سئو داخلی (On-page SEO ) و افزایش رتبه سایت در گوگل
آموزش سئو داخلی
سئو داخلی راه حل اصلی تمام مشکلات وب سایت ها است؛ البته اگر به درستی انجام شود! اصولا دو مشکل شاخص بین وبمستران دیده می شد:
- عدم افزایش ترافیک
- بالا نیامدن رنک سایت
نکته جالب این است که بیشتر این افراد، دقیقا نمی دانستند که چگونه باید از سئو داخلی استفاده کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، مطالعه ادامه این مقاله آموزش سئو خالی از لطف نخواهد بود.
همین که وارد شده و تصمیم گرفته اید در مورد سئو داخلی سایت اطلاعات بیشتری کسب کنید، نشان می دهد که پیشرفت شما شروع شده است. احتمالا مشکلات و سوالاتی مثل موارد زیر باعث شده اند که به فکر بهبود عملکرد خود بیافتید:
چرا مقاله های سایت من بازدید خوبی ندارند؟
چرا رتبه سایت من افزایش پیدا نکرده است؟
چرا هرچه محتواهای با کیفیت تولید می کنم اما باز هم سایتم ارتقا پیدا نمی کند؟
و …
پاسخ ساده است؛ تنها دلیلی که این مشکلات رخ می دهند، عملکرد ضعیف شما در بهینه سازی داخلی سایتتان است! بدون این بخش بسیار مهم از SEO، به هیچ وجه امکان ندارد که به موفقیت های چشمگیری برسید. اگر بگویم که کسب و کار اینترنتی شما بدون آن نابود می شود، اغراق نکرده ام.
سئو داخلی چیست؟
تنها راه درک تکنیک های بهینه سازی داخلی، این است که اول از همه مفهوم سئو داخلی چیست را به خوبی آموخته باشید. سئوی داخلی یا همان on-page seo پروسه بهینه سازی ساختار و محتوای وب سایت شما است. هدف این نوع بهینه سازی، این است که ما بتوانیم سایت را با زبان موتور جستجوگر، وفق دهیم یا اینکه کراول شدن صفحه سایتمان را که توسط خزنده موتور جستجو انجام می شود، به مراتب راحت تر کنیم.
برای درک بهتر این مفهوم، بگذارید یک ساختار کلی در ذهنتان ایجاد کنم؛ بهینه سازی داخلی موارد بسیار مهم زیر را در بر می گیرد:
- تگ عنوان صفحه
- متا توضیحات
- متن محتوا
- وضعیت لینک های داخلی
- تگ های H
- عبارات کلیدی
- تجربه کاربری یا همان user experience
- URL
درست است که سئوی داخلی سایت مفاهیم بسیار زیادی دارد اما به نظرم همین 8 موردی که به آن ها اشاره کردم، اگر به درستی بهینه سازی بشوند، سایتتان را با سرعت شگفت انگیزی ارتقا می دهند.
معرفی بهترین تکنیک های بهینه سازی داخلی سایت
اکنون وقت آن است که مهم ترین تکنیک هایی که برای بهینه سازی داخلی سایت وجود دارند را برای شما معرفی کنم. در این مقاله سعی کرده ام از تکنیک هایی استفاده کنم که بر اساس تجربه، بیشترین تاثیر را در بهبود بهینه سازی داخلی سایت داشته اند.
1. انتشار محتوای با کیفیت
مطمئنا این نکته را در دوره های آموزش سئو مختلف، به کرات شنیده اید:
یک محتوای با کیفیت، بدون سئو هم می تواند مفید باشد و طبیعتا اگر با سئو همراه باشد، تاثیر بیشتری خواهد داشت.
طبیعتا اولین سوالی که در ذهن شما به وجود می آید، این است که به چه مقاله ای، یک محتوای با کیفیت گفته می شود؛ مهم ترین ویژگی های یک مقاله موثر در سئو سایت را برای شما در ادامه بیان کرده ام:
- محتوا تولید شده باشد (یعنی نویسنده متنی را ترجمه، کپی و … نکرده و بر اساس دانسته های خودش یک متن نوشته باشد)
- محتوا مخصوص وب سایتتان باشد
- محتوا عناصر جذاب کننده داشته باشد (متنی که هیچ چیزی ندارد، طبیعتا کاربر را جذب نخواهد کرد) محتوا باید مفید باشد
- حجم جستجوی موضوع محتوا، بالا باشد
- کوتاه نبودن طول متن محتوا
- محتوا باید عاری از هرگونه تعصب و جهت گیری باشد
2. بهینه سازی عنوان صفحه و توضیحات متا
برای درک اهمیت این قسمت، به رفتارهای خودتان زمانی که در حال جستجو در گوگل هستید، دقت کنید. چه مسائلی باعث می شوند که شما روی یک لینک کلیک کنید؟ آیا جذابیت عنوان یک صفحه برایتان بیشتر اهمیت دارد یا مفهومی بودن آن؟ آیا اصلا توضیحات متا یک صفحه را می خوانید یا اینکه به همان عنوان بسنده می کنید؟
خب، اگر یک وبگرد حرفه ای باشید، قطعا به این موارد دقت می کنید. اما همه افرادی که در گوگل جستجو می کنند، تجربه شما را ندارند. آن ها ناخواسته بر روی عنوانی کلیک می کنند که جذابیت بیشتری داشته باشد.
بعد از عنوان، می رسیم به توضیحات متا یا همان متا دیسکریپشن. توضیحات متا صفحه سایتتان باید مختصر، مفید و همراه با عبارات کلیدی باشد. اگر بخواهم عنوان و متا دیسکریپشن را از نظر اهمیت با هم مقایسه کنم، باید بگویم که زور عنوان به متا دیسکریپشن می چربد! هر دوی آن ها برای ربات گوگل مهم هستند اما عنوان سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است.
پس، خلاصه کارهایی که باید انجام دهید به شکل زیر است:
- عبارت کلیدی اصلی خود را شناسایی کنید
- آن را در عنوان صفحه به کار ببرید
- لحن عنوان باید جذاب باشد (عنوان نباید به سمت تبلیغاتی شدن برود)
- عبارت های جذاب کننده به عنوان اضافه کنید (مثل فوق العاده، شگفت انگیز، کاربردی، طلایی، بی نظیر و …)
- عبارت های کلیدی را در توضیحات متا هم به کار ببرید.
- یک نکته بسیار مهم در اینجا وجود دارد که به نظرم همه شما بهتر است آن را بدانید؛ متن توضیحات متا صفحه سایت، لزومی ندارد که به طور کامل معنادار باشد تا نتیجه بدهد! همین که کاربر و موتور جستجوگر متوجه بشوند که موضوع صفحه درباره چیست، کفایت می کند.
یک تکنیک ساده؛
عنوان، توضیحات متا و متن محتوای خود را با عبارت کلیدی اصلی شروع کنید. این تکنیک در افزایش رتبه تاثیر بسیار سریعی دارد.
3. بهینه سازی محتوای سایت
دو موردی که در بالا آن ها را توضیح دادم، بدون بهینه سازی محتوای سایت، تاثیری در روند ارتقا وب سایتتان، نخواهند داشت. مهم ترین بخش در بهینه سازی متن محتوا، جایگذاری عبارت های کلیدی است.
شما یک عبارت کلیدی اصلی و چند عبارت کلیدی فرعی خواهید داشت. همانطور که گفتیم، متن باید با عبارت کلیدی اصلی شروع شده و با توجه به طول متن، در هر پاراگراف نهایتا یکبار به کار برده شود.
عبارت های کلیدی فرعی هم تقریبا به همین صورت اند. فقط تعداد دفعاتی که باید در متن به کار برده شوند، کمتر است. علت این کار چیست؟ خب طبیعتا گوگل با توجه به تعداد دفعاتی که یک عبارت تکرار می شود، متوجه اصلی یا فرعی بودن آن عبارت کلیدی می شود. به همین خاطر، بعد از نوشتن مقاله سایتتان، باید تعداد تکرارها را به خوبی بررسی کنید.
چند نکته پایه جهت یادآوری؛
- تعداد عبارات کلیدی LSI نباید زیاد از حد باشند
- هر کدام از آن ها فقط یک بار باید strong شوند
- به صورت طبیعی آن ها را به کار ببرید
- عبارات باید با هم مرتبط باشند
- تنها قسمت هایی که باید strong شوند، عبارات کلیدی هستند نه چیز دیگر
- بهترین کار برای غیرطبیعی نشدن متن یک محتوای بهینه شده، این است که خود را به جای مخاطبتان بگذارید. ابتدا متن را تولید کنید؛ آن را بهینه کنید و در انتها شروع به خواندن متن با صدای بلند کنید. مشکلات زیادی را با استفاده از این روش، متوجه خواهید شد.
احتمالا این سوال برایتان به وجود آمده که چرا در مورد تگ های heading نکته ای نگفتم. شاید باورش کمی ساخت باشد؛ اما تگ های H هیچ تاثیری در روند افزایش رنک و ترافیک سایت شما ندارند!
جان مولر به تازگی اعلام کرده است که گنجاندن عبارت های کلیدی و به کارگیری عبارت های جذاب کننده در تگ های H، عملا کاری بیهوده است. چرا که گوگل از این تگ ها برای درک پاراگراف های موجود استفاده می کند و اهمیتی ندارد که این تگ ها، مثل تگ عنوان، سئو بشوند.
البته اشتباه متوجه نشوید؛ بهینه نکردن تگ های H، دلیلی بر این نمی شود که آن ها را به کلی در متن خود استفاده نکنید. همانطور که جان مولر گفته، ربات گوگل از این تگ ها برای درک متن محتوا استفاده می کند. پس، به کارگیری آن ها در محتوا، کار گوگل را آسان تر می کند که طبیعتا این موضوع برای وب سایت شما مفید خواهد بود.
4. تگ های heading و ساختار محتوا
یک صفحه نیاز دارد تا چیدمان مناسبی داشته باشد. فرض کنید که می خواهید یک خبر را در سایت خود منتشر کنید؛ طبیعی است که این محتوا باید شامل یک تگ H1 و چند ساب هدینگ دیگر باشد. این مسئله در سئوی داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است.
یک کار ساده و تا حدودی مفید که شما نیز می توانید مانند دیگر وبمسترها انجام دهید، این است که تگ h1 و عنوان اصلی صفحه (title tag) را یک عبارت واحد قرار دهید.
بد نیست یادآوری کرده باشم که موتورهای جستجو، تنها از تگ های عنوان یا همان title tags استفاده می کنند و بر اساس عبارت آن تگ، لینک سایت شما را در SERP های خود نمایش می دهند. به همین دلیل در برخی موارد که شاید شما دلتان بخواهد از متن های متفاوت در تگ h1 و عنوان صفحه خود استفاده کنید، بهتر است بدانید که گوگل H1 را به کاربرانی که در SERP ها قرار دارند، نشان نخواهد داد.
یک نکته بسیار مهم؛ تگ H1 صفحه و tag title به طور کلی باید با یکدیگر ارتباط معنایی داشته باشند. در صورتی که گوگل متوجه شود شما کاربر را به هر طریقی، فریب داده اید، مطمئنا شما را جریمه خواهد کرد.
5. تصاویر و دیگر عناصر رسانه ای
تصاویر در زمینه بهینه سازی داخلی از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در واقع تصاویر اهداف شما را به شکل بهتری به کاربران ارائه می دهند؛ اگر از تصاویر مناسب و بهینه شده ای در محتوای داخلی وب سایت خود استفاده کنید، مخاطبین هدف شما به شکل ملموس شده ای درک می کنند که هدف شما از ارائه مطالب آن صفحه چیست.
از اصلی ترین مشکلاتی که تصاویر دارند، این است که موتورهای جستجو آن ها را به شکلی که ما انسان ها درک می کنیم، متوجه نمی شوند. دومین مسئله ای که تصاویر و موتورهای جستجو را درگیر می کند، اضافه شدن زمان، به سرعت بارگذاری صفحه سایت می باشد.
البته جای هیچ نگرانی نیست؛ اگر به خوبی از تصاویر در روند فعالیت های خود استفاده کنید، هیچ مشکلی برای سئوی داخلی وب سایت به وجود نخواهد آمد.
بهترین تکنیک ها برای بهینه سازی تصاویر بر اساس سئو
- از تصاویر اصلی استفاده کنید؛ اگر نیاز داشته باشید که از تصاویری استفاده کنید که در اینترنت وجود داشته باشند، باید منبع تصویر مورد نظر را بیان کنید.
- بهینه کردن حجم تصویر؛ هرچه حجم یک تصویر کمتر باشد، این مسئله برای بهینه سازی کردن داخلی وب سایت شما مفیدتر است.
- از تگ ALT برای شرح دادن تصویر استفاده کنید؛ تگ های ALT به موتورهای جستجو کمک می کنند تا درک کنند که تصویر مورد نظر به چه چیزی پرداخته است.
- نام های تصاویر نیز باید ماهیت توضیح دهنده داشته باشند؛ بسیار از وبمسترها برای تصاویر وب سایت خود از اعداد استفاده می کنند. از نظر قوانین آموزش بهینه سازی داخلی، بهتر است که نام فایل تصویر نیز با موضوع آن تطابق داشته باشد.
- از CDN استفاده کنید.
البته دقت داشته باشید که لازم نیست که حتما تصاویر را شخصا به وجود آورده باشید؛ شما می توانید از تصاویر دیگر استفاده کنید و آن ها را به خوبی تغییر دهید. در این صورت گوگل نیز آن را به عنوان یک تصویر کپی شده در نظر نمی گیرد. مطمئنا اگر از این تکنیک ها به درستی استفاده کنید، سئو داخلی به سرعت با موفقیت روبرو خواهد شد.
6. لینک های داخلی
لینک دادن به صفحاتی که داخل وب سایتتان هستند، خیلی مهم است؛ به این دلیل که شما انگار دارید یک فضایی وب گسترده برای خود به وجود می آورید.
قطعا شما نیز نکته زیر را می دانید؛ اما اشاره مجدد به آن هیچ چیزی از ارزشش کم نمی کند:
اولین اقدامی که خزنده گوگل هنگامی که یک صفحه را پیدا می کند، انجام می دهد، دنبال کردن لینک هایی است که در آن صفحه وجود دارند. در نتیجه، اگر لینکی در صفحه خود نداشته باشید، خزنده گوگل به سرعت صفحه شما را کراول می کند و از آن خارج می شود؛ شما باید هر کاری که می توانید را انجام دهید تا خزنده در وب سایت شما باقی بماند.
در این صورت است که شما به گوگل می فهمانید صفحات با ارزش دیگری برای رنک گرفتن دارید. البته دقت داشته باشید که این تکنیک بهینه سازی داخلی، بیشتر برای این توسط متخصصین سئو مورد استفاده قرار می گیرد که آن ها می خواهند به موتور جستجوگر بفهمانند که کدام صفحات آن ها از اهمیت بیشتری نسبت به بقیه برخوردار است.
برخی از مهم ترین تکنیک های بهینه سازی داخلی سایت که باید رعایت کنید:
- تنها از عبارات کلیدی برای لینک دادن استفاده نکنید
- زمانی از لینک ها در متن استفاده کنید که نقش مفیدی داشته باشند
- سعی کنید از لینک ها در فوتر و سایدبار استفاده نکنید
- در هر صفحه بیشتر از 15 لینک به کار نبرید (البته در شرایط مختلف این عدد تغییر می کند)
7. لینک های خارجی
بعد از پیاده سازی بروزرسانی های پاندا و پنگوئن در الگوریتم رتبه بندی گوگل، بسیاری از وبمسترها از اینکه به وب سایت های دیگر لینک بدهند، هراس دارند. آن ها تصور می کنند که این کار، On-Page SEO آن ها را به خطر انداخته و احتمال جریمه شدن توسط گوگل افزایش پیدا خواهد کرد.
باید بدانید که این مسئله به کلی اشتباه است؛ بر اساس تکنیک های بهینه سازی کردن داخلی سایت، اگر شما به وب سایت های معتبر و با کیفیت مرتبط، لینک خارجی بدهید، این کار بر اعتبار و اعتماد برند شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. بنابراین، یک استراتژی لینک سازی خارجی مناسب، می تواند سئو سایت شما را به مرحله بالاتری سوق بدهد. البته بر اساس آموزه های کلاس های بهینه سازی داخلی سایت، این نکته را متوجه شدیم که در ایجاد لینک های خارجی، سعی شما باید این باشد که لینک ها را به صورت نوفالو به کار ببرید؛ مگر در مواردی که وب سایت هدف، از اعتبار و ارزش بسیار بالاتری نسبت به سایت شما برخوردار باشد.
گوگل اعلام کرده است که با استفاده از لینک های خارجی، به شکل بهتری می تواند متوجه شود که موضوع محتوای تولید شده توسط شما، درباره چه چیزی است.
8. سرعت بارگذاری صفحات
گوگل مبالغ بسیار زیادی را هزینه کرده است تا وب سرعت بالاتری داشته باشد. در حقیقت، در هر بیانیه ای که از گوگل منتشر می شود، شما به راحتی می توانید این قضیه را متوجه شوید که این شرکت تاکید زیادی بر اهمیت سرعت و نقش آن در روند ایندکس موتور جستجو می کند.
گوگل حتی برای اینکه صاحبان وب سایت های مختلف را مجبور کند تا به افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت خود اهمیت زیادی بدهند، سرعت سایت را یکی از فاکتورهای رتبهبندی خود قرار داده است. به این صورت شاهد هستیم که تمرکز بر بهبود سرعت سایت، یکی از تکنیک های بسیار مهم سئو داخلی هر وب سایتی می باشد.
به عنوان یک وبمستر، کار شما این است که وب سایت شما تا جایی که امکان دارد، در سریع ترین زمان ممکن برای کاربران موتور جستجوگر گوگل بارگذاری شود. توجه داشته باشید که داشتن یک وب سایت پرسرعت، نه تنها برای سئو سایت شما مفید است، بلکه در روند تعامل مشتریان با کسب و کار شما نیز اثرات بسیار مثبتی خواهد گذاشت.
9. موبایل فرندلی بودن
تقریبا حدود 60 درصد از جستجوهایی که در گوگل انجام می شوند، از طریق تلفن های همراه می باشند. این یعنی که اگر وب سایت شما موبایل فرندلی نباشد، شما به راحتی نصف ترافیکی که پتانسیل دریافت آن را دارید را از دست می دهید. چه کاری باید انجام دهید؟
اول از همه باید مطمئن شوید که وضعیت وب سایت شما در زمینه بهینه سازی برای تلفن های همراه به چه صورت است. برای این کار از ابزار Google mobile friendly tool استفاده کرده و سریعا هر گونه مشکلی که وجود دارد را از بین ببرید. سپس یک قدم به جلو بروید و وب سایت خودتان از شخصا از طریق یک تلفن همراه بررسی کنید. مطمئن شوید که همه چیز به درستی کار می کند؛ مخصوصا بخش های CTA.
به طور کلی، وب سایت هایی که به صورت ریسپانسیو هستند، نگرانی در مورد این قضیه موبایل فرندلی بودن ندارند.
10- نظرات و سئو داخلی
بسیاری از وبمسترها تصور می کنند که تاثیر نظرات پست هایی که در وب سایت قرار می گیرند، از بین رفته است. اما هرگز چنین چیزی واقعیت ندارد. نظراتی که در پست های شما وجود دارند، از جهات مختلف می توانند به بهبود عملکرد وب سایت و تعامل شما با کاربرانتان کمک کنند.
فرض کنید که شما یک کاربر هستید و وارد لندینگ پیج یک سایت می شوید و هدف شما این است که با آن مجموعه آشنا شوید. و در نهایت خرید خود را قطعی کنید. به صورت ناخودآگاه، اگر شما نظری در پست ها مشاهده نکنید، پروسه عدم اعتماد به صورت ناخودآگاه در ذهن شما نقش می گیرد. گری الیس نیز چنین و چند بار اعلام کرده است که نظراتی که در یک صفحه وجود دارند، در واقع نشان دهنده این هستند که کاربران به کسب و کارتان علاقه مند بوده و تعامل قابل قبولی بین شما و آن ها ایجاد شده است.
حالا، حرف ما این نیست که صفحات خود را با نظرات اسپم و فیک پر کنید؛ بلکه شما باید سعی کنید تا با رعایت اصول بهینه سازی کردن داخلی سایت، به گونه ای محتوا بنوبسید که کاربران ناخودآگاه بعد از مطالعه آن صفحه از سایت شما، سوالی بپرسند یا نظرشان را اعلام کنند. این دسته از نظرات هستند که به بهبود بهینه سازی داخلی وب سایت شما کمک می کنند.
چک لیست سئو داخلی
خلاصه تمام کارهایی که در زمینه بهینه سازی داخلی سایت می توان انجام داد به صورت چک لیست به شرح زیر است:
- مطمئن شوید که می دانید بهینه سازی کردن داخلی و خارجی چه تفاوت هایی با هم دارند.
- اطمینان حاصل کنید که محتوای شما اصیل، مفید و تحقیق شده باشد.
- عناوین صفحه خود را با اضافه کردن کلمات کلیدی ، کلمات جذاب کننده و اعداد بهینه کنید.
- توضیحات متا منحصر به فرد برای تمام صفحات خود ارائه دهید (کلمات کلیدی مورد نظر خود را در آن ها درج کنید).
- تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی هدف شما در محتوا و عنوان باشند.
- LSI و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و از آن ها نیز در عناوین و محتوای خود استفاده کنید.
- اطمینان حاصل کنید که هر صفحه شما فقط یک تگ H1 داشته باشد.
- از تگ ها به صورت سلسله مراتبی در صفحه استفاده کنید. (H1 -> H2 -> H3)
- محتوای خود را از نظر ظاهر نیز زیباتر کنید.
- تصاویر و سایر عناصر چندرسانه ای خود را بهینه کنید (تگ ALT مهمترین فاکتوری است که باید رعایت کنید).
- اطمینان حاصل کنید که URL های شما سئو دوستانه هستند و ساختار URL شما از ساختار سایت شما تبعیت می کند.
- لینک داخلی را به محتوای خود اضافه کنید.
- لینک خروجی به محتوای خود اضافه کنید (به وب سایت های مرتبط با کیفیت بالا لینک دهید).
- اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در کمتر از 3 ثانیه (هم دسکتاپ و هم موبایل) لود می شود.
- اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما سازگار با تلفن همراه است.
- نظرات را تشویق کنید اما فقط نظراتی را منتشر کنید که معقول باشند.
آیا سئو داخلی بهتر از سئو خارجی است؟
برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را در SERPs بگیرید هم باید از بهینه سازی کردن داخلی بهره ببرید و هم از تکنیک ها و قوانین سئو خارجی وب سایت استفاده کنید.
به راستی هیچکس نمی تواند ادعا کند که با تمرکز بر روی یکی از این بخش اصلی سئو و بهینه سازی سایت، توانسته باشد به رنک های برتر برسد. بین بهینه سازی کردن داخلی و خارجی، رابطه ای کاملا مستقیم وجود دارد.
بیایید برای یک بار هم که شده شعار دادن را کنار بگذاریم؛ در هیچ جای گوگل، نمی شود یک محتوای با کیفیت تولید کرد و منتظر ماند تا به رنک یک برسد و بالعکس؛ یعنی شما هیچ زمان نمی توانید یک محتوای بی کیفیت تولید کنید و با ساخت بک لینک های با کیفیت برای آن، محتوایتان را به رنک یک گوگل برسانید. برای کسب جایگاه برتر گوگل به صورت واقعی که اثرگذار باشد، شما نیاز دارید یک محتوای با کیفیت تولید کنید و برای آن محتوا، بک لینک های خوبی بسازید؛ تنها در این صورت است که شاهد رشد سئو داخلی سایت و همچنین بخش خارجی آن خواهید بود. البته دقت داشته باشید که این مثالی که زدیم، تنها بخشی از روند تعامل سئوی داخلی و خارجی سایتتان است.
اصل بهینه سازی داخلی برای کاربران است.
هیچ زمان این مسئله را یادتان نرود که هدف اصلی از بهینه سازی داخلی سایت، این است که کاربر را راضی نگه دارید. شاید سئو خارجی ترافیک زیادی برای وب سایت شما جذب کند، اما اگر اصول یوزر فرندلی بودن در محیط داخلی سایت وجود نداشته باشد، به طور کلی هر فعالیتی که در روند سئو خارجی صورت می گیرد، بیهوده خواهد بود. خیلی از وب سایت ها این مسئله را اشتباه متوجه می شوند…
شاید برای شما کمی عجیب به نظر برسد؛ اما بسیاری از وب سایت هایی که در حال حاضر در بین نتایج جستجو حضور دارند، به هیچ عنوان بر اساس اصول و الگوریتم موتور جستجوی گوگل، بهینه سازی نشده اند. بسیاری از آن ها معتقد هستند که نمی توان با استفاده از سئو رتبه بندی سایت را افزایش داد. به همین دلیل حتی قبل از اینکه بخواهند سئو را شروع کنند، دست از آن می کشند.
البته خب طبیعی است که این وب سایت ها در بین رنک های برتر قرار ندارند؛ اما برخی از آن ها به صفحات دوم گوگل هم می رسند.
به نظرتان علت چیست؟
تنها عاملی که به این وب سایت ها کمک کرده است، همین On-Page SEO است که وبمسترهای این سایت ها شاید اصلا ندانند که در حال استفاده از تکنیک های سئوی داخلی هستند. اما در هر حال این عاملی است که سبب شده است بدون توجه به اصول کلی سئو، به رتبه قابل توجهی برسند.
پس، طبق نکته ای که در همه دوره ها و کلاس های آموزش سئو داخلی بیان می شود، ما هم می گوییم که On-Page SEO به تنهایی یکی از پایه های قدرتمند وب سایت برای افزایش رتبه را تشکیل می دهد اما باید بدانید که کافی نیست… . بهینه سازی داخلی بعضی وقت ها تنها چیزی است که به آن نیاز دارید.
اگر یک وب سایت برای یک کسب و کار کوچک راه اندازی کرده اید و نیاز به این دارید. که مشتریان محلی را برای عبارات کلیدی مختلف جذب کنید، سئوی داخلی به تنهایی می تواند به شما کمک کند. سئو خارجی بعد از بهینه سازی داخلی باید پیاده سازی بشود.
قبل از اینکه حتی به این مسئله فکر کنید که چطور وب سایت خود را ارتقا دهید، باید مطمئن شوید که پایه آن وب سایت به طور کامل بهینه شده باشد. پس اولین قدم برای سئو، این است که سایت خود را از نظر موارد داخلی بهینه کرده و سپس به سراغ سئو خارجی بروید.
پیشنهادات ویژه:
دیدگاهتان را بنویسید