w3designw3design
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
Search
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • وبلاگ
جریمه گوگل

انواع روش های جریمه گوگل کدامند؟

writer12020-12-16T09:50:42+03:30
By writer1 سئو

جریمه گوگل چیست؟

جریمه گوگل ممکن است به دلایل مختلف روی وب سایت شما اتفاق بیفتد. موتور جستجوی گوگل سعی می کند همیشه اطلاعات دقیق و محتویات منحصر بفرد از بهترین نویسندگان را در اختیار جستجوکنندگان قرار دهد. این فرایند بصورت مستمر وجود دارد و گوگل الگوریتم های خود را همیشه جهت انتخاب بهترین وب سایت ها، بروز رسانی می کند.

گوگل اعلام کرده است که متاسفانه بعضی وب سایت ها بعضی از اصول را در نظر نمی گیرند که باعث جریمه گوگل می شوند. گاهی اوقات این اصول ناآگاهانه توسط وب سایت ها زیر پا گذاشته می شود و توسط گوگل دچار جریمه می شوند.

انواع روش های جریمه گوگل

انواع جریمه های گوگل

1) جریمه دستی یا اسپم اکشن (Manual penalties or SPAM actions)

با این که بسیاری از جریمه های گوگل به صورت خودکار اعمال می شوند، مجازات هایی نیز وجود دارد که توسط ناظران گوگل انجام می شود. در صورتی که سایت شما به صورت دستی جریمه شده باشد، یک هشدار در کنسول جستجوی گوگل خود دریافت خواهید کرد. همچنین یک پیغام هشدار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

تا کنون این یکی از بدترین جریمه های صورت گرفته برای سایت توسط گوگل است که بصورت دستی و مستقیم توسط یکی از مسئولان گوگل بر سایت شما اعمال میشود. جریمه پاندا و پنگوئن توسط الگوریتم و فرمولهای خاصی صورت میگیرد، ولی در این روش سایت شما مستقیما توسط شخص بررسی شده و تشخیص داده میشود که لینک های شما غیرطبیعی و خریداری شده هستند.

Manual penalties

جریمه های مرتبط با لینک سازی

1.لینک سازی های مشکوک

طبیعی است که سایت های آشنا و مرتبط، به تبادل لینک در سایت های یکدیگر بپردازند، اما اگر این تبادل ها هدفمند نباشد و فاقد ارزش باشند می توانند توجه گوگل را به خود جلب کنند. مطمئن شوید که لینک سازی هایتان ارزشمند باشند.

2.لینک های اسپم دستی

لینک های اسپم از روش های است که می تواند حجم زیادی از کاربران را به سمت سایت شما بکشاند، اما این کار طبق قوانین گوگل نیست، و عواقبی در پیش دارد. جالب است بدانید که نظارت بر لینک های اسپم گاها توسط اشخاص صورت می گیرد تا از اسپم بودن لینک ها اطمینان حاصل شود.

ریپورت شدن، داشتن بک لینک های فراوان در مدت کم حتی از سوی معتبر ترین سایت ها و البته شانس شما می تواند همگی از دلایل جلب توجه جناب کارشناس گوگل باشد به سایت شما، باید همیشه مراقب باشید.

3.لینک های بی ارزش

خیلی از سایت ها از ارزشی که لینک های با کیفیت می تواند بر روی شناخته شدن سایتشان داشته باشند آگاهی ندارند و می خواهند هر چه سریع تر با کسب بک لینک از هر سایتی به نتیجه برسد. این در حالی است که بک لینک خوب تنها در مدت طولانی می تواند نتیجه مناسب و کاربردی بر روی سئو سایتتان داشته باشد. به دست آوردن لینک های بی ارزش از هر سایتی تنها گوگل را عصبانی می کند.

4.لینک های اسپم غیر دستی

این دسته از لینک ها به صورت اسپم از سوی سایت هایی به کار گرفته می شوند که مثل قارچ ظاهر می شوند و سریعا نیز می خواهند با خرید لینک ترافیک مناسبی کسب کنند.

این عمل حسابی الگوریتم پنگوئن گوگل را عصبانی می کند تا جایی که یا ترافیک سایت شما تا میزان زیادی از بین می رود و یا برای همیشه de-indexed یا de- listing (از صفحه نتایج گوگل حذف خواهید شد) می شوید.

SPAM actions

2) جریمه های الگوریتمی (Algorithmic penalties)

جریمه های الگوریتمی معمولا زمانی اتفاق می افتند که گوگل الگوریتم خود را به روزرسانی کند (مانند به روزرسانی الگوریتم پنگوئن). اعمال جرائم در این زمان به این دلیل است که الگوریتم های گوگل همیشه در حال اجرا هستند و سایت هایی که متناقض با دستورالعمل های جدید گوگل باشند، مجازات می شوند.

Algorithmic penalties

جریمه های الگوریتمی برای شناسایی تقلب هستند زیرا بر خلاف جریمه های دستی، شما ایمیل هشدار دریافت نمی کنید. تنها راه آگاهی از این نوع جریمه ها، بررسی ترافیک سایت است. اگر میزان ترافیک سایت شما پایین نیامده باشد، می تواند نشانه اعمال جریمه الگوریتمی باشد.

جریمه های الگوریتمی

جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن تا حد زیادی شبیه به جریمه دستی گوگل عمل میکند و تمرکز آن بیش از هرچیز بر بک لینک های شما قرار دارد. بک لینک های زیاد از سایتهای کم ارزش و یا غیر مرتبط، انکر تکست های بیش از حد سئو شده و یا استفاده از کلمه یا عبارت یکسان برای تمام بک لینکها ممکن است موجب جریمه شما توسط الگوریتم پنگوئن شوند. نکته مثبت در اینجا آن است که تمام جریمه ها براساس الگوریتم انجام میشود و با رفع مشکلات و اشتباهات گذشته خود میتوانید به سرعت به شرایط گذشته خود بازگردید. در این روش از جریمه نیازی به مکاتبه با گوگل و متقاعد کردن کارمندان سخت گیر این شرکت نخواهید داشت.

جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل

در گذشته اگر شما قصد داشتید که رنک مناسبی برای کلمه “سئو” در نتایج گوگل داشته باشید، کافی بود تعداد مناسبی لینک ورودی به سایت خود تنها با انکر تکست “سئو” برای سایت خود ایجاد کنید و همین امر همه را به استفاده از عناوین تکراری برای لینک های خود وسوسه میکرد؛ درحالیکه با استفاده از عبارات مختلف مانند “آموزش سئو”، “سئو و بهینه سازی” میتوانستند یک شبکه طبیعی و مناسب برای بک لینک های خود بسازند.

الگوریتم پنگوئم به قصد تغییر در این روند پا به دنیای اینترنت گذاشته و هدفش آن است که درصد بک لینک های مجاز با یک عبارت خاص مانند “سئو” را به ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهد، چیزی که در حال حاضر در میان سایتها بین ۹۰ تا ۹۵ درصد است.
نکراری بودن عبارت کلیدی بک لینک تنها یکی از دلایل جریمه سایت توسط الگوریتم پنگوئن است. دلایل دیگری مانند بک لینک های زیاد از سایتهای کم ارزش، بک لینک از سایتهای با رنک مناسب در بازه زمانی کوتاه و به تازگی تبلیغات متنی می تواند موجب جریمه شما توسط الگوریتم پنگوئن شوند.

جریمه الگوریتم پاندا گوگل

این جریمه بطور معمول متوجه تمام صفحات سایت شما میشود و هدف اصلی آن مبارزه با سایتهایی است که به استفاده از مطالب کپی و تکراری میپردازند. شما میتوانید با تغییر در متون سایت و حذف مطالب کم ارزش (کمتر از 200 کلمه) خود را از دست جریمه الگوریتم پاندا نجات دهید.

جریمه الگوریتم پاندا گوگل

تاثیر نام دامنه بر سئو

EMD یا بطور دقیق تر Exact Match Domain در گذشته بر سئو سایت ها تاثیر گذار بود. بطوریکه اگر آدرس سایت شما SEO.com میبود شانس بسیار زیادی بر کسب رتبه اول نتایج گوگل در کلمه کلیدی seo داشتید. ولی در سپتامبر 2012 و همراه با آپدیت جدید گوگل تاثیر این عامل بر نتایج گوگل تا حد زیادی کاهش یافت و بسیاری از سایتها از نتایج اول و دوم گوگل به پایین صفحه و یا حتی صفحه دوم منتقل شدند.

تاثیر نام دامنه بر سئو

البته نمیتوان اسم این اتفاق را جریمه گوگل گذاشت زیرا که شما کار اشتباهی انجام نداده اید و راهی هم برای جبران آن نخواهید داشت، بلکه تنها یک تغییر در سیاست ها و الگوریتم گوگل به شمار میرود و البته بر سرنوشت بسیاری از سایتها تاثیر گذار بود.

جمع بندی

این داستان به همین جا ختم نخواهد شد و مبارزه بین اسپمرها و گوگل همچنان ادامه دارد و هرچند وقت یکبار الگوریتم و جرایم جدیدی ایجاد میشود و تمام اطلاعات مربوط به آخرین آپدیت گوگل می باشد. به تازگی الگوریتم رنکبرین (Rankbrain) گوگل موجب ایجاد موجی از نگرانی ها میان صاحبان سایت و سئوکاران شده است. گوگل در الگوریتم رتبه بندی رنکبرین (Rankbrain) از هوش مصنوعی استفاده کرده و در حال افزایش دقت موتور جستجوی خود است.

Share this post

Facebook Twitter LinkedIn Google + Email

Author

writer1

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Related Posts

افزونه یواست سئو

افزونه یواست سئو (Yoast SEO)

افزونه یواست سئو (Yoast SEO) ?افزونه سئو یواست یک افزونه SEO حرفه‌ای برای وردپرس است. می‌توان با افتخار اعلام کرد... read more

داده های ساختار یافته (Structured Data)

داده های ساختار یافته (Structured Data) چیست؟

داده های ساختار یافته (Structured Data) امروزه وب سایت ها کار سختی در پیش دارند، چرا که باید به انسان... read more

لینک سازی هدفمند

روش های افزایش رتبه سئو از طریق لینک سازی هدفمند

بررسی لینک سازی هدفمند در طراحی سایت لینک سازی هدفمند است که می‌تواند به بهبود رتبه و همچنین آمار ورودی... read more

آموزش سئو تکنیکال

آموزش سئو تکنیکال (Technical Seo)

آموزش سئو تکنیکال سئو تکنیکال (Technical Seo) یا سئو فنی یک قدم بسیار مهم در کل فرایند سئو است. اگر در... read more

الگوریتم گورخر گوگل

الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

الگوریتم گورخر الگوریتم گورخر گوگل چیست؟ الگوریتم گورخر گوگل الگوریتمی است که پس از الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن معرفی شد... read more

نقشه سایت

نقشه سایت و دلیل اهمیت آن

نقشه سایت (sitemap) چیست؟ نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل متنی است که دربردارنده تمام آدرس های موجود در... read more

اسپم اسکور چیست

اسپم اسکور چیست؟

اسپم اسکور چیست؟ بر اساس آنچه که MOZ اعلام کرده است، اسپم اسکور به معیاری گفته میشود که با اندازه... read more

برچسب گذاری

برچسب گذاری صحیح در سئو و اصول آن

برچسب گذاری صحیح در سئو و اصول آن ?یکی از عمده ترین مشکلاتی که  بین کاراموزان و افرادی که وارد... read more

نظرات کاربران

نظرات کاربران و تاثیر آن بر سئو سایت

نظرات کاربران یکی از فاکتورهایی که در بحث سئو سایت مطرح است،اعمال بخش نظرات کاربران و پیشنهادات در طراحی سایت... read more

الگوریتم موبایل گدون

الگوریتم موبایل گدون گوگل چیست؟ تاثیر Mobilegeddon بر سئو

الگوریتم موبایل گدون الگوریتم موبایل گوگل که به آن موبایل گدون (Mobilegeddon) نیز می‌گویند، الگوریتمی است که برای بررسی سازگاری سایت‌ها... read more

جستجو

Follow Us

Facebook Pinterest Instagram Linkedin Telegram

آخرین مطالب

الگوریتم موبایل گدون
الگوریتم موبایل گدون گوگل چیست؟ تاثیر Mobilegeddon بر سئو
افزونه Ultimate Member
افزونه Ultimate Member
افزونه Visual Portfolio
افزونه Visual Portfolio
افزونه Enhanced Ecommerce for WooCommerce
لایه ها در فتوشاپ
کار با لایه ها در فتوشاپ و نکاتی برای حرفه ای تر شدن
به روز رسانی وردپرس
به روز رسانی وردپرس
ابزار های فتوشاپ
آشنایی کامل با جعبه ابزار فتوشاپ
آموزش کار با افزونه WooCommerce Conversion Tracking
افزونه نقد و بررسی محصولات ووکامرس
آموزش کار با افزونه نقد و بررسی محصولات ووکامرس
باکس اطلاعات Information Box
باکس اطلاعات (Information Box) یا گراف دانش چیست؟

دسته‌ها

  • آموزش
  • آموزش وردپرس
  • امنیت
  • بازاریابی محتوا
  • برنامه نویسی
  • تبلیغات
  • دسته‌بندی نشده
  • سئو
  • سئو خارجی
  • سئو داخلی
  • شبکه
  • طراحی اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • فتوشاپ
  • کامپیوتر و لپ تاپ
  • گرویتی فرم
  • لینک سازی
  • نرم افزار
  • ووکامرس

بایگانی‌ها

  • آوریل 2021
  • مارس 2021
  • فوریه 2021
  • ژانویه 2021
  • دسامبر 2020
  • نوامبر 2020
  • اکتبر 2020
  • سپتامبر 2020

دسترسی سریع

  • خانه
  • وبلاگ
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • طراحی سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • کارت ویزیت آنلاین
  • پنل پیامکی

عضویت در خبرنامه

    ۹۱۰۰-۱۰۱۱(۰۱۳) info@w3design.ir
    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای تیم w3design محفوظ است.