w3designw3design
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
Search
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • وبلاگ
متاتگ Robots

متاتگ Robots چیست و چرا اهمیت دارد؟

writer12020-11-11T12:20:12+03:30
By writer1 سئو

متاتگ Robots چیست؟

متا تگ ها از عناصر یک وب سایت هستند و با توجه به نقش و اهمیتی که دارند ممکن است وجودشون ضروری یا انتخابی باشد.متاتگ Robots کدهای HTML هستند که در قسمت هدر سایت قرار می گیرند و توسط موتورهای جستجو خوانده میشوند.هدف اصلی از نوشتن متا تگ ها، توصیف بهتر محتواست و چون بعضی از این تگ ها برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارند، در نتیجه در رتبه بندی سایت هم تاثیر زیادی می گذارند.

متا تگ های زیادی وجود دارند که فقط تعدادی از آنها برای موتورهای جستجو اهمیت داشته که یکی از این متا تگ های مهم، متاتگ robots است که با استفاده از این تگ، می توانید گوگل و موتورهای جستجو را کنترل کنید تا صفحاتی از وب سایت تان که شما میخواهید را پیمایش یا صفحات را ایندکس کند.

متاتگ Robots چیست؟

پارامترها کنترل ایندکس صفحات

  • Noindex: به موتورهای جستجو اعلام می کند که آن صفحه را ایندکس نکنند.
  • Index: به موتورهای جستجو اعلام می کند که آن صفحه را ایندکس کنند. نکته مهم در اینجا اینست که لازم به درج این پارامتر در تمام صفحات ندارید، چرا که موتورهای جستجو به صورت پیشفرض به ایندکس صفحات می پردازند.
  • Follow: با این دستور، موتورهای جستجو حتی صفحاتی که ایندکس نمی شوند را بررسی کرده و لینک های داخل آن را دنبال می کنند. همچنین با این کار، اعتبار صفحه به لینک های داخل آن نیز داده می شود.
  • Nofollow: این پارامتر به موتورهای جستجو اعلام می کند که هیچ لینکی در صفحه را دنبال نکرده و اعتباری به آنها منتقل نکنند.
  • Noimageindex: این پارامتر به پایشگرها اعلام می کند که عکس های صفحه را ایندکس نکنند.
  • None: این پارامتر معادل استفاده همزمان از Noindex و Nofollow در صفحه است.
  • Noarchive: با این پارامتر موتورهای جستجو لینک کش صفحه را در SERP (صفحه نتایج جستجو) نشان نمی دهند.
  • Nocache: این پارامتر همانند Nocache می باشد، منتها با این تفاوت که توسط اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس استفاده می گردد.
  • Nosnippet: این پارامتر به موتورهای جستجو اعلام می کند که اسنیپت های صفحه (مانند متاتگ توضیحات) را در صفحه نتایج جستجو نشان ندهند.
  • Noodyp/noydir: این پارامتر منسوخ شده است و در گذشته برای عدم نمایش توضیحات سایت DMOZ در صفحه نتایج جستجو مورد استفاده قرار می گرفت.
  • Unavailable_after: این پارامتر به ربات های جستجو اعلام می کند که از یک تاریخ مشخص به بعد نبایست آن صفحه را ایندکس کنند.

پارامترها کنترل ایندکس صفحات

متاتگ Robots : آشنایی با لینک های  فالو (Follow)

یکی از مهمترین  مراحل سئو تولید بک لینک برای سایت مورد نظر است. به تمام لینک هایی که برای سایت خودتان از سایر سایت های مرتبط دریافت می کنید لینک های فالو( Follow یا  do follow ) می گویند. این لینک ها به صورت زنجیر وار پیوند  دهنده سایت شما با سایر سایت های مرتبط هستند و موتورهای جستجو ملزم هستند مسیر این لینک ها را دنبال کنند. در تشریح  ویژگی فالو لینک ها بایدبه این نکات اشاره کنیم که:

  • لینک های فالو به افزایش اعتبار سایت کمک می کنند.(البته در صورتی که از سایت های معتبر به سایت شما هدایت شده باشند)
  • به دلیل اینکه موتور های جستجو ملزم هستند مسیر لینک های فالو را دنبال  کنند وجود این لینک ها  روی page rank  و سئوی وبسایت شما تاثیر گذار خواهد بود.
  • لینک های فالو ، تگ خاص و منحصر به فردی ندارند.

متاتگ Robots : آشنایی با لینک های  فالو

نکاتی که در زمینه تولید لینک های فالو  باید رعایت کنید:

اعتبار سایت هایی که برای سایت خود، داخل آنها لینک سازی میکنید بسیار مهم است.دقت کنید از  سایت های اسپم و یا سایتی با  اتیوریتی خیلی پایین استفاده نکنید.

هر چقدر تعداد لینک های فالو برای سایت شما بیشتر باشد ،از نظر گوگل ،سایت محبوب تری دارید.باید در چگونگی تولید این لینک ها دقت کافی را داشته باشید چرا که در صورت عدم رعایت قوانین تولید بک لینک ،ممکن است نتیجه معکوس بگیرید.

لینک های فالو

متاتگ Robots : آشنایی با لینک های نوفالو (NoFollow)

دراوایل سال 2000 میلادی ،هر سئو کاری می دانست که برای کسب جایگاه بهتر در گوگل و ارتقا رتبه خود ، باید از لینک سازی استفاده کند و لینک ها بخش مهمی از الگوریتم رنکینگ گوگل بودند.این الگوریتم موجب شد تا کارشناسان سئو از هر روشی برای تولید بک لینک استفاده کنند ،حتی درج لینک در قسمت نظرات وبلاگ ها

استفاده ی بی رویه از بک لینک ها موجب شد تا گوگل به فکر ارائه راه حل جدیدی باشد.راه حل گوگل ارائه مشخصه ای جدید با عنوان Nofollow بود.

  • لینک های نو فالو در کد لینک خود تگ <” rel=”nofollow”>  را دارند .اساسی ترین هدف این مشخصه این است که به موتورهای جستجو بگویند مسیر این لینک را دنبال نکنند.
  • لینک های نوفالو تاثیری در page rank سایت شما ندارند .اما باز هم بودنشان برای سئوی سایت شما مفید است .

متاتگ Robots : آشنایی با لینک های نوفالو

noindex چیست و چه کاربردی دارد؟

یک تگ پیغامی است که به کرولرهای موتورهای جستجو این پیغام را میرساند که این صفحه از سایت نباید ایندکس (ثبت در آرشیو صفحات موتورهای جستجو) شود.اما چرا ما باید بخواهیم بعضی از صفحات سایتمان از گوگل و سایر موتورهای جستجو مخفی بماند؟!

همانطور که میدانید سایت از صفحات مختلفی ساخته شده است. برای مثال صفحه فروشگاه، صفحه بلاگ ، صفحه مطالب و …

noindex چیست

این صفحات از نظر موتورهای جستجو میتوانند کاربردی یا میتوانند Spam یا بلااستفاده و بی مورد تشخیص داده شوند.

جمع نمرات صفحات سایت شما ، بهمراه جمع نمرات صفحاتی که به صفحات شما لینک دادند،سایت شما را در این موتورها ارزشمند جلوه میدهد که ما آن را با دامین آتوریتی یا DA میشناسیم.حالا فرض کنید میخواهید صفحات اسپم یا بقول خارجی ها زامبی پیج های خودتان را کاهش دهید تا صفحات خدمات و یا مطالب سایت شما ارزش بیشتری پیدا کند.خب برای اینکار از تگ noindex استفاده میکنیم.

سخن پایانی

مدیران سایت ها تلاش بسیاری برای حضور در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو انجام می دهند، بسیاری روش های اصولی را پیش گرفته و به کمک سئو، تولید محتوای ارزشمند و بهینه سازی به رقابت پرداخته اند. عده ای هم روش هایی همچو تبلیغات و خرید لینک از وب سایت های معتبر را چاره کار یافته اند. باید گفت در نهایت پیروزی نصیب آنهایی است که، رقابتی سالم و اصولی را در نظر دارند.

Meta Tag

در این نوشته به بررسی متا تگ «Meta Tag» و چگونگی تاثیر آن بر بالا رفتن رتبه یک سایت پرداختیم. متا تگ ها توضیحاتی در مورد محتوای سایت، کلمات کلیدی، نحوه نمایش و … در اختیار ربات های جستجوگر می گذارند، که به ایندکس شدن سریعتر کمک می کنند. همچنین به کمک متا تگ ها کاربران راحت تر تصمیم می گیرند تا وارد یک سایت شوند یا خیر.

Share this post

Facebook Twitter LinkedIn Google + Email

Author

writer1

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Related Posts

مسیر راهنما

مسیر راهنما (Breadcrumb) چیست و چرا برای سئو مهم است ؟

مسیر راهنما (Breadcrumb) چیست و چرا برای سئو مهم است ؟ ? مسیر راهنما (Breadcrumb) لینک های مسیریابی هستند که اغلب... read more

افزونه WP Meta SEO

افزونه WP Meta SEO چیست؟

افزونه WP Meta SEO یکی از افزونه‌های کاربردی برای بهینه سازی در وردپرس افزونه Wp Meta SEO می‌باشد که توسط... read more

الگوریتم رنک برین (RankBrain)

الگوریتم رنک برین (RankBrain)

الگوریتم رنک برین (RankBrain) ✅الگوریتم رنک برین(RankBrain)بخشی از الگوریتم غالب مرغ مگسی است. به اینصورت که با جزئیات بیشتری به... read more

Dwell Time

Dwell Time چیست؟

Dwell Time چیست؟ ✅ معنای لغوی Dwell Time، «زمان ماندگاری» است اما در سئو دارای معنای دقیق‌تری است: ✅به مدت‌زمانی که... read more

گراف دانش

گراف دانش چیست ؟

گراف دانش چیست ؟ ? گراف دانش یا پنل دانش( knowledge graph) یک پنل اطلاعاتی است که در ابتدا توسط... read more

سئو

سئو یا بهينه‌سازي موتور جستجو چیست؟

سئو یا Search Engine Optimization سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه... read more

الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر گوگل چیست و چه تاثیری بر رتبه سایت شما دارد؟

الگوریتم کبوتر گوگل (Google Pigeon Algorithm) چه تاثیری در سئو دارد؟ آنچه اغلب مواقع کاربران گوگل را هیجان‌زده می‌کند، دقت... read more

ریچ اسنیپت

ریچ اسنیپت چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

ریچ اسنیپت ریچ اسنیپت یکی از سرویس های گوگل است که محتوای صفحات سایت را به نحوی خلاصه می کند... read more

featured snippets

featured snippet گوگل چیست؟

featured snippet درواقع featured snippet یا پاسخ ویژه گوگل، نتایج جستجوی انتخاب شده‌ای هستند که در بالای نتایج ارگانیک و... read more

نقشه سایت

نقشه سایت و دلیل اهمیت آن

نقشه سایت (sitemap) چیست؟ نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل متنی است که دربردارنده تمام آدرس های موجود در... read more

جستجو

Follow Us

Facebook Pinterest Instagram Linkedin Telegram

آخرین مطالب

به روز رسانی وردپرس
به روز رسانی وردپرس
ابزار های فتوشاپ
آشنایی کامل با جعبه ابزار فتوشاپ
آموزش کار با افزونه WooCommerce Conversion Tracking
افزونه نقد و بررسی محصولات ووکامرس
آموزش کار با افزونه نقد و بررسی محصولات ووکامرس
باکس اطلاعات Information Box
باکس اطلاعات (Information Box) یا گراف دانش چیست؟
داده های ساختار یافته (Structured Data)
داده های ساختار یافته (Structured Data) چیست؟
افزونه User Registration
افزونه User Registration
تامین امنیت وردپرس و جلوگیری از هک وردپرس
افزونه Maps Marker
افزونه Maps Marker
محیط نرم افزار فتوشاپ
آموزش و آشنایی اولیه با محیط نرم افزار فتوشاپ

دسته‌ها

  • آموزش
  • آموزش وردپرس
  • امنیت
  • بازاریابی محتوا
  • برنامه نویسی
  • تبلیغات
  • دسته‌بندی نشده
  • سئو
  • سئو خارجی
  • سئو داخلی
  • شبکه
  • طراحی اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • فتوشاپ
  • کامپیوتر و لپ تاپ
  • گرویتی فرم
  • لینک سازی
  • نرم افزار
  • ووکامرس

بایگانی‌ها

  • آوریل 2021
  • مارس 2021
  • فوریه 2021
  • ژانویه 2021
  • دسامبر 2020
  • نوامبر 2020
  • اکتبر 2020
  • سپتامبر 2020

دسترسی سریع

  • خانه
  • وبلاگ
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • طراحی سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • کارت ویزیت آنلاین
  • پنل پیامکی

عضویت در خبرنامه

    ۹۱۰۰-۱۰۱۱(۰۱۳) info@w3design.ir
    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای تیم w3design محفوظ است.