w3designw3design
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
Search
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • وبلاگ
اینفوگرافیک

اینفوگرافیک چیست؟

writer12020-11-10T10:11:31+00:00
By writer1 تبلیغات

اینفوگرافیک و تاریخچه ی آن

در سال های اخیر اینفوگرافیک به طور چشم گیری گسترش یافته است و به صورت وسیع برای انتقال مطالب به مخاطب به کار گرفته شده است. اینفوگرافیک با ساده سازی موضوعات و مسائل پیچیده و تبدیل آن ها به فرم ساده، به کلی دنیای ارتباط با مخاطب را تغییر داده است. ظاهر ساده و در عین حال زیبای اینفوگرافیک باعث جذب طرفداران بسیاری شده است.برای درک بهتر infographic، لازم است بدانید اینفوگرافیک از کجا آمده است.

اینفوگرافیک چیست

اینفوگرافیک از دو واژه ی Information به معنی اطلاعات و Graphic به معنی گرافیک تشکیل شده است. Infographic نمایش گرافیکی از داده ها و اطلاعات است که با نگاه اول، مخاطب مفهوم آن را درک کند. یک اینفوگرافیک از حداقل متن استفاده می کند و ابزاری بسیار کاربردی برای نشان دان داده ها، نقشه ها، مسیر ها و … می باشد. اینفوگرافیک به شکل ابتدایی اولین بار توسط انسان های غار نشین و همچنین تمدن های قدیمی به کار گرفته شد که مفاهیم و موضوعات را با نقاشی به همدیگر انتقال می دادند که با پدید آمدن کامپیوتر و اینترنت، به این شکل پیشرفته ی امروزی در آمده است.

دلیل محبوبیت اینفوگرافی چیست؟

یک اینفوگرافی خوب به‌سرعت پخش می‌شود و انبوهی از بازدید، لینک و کامنت را برای خود جذب می‌کند؛ اما چرا ما بیش از مطالعه مقالات خوش نگاشت به اینفوگرافی علاقه‌مندیم؟

دلیل علاقه ما به اینفوگرافی به این واقعیت برمی‌گردد که مغزمان محتوای بصری را سریع‌تر از محتوای نوشتاری پردازش می‌کند. بر طبق تحقیقات، مغز ما داده‌های بصری را تقریباً 60000 برابر سریع‌تر از متن پردازش می‌کند. به‌علاوه، یک مطالعه نشان داده است که افرادی که از ابزارهای بصری استفاده می‌کنند در مقایسه با آن‌هایی که صرفاً به استفاده از متن بسنده می‌کنند 43 درصد در متقاعد کردن مخاطبان خود برای انجام عمل مورد نظرشان عملکرد بهتری دارند.

محبوبیت اینفوگرافی

لذا این‌طور به نظر می‌رسد که هرگاه اطلاعات به‌جای متن نوشتاری در قالب تصویر ارائه می‌شود، آن را سریع‌تر، بهتر و بیشتر درک و هضم می‌کنیم؛ بنابراین علت محبوبیت اینفوگرافیک‌ها همین است که ذاتاً و به‌طور طبیعی به مذاق ما بیشتر خوش می‌آیند و درکشان برای ما راحت‌تر است.

انواع اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها بر اساس شیوه طراحی به چهار دسته اصلی طبقه بندی می‌شوند:

  • ایستا (Static): کلیه اطلاعات در یک نگاه بصورت یک تصویر واحد نمایش داده می‎شوند.
  • پویا (Dynamic): اطلاعات در یک توالی خطی بصورت متحرک و انیمیشن ارائه می‎شوند.
  • تعاملی (interactive): اطلاعات معمولا در بستر وب و بنابر انتخاب کاربر به نمایش درآید.
  • فیزیکی (Physical): اطلاعات در قالب یک حجم یا ماکت سه‎بعدی نشان داده می‎شود.

انواع اینفوگرافیک

از دیگر انواع اینفوگرافیک‌‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • اینفوگرافیک چندرسانه‌ای: در این نوع infographic، اطلاعات با استفاده از چند ابزار مختلف مانند عکس، فیلم، ویدئو، افکت و… در یک مجموعه واحد گرافیکی به مخاطبان ارائه می‌شود.
  • اینفوگرافیک نصبی: اینفوگرافیک نصبی شامل کلیه آثار اینفوگرافیک ارائه شده در قالب رسانه‌های نصبی مانند بیلبورد، پوستر، بنر و… است.
  • اینفوگرافیک تاتو: حتی تاتو بر روی بدن انسان میتواند به عنوان یک رسانه متحرک و یا یک اینفوگرافیک در نظر گرفته شود. به طور مثال، قهرمان داستان فیلم فرار از زندان به یاری تاتو اینفوگرافیک از زندان فرار می‌کند.
  • بازی اینفوگرافیک: همچنین می توان بازی هایی نام برد که مبنی بر اینفوگرافیک شکل گرفته اند و اطلاعات در ساختاری بازی مانند به مخاطبان ارائه می‌شوند. از این نمونه، می‌توان به نمونه معرفی خودروهای فولکس واگن در قالب یک بازی، اشاره کرد.
  • اینفوگرافیک پوشیدنی: این نوع اینفوگرافیک شامل اطلاعاتی بر روی لباس ها و کلیه لوازم همراه انسان، حیوانات و…، قابل ارائه و نمایش است. مانند برخی تبلیغات.
  • اینفوگرافیک جغرافیایی: نمایش اطلاعات که به موقعیت‌های جغرافیایی مربوط می‌شود. مانند نقشه ها. این نوع اینفوگرافی، از انواع بسیار کهن شیوه ارائه محتوا به شمار می‌آید.
  • اینفوگرافیک مقایسه ای: مقایسه شباهت‌ها، تفاوت‌ها، مزیت‌ها در این دسته از اینفوگرافی ‌ها قرار می‌گیرند
  • اینفوگرافیک سلسله مراتبی: این نوع اینفوگرافی ها شامل چیدمان اجزا (مانند اشیا، نام‌ها، ارزش‌ها، طبقه‌بندی‌ها) هستند.

🟣پیشنهاد میکنیم از این مقاله هم دیدن فرمائید : بازاریابی بصری چیست؟

کاربردهای اینفوگرافیک

از جمله کاربردهای infographic میتوان به استفاده از آن در حوزه آموزش، تبلیغات، گزارش نویسی، ارائه و … اشاره کرد. استفاده از اینفوگرافیک‌ها باعث می‌شود تا حجم قابل توجهی از اطلاعات را که شکل نوشتاری آن ممکن است بسیار پیچیده، سردرگم کننده و طولانی باشد، به سادگی در قالب یک تصویر به مخاطب ارائه نمود و مخاطب نیز آن را تا مدت‌ها به خاطر بسپارد.

کاربردهای اینفوگرافی

معرفی نرم افزار های اینفوگرافیک

نرم افزار اینفوگرافی اکسل:

اکسل از بسته آفیس یک نرم‌افزار تحلیل اطلاعات با قابلیت‌های فوق‌العاده است، درست در آن لحظه که تصور می‌کنید دیگر همه چیز را راجع به این نرم‌افزار می‌دانید باز اکسل شما را غافلگیر کرده و قابلیتی جدید رو می‌کند، بصری‌سازی اطلاعات یکی از همین قابلیت‌هاست.

اینفوگرافی اکسل

در تصاویر بالا نمونه‌هایی از قابلیت‌های این نرم‌افزار در زمینه مصورسازی را مشاهده می‌کنید.

نرم افزار اینفوگرافی visio:

محصولی دیگر از شرکت مایکروسافت که علاوه بر ترسیم انواع دیاگرام‌های تخصصی برای نمایش بصری اطلاعات نیز به کار رفته و قابلیت‌هایی حرفه‌ای برای این کار ارائه می‌کند. برای طراحی infographic از این نرم افزار می توانید بهره ببرید.

اینفوگرافی visio

نرم افزار طراحی اینفوگرافیک adobe illustrator:

بی‌شک اختصاصی و بهینه‌ترین نرم‌افزار برای درست کردن اینفوگرافیک، illustrator برنامه مخصوصِ ترسیم‌های وکتوری است، در این نرم‌افزار هم امکان ورود اطلاعات از اکسل میسر است و همینطور می‌توانید اطلاعات را مستقیما در نرم‌افزار وارد کنید. این امکان از طریق graph tool در این برنامه برای شما فراهم خواهد بود.

اینفوگرافیک adobe illustrator

اینفو گرافی در طراحی سایت

infographic در طراحی وب سایت کاربرد اساسی دارد ،با توجه به اینکه می توانیم با بهره گیری از آن در جهت ارائه تجربه کاربری بهتر استفاده کنیم ، ولی از زیر شاخه های طراحی رابط کاربری قرار نمی گیرد. با توجه به اینکه فضای ما در وب سایت محدودیت هایی دارد و ما به صورت حضوری نمی توانیم اطلاعات وب سایت را به کاربر توضیح دهیم ، infographic نقش بسیار مهمی را در تفهیم درست و سریع اطلاعات به کاربران وب سایت دارد.

جمع بندی

همانطور که ملاحظه می‌کنید در دنیای امروز اینفوگرافیک ها نقش بسیار مهمی دارند و میتوانند برای تجارت و کار شما بسیار مفید واقع شوند. بنابراین کمی دقت و آماده‌سازی (مانند تحقیق و سازماندهی) به همراه یک دستورالعمل کار دقیق برای طراح منجر به یک روند ساده‌تر و یک محصول نهایی برتر می‌شود که به نوبه خود بر سایت و تجارت شما تأثیر می‌گذارد.

Share this post

Facebook Twitter LinkedIn Google + Email

Author

writer1

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Related Posts

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان (Native Ads) چیست و چه کاربردی دارد؟

تبلیغات همسان یا محتوایی چیست؟ تبلیغات همسان یا محتوایی به نوعی از تبلیغات آنلاین در فضای وب گفته شده که... read more

روش های تبلیغات اینترنتی

روش های تبلیغات اینترنتی که باید بشناسید!

انواع روش های تبلیغات اینترنتی به تمامی تبلیغاتی که در فضای اینترنت و وب انجام میشود تبلیغات اینترنتی میگویند. این... read more

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی ✅دنیای بازاریابی آنلاین دارای بخش‌های مختلفی است که می‌توان گفت اکثریت تجارت‌ها شناخت درستی از آن‌ها ندارند. یکی... read more

بازاریابی موتور جستجو (SEM)

بازاریابی موتور جستجو (SEM)

بازاریابی موتور جستجو (SEM) 🔹SEM یا بازاریابی موتور جستجو درواقع نوعی بازاریابی اینترنتی با استفاده از تبلیغات پولی است که... read more

تبلیغات پاپ آپ

تبلیغات پاپ آپ (Pop-up ads) چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

تبلیغات پاپ آپ چیست؟ همان طور که احتمالاً می دانید، پاپ آپ ها یکی از شیوه های تبلیغات آنلاین در... read more

سوشیال مارکتینگ

سوشیال مارکتینگ چیست؟

سوشیال مارکتینگ بازاریابی شبکه های اجتماعی یا همان سوشیال مارکتینگ (Social Marketing) یکی از مهارت‌های مهم در زمینه دیجیتال مارکتینگ... read more

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا باید از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ اصطلاح دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال (digital marketing) به مجموعه فعالیت هایی که در راستای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از... read more

استارتاپ

استارتاپ چیست و تفاوت آن با کسب و کار

استارتاپ چیست و تفاوت آن با کسب و کار 🔹 استارتاپ ( Startup ) را به فارسی به شرکت نوپا... read more

تبلیغات در نوشته وردپرس

آموزش گذاشتن تبلیغات در نوشته وردپرس

آموزش قرار دادن تبلیغات در نوشته وردپرس یکی از روش هایی که سایت های پربازدید برای کسب درامد از آن... read more

خبرنامه

خبرنامه چیست ؟ کاربرد و اهمیت آن

خبرنامه چیست ؟ کاربرد و اهمیت آن 🔹سرویس خبرنامه ، دو کار اساسی را برای شما انجام می‌دهد. اول اینکه... read more

جستجو

Follow Us

Facebook Pinterest Instagram Linkedin Telegram

آخرین مطالب

افزونه اکسیمت
آموزش افزونه اکسیمت | افزونه ضد اسپم وردپرس
افزونه Query Monitor
افزونه Query Monitor
افزونه WPML
مدیریت فایل کانفیگ وردپرس
افزونه Debug Bar در وردپرس
افزونه Debug Bar در وردپرس
عیب یابی وردپرس
عیب یابی وردپرس ، آموزش wp_debug در وردپرس
آموزش یافتن بهترین قالب وردپرسی
آموزش تنظیمات وردپرس
آموزش تنظیمات وردپرس
ویژگی های هاست
آشنایی با امکانات و ویژگی های هاست
فعالیت کاربران
آموزش رصد فعالیت کاربران در وردپرس به صورت حرفه ای

دسته‌ها

  • آموزش
  • آموزش وردپرس
  • بازاریابی محتوا
  • برنامه نویسی
  • تبلیغات
  • دسته‌بندی نشده
  • سئو
  • سئو خارجی
  • شبکه
  • طراحی اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • کامپیوتر و لپ تاپ
  • گرویتی فرم
  • لینک سازی
  • نرم افزار

بایگانی‌ها

  • ژانویه 2021
  • دسامبر 2020
  • نوامبر 2020
  • اکتبر 2020
  • سپتامبر 2020

دسترسی سریع

  • خانه
  • وبلاگ
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • طراحی سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • کارت ویزیت آنلاین
  • پنل پیامکی

عضویت در خبرنامه

    ۹۱۰۰-۱۰۱۱(۰۱۳) info@w3design.ir
    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای تیم w3design محفوظ است.