Us

Facebook Pinterest Instagram Linkedin Telegram

آخرین مطالب

آموزش یافتن بهترین قالب وردپرسی
آموزش تنظیمات وردپرس
آموزش تنظیمات وردپرس
ویژگی های هاست
آشنایی با امکانات و ویژگی های هاست
فعالیت کاربران
آموزش رصد فعالیت کاربران در وردپرس به صورت حرفه ای
ساخت چایلد تم در وردپرس
ساخت چایلد تم در وردپرس
نمایش مطالب مرتبط در وردپرس
نمایش مطالب مرتبط در وردپرس
ساخت فرم در وردپرس
ساخت فرم در وردپرس
نصب ووکامرس
آموزش نصب و راه‌اندازی ووکامرس در وردپرس
نمایش نقشه در وردپرس
نمایش نقشه در وردپرس
مگامنو
مگامنو چیست؟ آموزش ساخت مگامنو

دسته‌ها

  • آموزش
  • آموزش وردپرس
  • بازاریابی محتوا
  • برنامه نویسی
  • تبلیغات
  • دسته‌بندی نشده
  • سئو
  • سئو خارجی
  • شبکه
  • طراحی اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • کامپیوتر و لپ تاپ
  • لینک سازی
  • نرم افزار

بایگانی‌ها

  • ژانویه 2021
  • دسامبر 2020
  • نوامبر 2020
  • اکتبر 2020
  • سپتامبر 2020

دسترسی سریع

  • خانه
  • وبلاگ
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • طراحی سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • کارت ویزیت آنلاین
  • پنل پیامکی

عضویت در خبرنامه

    ۹۱۰۰-۱۰۱۱(۰۱۳) info@w3design.ir
    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای تیم w3design محفوظ است.