الگوریتم گورخر گوگل

الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

الگوریتم گورخر

الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

الگوریتم گورخر گوگل الگوریتمی است که پس از الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن معرفی شد و همانند این دو الگوریتم، فیلتر خشنی مخصوصا برای فروشگاه های اینترنتی محسوب می شود. این روزها بازار کسب و کار اینترنتی بسیار داغ است و هر کسی که به فکر پول درآوردن آنهم به صورت اینترنتی می افتد، یکی از اقداماتی که انجام می دهد طراحی فروشگاه اینترنتی است. البته اینکه اینترنت مملو از فروشگاه های اینترنتی شود بسیار هم خوب است! چرا که کاربران می توانند وسایل مورد نیاز خود را با تنوع بالاتری انتخاب و اقدام به خرید کنند. اما عواملی که همه ما را نگران می کنند، مانند درست بودن فروشگاه، سالم بودن محصول، تقلبی نبودن، پشتیبانی فروشگاه و… سبب می شوند تا ما در خرید از سایت های اینترنتی اندکی محتاطانه عمل کنیم و یا اصلا به خرید حضوری بسنده کنیم. به همین دلیل گوگل با تشخیص و بررسی فروشگاه های مورد اعتماد و فروشگاه های کلاهبردار، الگوریتم گورخر را عرضه کرد تا فروشگاه های کلاهبردار را از فروشگاه های معتبر تشخیص داده و آن ها را از نتایج گوگل حذف کند. عوامل بسیاری هستند که گورخر گوگل با بررسی آن ها به تقلبی و یا اصل بودن فروشگاه شما پی می برد. الگوریتم گورخر از آن دسته الگوریتم های گوگل است که جستجوگر های دیگر نیز از این الگوریتم استفاده می کنند.

الگوریتم گوخر گوگل چیست

هدف گوگل از الگوریتم گورخر

الگوریتم گورخر پس از معرفی شدن، پا در عرصه جنگ با کلاهبردارانی گذاشت که به فکر دزدیدن پول کاربران بودند و یا قصد داشتند با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی، بر سر خریداران کلاه بگذارند. مدت ها قبل تر از الگوریتم گورخر گوگل تعداد این کلاهبرداران در حال پیشرفت بود و اگر این روال ادامه پیدا می کرد، اکنون اکثر کاربران اعتماد خود را نسبت به فروشگاه های اینترنتی از دست داده بودند.

همچنین نتیجه ی همه ی این کارها سرانجام بر سر خود گوگل خراب می شدند و گوگل دیگر همانند امروز محبوب نبود. همانگونه که همه می دانیم جستجوگر گوگل با تولید الگوریتم های مختلف هدفی جز جلب رضایت کاربران را ندارد و نخواهد داشت. پیش از الگوریتم گورخر کاربران با خرید محصولات از اینترنت و دریافت محصولات اشتباه، نسبت به اینترنت و گوگل دیدگاهی منفی پیدا کرده بودند. در واقع مقصر این امر نیز گوگل نبود، بلکه آن دسته از کلاهبردارانی بودند که از اعتماد کاربران سایتشان سو استفاده می کردند.

هدف گوگل از الگوریتم گورخر

این دسته از افراد سبب می شدند تا کاربران دیگر به خرید و فروش در اینترنت اعتمادی نداشته باشند و نسبت به گوگل دیدگاه بدی پیدا کنند. گوگل با مشاهده این فرایند و نتایج کلاهبرداری در فضای وب، متوجه شد که بیشترین ضرر را خودش متحمل می شود. به همین دلیل الگوریتم گورخر را تولید کرد تا کلاهبرداری در فضای اینترنت را تشخیص داده و سایت این کلاهبرداران را جریمه کند.

هدف الگوریتم گورخر چیست

سایت هایی که توسط الگوریتم گورخر جریمه می شوند!

1. سایتتان از لحاظ برنامه نویسی مشکل دار باشد

برای اینکه یک سایت فروشگاهی خوب و بدون باگ داشته باشید، سایتتان باید از لحاظ برنامه نویسی درست باشد تا کاربر در هنگام خرید و یا انجام دادن کاری داخل سایت، به مشکلی برنخورد. اگر سایت شما مشکلی در برنامه نویسی داشته باشد توسط الگوریتم گورخر گوگل شناسایی خواهد شد.

سایت هایی که الگوریتم گورخر جریمه می کند

2. صاحب سایت ناشناس باشد

هیچوقت سعی نکنید که به عنوان مدیر سایت ناشناس باقی بمانید. چرا که اگر ناشناس باشید، کاربران اعتماد خود را نسبت به سایت شما از دست خواهند داد. سعی کنید برای سایت فروشگاهی خود آدرسی دقیق مشخص کنید و همچنین شماره تماس خود و یا فروشگاهتان را در داخل سایت جلوی دید اعضا قرار دهید.

3. فروشگاهتان دارای محتوای کپی باشد

شما برای هر محصولی که در سایت قرار می دهید باید توضیحاتی از آن محصول مخصوص کسانی که خواهان خرید هستند و یا قصد بررسی محصولات را دارند، بنویسید.

این توضیحات می تواند بین 150 تا 200 کلمه باشد. که تولید یک محتوای 150 کلمه ای بسیار با صرفه تر از کپی کردن آن از سایت های دیگر است. پس این مقدار کم را از سایت های دیگر کپی نکنید. در غیر اینصورت توسط الگوریتم گورخر جریمه خواهید شد.

لیننک سازی غیر استاندارد در الگوریتم گورخر

4. لینک سازی های غیر استاندارد

لینک سازی امری مهم در سئو سایت ها محسوب می شود. اینکه شما بهترین محتواها را برای محصولات خود قرار دهید، باز هم نمی توانید در کلمات پر رقابت تنها به کمک با کیفیت بودن محتوای سایتتان به نتایج بالاتر گوگل بیایید.

برای اینکه سایت خود را به ردیف های بالاتر در نتایج گوگل بیاورید، علاوه بر محتوای با کیفیت، تصاویر اختصاصی و … باید به کمک دانش سئو، لینک سازی های استاندارد و به اندازه برای فروشگاهتان انجام دهید.

فروشگاه هایی که موارد بالا را رعایت نمی کنند مورد هدف الگوریتم گورخر گوگل قرار گرفته و ضربه بدی به بازار فروش خود می زنند. اما سایت هایی نیز هستند که با رعایت نکات بالا و همچنین نکات اضافی دیگر خود را به ردیف های بالاتر در نتایج گوگل می آورند.

محتوای کپی شد در الگوریتم گورخر

 

نکات مهم الگوریتم گورخر در رعایت تجارت الکترونیک

برایتان عنوان کردیم که الگوریتم گورخر چیست؟ اما حال می خواهیم نکاتی را برایتان متذکر شویم که در راه اندازی تجارت الکترونیک خود با توجه به Google Zebra لازم است انجام دهید. این نکات عبارتند از:

  • در صورتیکه وب سایت شما یک فروشگاه اینترنتی می باشد برای آن حتما یک نماد اعتماد الکترونیک تهیه کنید.
  • برای مشتریان خود تجربه کاربری و رابط کاربری مناسب فراهم آورید.
  • برای محصولات وخدماتی که ارائه می دهید ضمانت نامه پس از فروش تهیه کنید.
  • نظرات کاربران خود را مورد احترام واهمیت قرار دهید و رضایت آنها را جلب نمایید.
  • برای خدماتی که ارائه می دهید محتوای مناسب تولید کنید.
  • برای مشتریان خود چندین درگاه پرداخت امن طراحی وایجاد کنید.
  • اطلاعات مربوط به مشتریان خود را حفظ نمایید
  • از رسیدن محصولات وخدمات به دست مشتریان خود مطمئن شوید.
  • مشکلات فنی سایت خود را برطرف کنید.

برای اینکه در تجارت و وب سایتی که راه اندازی کرده اید موفق شده و بتوانید رتبه و جایگاه مناسبی را درگوگل بدست آورید با رعایت نکاتی که در بالا به آنها اشاره کرده ایم می توانید وب سایت خود را برای اینکه توسط الگوریتم گوگل در امان بماند حفظ کنید.

نکات مهم در تجارت الکترونیک الگوریتم گورخر

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *