توضیحات متا

توضیحات متا چیست؟ نکات نوشتن آن

توضیحات متا چیست ؟ نکات نوشتن آن

🔹 توضیحاتی که در توصیف یک صفحه‌ی خاص از وب داده می‌شود.تحت عنوان متا دیسکریپشن یا همان توضیحات متا ( Meta Description ) عنوان می‌شود. متا دیسکریپشن برای موتورهای جستجو بسیار مهم و حائز اهمیت است.

🔹 هنگام جستجوی یک موضوع در موتورهای جستجو در زیر عنوان یک توضیح مختصری از محتوای آن صفحه برای کاربران به نمایش گذاشته می‌شود. آن محتوا تحت عنوان Meta Description شناخته شده است. به هر میزان که توضیحات متای یک سایت قوی‌تر باشد، امکان جذب کاربران به آن سایت نیز بیشتر خواهد بود.

🔸موتور های جستجو می گویند توضیحات متا تاثیر مستقیم بر روی رتبه سایت شما ندارد و آنها در الگوریتم رتبه بندی خود از آن استفاده نمی کنند. اما یک مزیت غیرمستقیم وجود دارد:

🔹گوگل از نرخ کلیک (CTR) به عنوان روشی برای ارزیابی اینکه آیا شما محتوای خوبی دارید یا خیر استفاده می کند. اگر تعداد بیشتری از افراد روی نتیجه شما کلیک کنند ، گوگل شما را نتیجه خوبی می داند و می تواند براساس موقعیت شما سایت را در رتبه بندی بالا ببرد. به همین دلیل است که نحوه نوشتن توضیحات متا و بهینه سازی توضیحات متا و همچنین بهینه سازی عناوین شما بسیار مهم است.

این را هم بخوانید: الگوریتم های رتبه بندی گوگل

توضیحات متا چیست ؟ نکات نوشتن آن

طول بهینه برای توضیحات متا

🔻بطور متوسط طول بهینه جهت نوشتن توضیحات متا 155 کاراکتر است. بیشتر از این مقدار طول ممکن است توسط موتورهای جستجو متن مورد نظر بریده (Crop ) شود. همچنین پیشنهاد می شود طول توضیحات متا کمتر از 100 کاراکتر نباشد.

طول بهینه برای توضیحات متا

نکات مهمی که در هنگام نوشتن متا دیسکریپشن باید به آن‌ها توجه نمود

🔻برای نوشتن یک توضیح متای جذاب و حرفه‌ای که باعث جذب.کاربر به صفحات سایت شما شود، بایستی یک سری نکات مهم در آن رعایت گردد. در ادامه به بررسی آن نکات بسیار مهم می‌پردازیم. نکات مهمی که در هنگام نوشتن متا دیسکریپشن باید به آن‌ها توجه نمود عبارتند از:

نکات مهمی که در هنگام نوشتن متا دیسکریپشن باید به آن‌ها توجه نمود

نگارش کامل توضیحات

💠از جمله وظایف بسیار مهمی که توضیحات متای یک سایت بر عهده دارد، تبلیغات در مورد آن صفحه به خصوص می‌باشد. بازاریابی جستجو در اینجا معنی پیدا می‌کند. متا دیسکریپشن بایستی به قدری کامل و جامع باشد، که به کاربران آن صفحه یک دید کلی دهد.و کاربر بتواند محتویات آن صفحه را در ذهن خودش تصور نماید.

💠به هر میزانی که Meta Description نگارش شده.کامل‌تر و جذاب تر باشد، تعداد کلیک‌های که می‌خورد بیشتر است. هر چه تعداد کلیک و بازدید بیشتر شود.رتبه و جایگاه بهتری برای آن صفحات سایت رقم می‌خورد. فراموش نکنید استفاده از کلمات کلیدی در نگارش.توضیحات متا بسیار مهم می باشد، زیرا گوکل کلمات کلیدی موجود در متا توضیحات را هایلایت و پر رنگ می‌کند.

تعداد کارکترهای موجود در متا دیسکریپشن

💠به صورت کلی Meta Description هر صفحه از سایت شما می‌تواند.هر طولی داشته باشد. اما موتورهای جستجوی گوگل متا دیسکریپشن‌های بیشتر.از 160 کاراکتر را به صورت پیش فرض کات می‌کند. و این موضوع خود باعث ضربه زدن به صفحات سایت می‌شود.زیرا متن متا یک متن ناقص و ناکاملی خواهد بود. به همین دلیل تعداد کاراکتر بهینه برای هر صفحه جهت قرار دادن.در تگ متا دیسکریپش حدود 155 کارکتر می‌باشد. پس پیشنهاد ما به شما این است، که به هیچ عنوان از متاهایی.با طول کارکتر بالا استفاده نکنید تا بتوانید کاربران را به صفحات خود جذب نمایید.

عدم استفاده‌ی توضیحات تکرای

💠قابل ذکر است، توضیحات متا به هیچ عنوان نباید کپی و تکراری باشد. سعی کنید توضیحات متایی را که آماده می‌کنید کاملا منحصر به فرد باشد. زیرا تکراری بودن و کپی بودن مطالب متا می‌تواند.تاثیرات منفی و بدی را بر روی نتایج کسب و کارتان داشته باشد.

عدم استفاده‌ی توضیحات تکرای

حدف کاراکترهای نقل قول در Meta Description

💠به هیچ عنوان در تولید محتوای متا دیسکریپشن از کاراکترهای.نقل قول استفاده نکنید، زیرا در صورت مشاهده توسط موتورهای جستجوی به صورت خودکار پاک می‌شود. سعی کنید در متای توضیحات یک صفحه از کارکترهای + و – و …… استفاده نشود. اگر بسیار لازم و حیاتی بود حتما از کاراکتر.تکی نقل قول (single quotes ) در توضیحات متا استفاده نمایید.

از عبارات جذاب متناسب با کسب و کار خود استفاده کنید

💠Meta Description باید به شکلی باشد که در میان رقبا بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما بکشد، اطلاعاتی متفاوت و تخصصی مربوط به تجارت خود را در کنار کلمات کلیدی مربوط به آن در توضیحات متا قرار دهید تا محتوای متفاوتی را ارائه داده باشید. به مثال بلیط هواپیما برمیگردیم، معمولا مسافرین به دنبال ارزانترین بلیط هواپیما هستند و وجود چنین عبارتی در توضیحات متا میتواند شانس انتخاب و کلیک توسط کاربر را افزایش دهد.

کلمات کلیدی در Meta Description

💠برای استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا محدودیتی وجود ندارد ولی توصیه میشود که بیش از یک یا دو کلمه کلیدی در آن استفاده نکنید. در صفحه نتایج گوگل کلمات کلیدی موجود در تگ توضیحات متا بصورت پررنگ تر نشان داده میشوند و این امر شما را در جذب بازدیدکنندگان بیشتر یاری میکند.

کلمات کلیدی در توضیحات متا

 

نحوه دریافت گلوله سبز برای کلید واژه در Meta Description چیست

💠اگر استفاده از کلمات کلیدی خود را در نحوه نوشتن توضیحات متا ذکر نکنید ، در افزونه یواست یک گلوله قرمز دریافت خواهید کرد. اما حواستان باشد Meta Description را با کلمه کلیدی خود پر نکنید ، زیرا این امر به شما یک گلوله قرمز می دهد. پس مطمئن شوید که در جملات خود از تعداد متناسبی کلمه کلیدی استفاده کرده اید، در غیر این صورت گلوله قرمز را مشاهده خواهید کرد.

نحوه دریافت گلوله سبز برای کلید واژه در توضیحات متا چیست

اهمیت توضیحات متا چقدر است؟

💠محتویات Meta Description در نتایج جستجوی گوگل قابل رویت است. زمانیکه سایت شما در میان صفحات بسیار دیگری در گوگل به کاربران اینترنتی نشان داده میشود، تنها توضیحات متا و عنوان صفحه قابل رویت است و همین دو عامل است که به کاربران در انتخاب بهترین نتیجه کمک میکند.

💠بعنوان مثال اگر شما بدنبال بلیط هواپیما باشید و در میان نتایج توضیحات متا ی صفحه‌ای شامل قیمت باشد، به احتمال زیاد آن سایت را به سایر گزینه‌ها ترجیح میدهید.

💠هر بار که صفحه ای از سایت شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود در واقع یک Impression رخ داده است و زمانیکه کاربر بر روی این نتیجه کلیک کند برای شما یک Click در نظر گرفته میشود. تعداد کلیک به نسبت نمایش یا نرخ کلیک سایت شما (Click-Through Rate: CTR) در صفحه نتایج جستجوی گوگل تاثیر زیادی بر رتبه بندی شما از نظر گوگل خواهد داشت.

💠هرچه CTR صفحات سایت شما بالاتر باشد در رتبه بندی گوگل جایگاه بهتری خواهید داشت و این امر اهمیت تگ توضیحات متا را بهتر نشان میدهد. تحقیقات جدید نشان میدهد که گوگل در الگوریتم رنک برین (RankBrain) خود اهمیت زیادی برای توضیحات متا از جهت افزایش نرخ کلیک CTR قائل است.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *