خبرنامه چیست ؟ کاربرد و اهمیت آن
خبرنامه چیست ؟ کاربرد و اهمیت آن
?سرویس خبرنامه ، دو کار اساسی را برای شما انجام میدهد. اول اینکه افزایش ترافیک وبسایت شما در مدت زمان طولانی را تضمین میکند و دوم اینکه، مشتریان شما با دیدن خبرنامههای شما هرگز شما را فراموش، نمیکنند.
?خبرنامهها بهترین روش برای ایجاد ارتباط بین شرکت و مشتریان است. درصورتیکه خبرنامه خوبی طراحی کنید و بطور مرتب آن را برای مشتریان خود ارسال نمایید، بی شک آنان را به مشتریان دائمی خود، تبدیل کردهاید.
طراحی خبرنامه چیست ؟
?محتوای خوب مهم است اما چگونگی ارائه آن مهمتر است. یک طراحی خوب ارتباط مستقیم با موفقیت یک newsletterبرای سایت و برجسته شدن آن در میان دیگر ایمیلها دارد. برای طراحی خبرنامه، از طرحهایی استفاده کنید که بر روی دستگاههای مختلف به خوبی قابل بارگذاری باشد و خواننده بتواند در اولین نگاه، لوگوی شما را مشاهده کند.
۱۰ نکته موثر برای طراحی خبرنامه الکترونیکی چیست ؟
?به خواننده بیشتر توجه کنید
یک محتوای خوب، محتوایی است که در حین توجه به هدف خبرنامه، به علائق خواننده نیز توجه کافی داشته باشد. در حقیقت باید یک تعادل بین این دو مورد ایجاد کنید. فراموش نکنید خواننده خبرنامه یک انسان است. شما میتوانید برای شخصیسازی هر چه بیشتر هنگام طراحی خبرنامه، نام خواننده را در آن درج کنید.
?هدف گذاری کنید
اولین چیزی که در هنگام ایجاد خبرنامه باید از خود بپرسید این است که “قرار است چه چیزی بدست بیاوریم؟”
با پاسخ به این سوال بهتر میتوانید بر روی طراحی newsletter تمرکز کنید. هدف شما میتواند صرفا اطلاع رسانی محصولات جدید و یا ارائه تخفیف بر روی محصولاتتان باشد. هدف شما از ارسال خبرنامه، باید بطور واضح مشخص باشد، و در حین طراحی خبرنامه، باید هدف خود را در طراحی و چینش محتوا به خوبی نشان دهید.
?به زیرعنوان ها توجه کنید
زیرعنوان، فرایند مطالعه محتوا را برای خوانندگان خبرنامه های الکترونیکی آسانتر می کند . امروزه با حجم ایمیلهایی که روزانه دریافت میکنیم، زمان کافی برای خواندن همه آنها را نداریم. استفاده از عناوین فرعی در محتوا، باعث میشود خواننده به راحتی با نگاهی گذرا به محتوا، بتواند موضوع و هدف خبرنامه شما را به راحتی درک کند. در این صورت اگر موضوع مورد علاقه او باشد، وقت بیشتری صرف مطالعه آن کند.
?محتوا باید مختصر باشد
کاربران وقت زیادی برای مطالعه کامل خبرنامهها ندارند. ایده خوب در طراحی خبرنامه این است که از حداقل فضا استفاده کنید و یک محتوای مختصر در خبرنامه قرار دهید. سپس با ارائه یک لینک، کاربر را به محتوای اصلی بر روی سایت، هدایت کنید.
?از تصاویر استفاده کنید
استفاده از تصاویر و المانهای تصویری، بهترین روش برای جذب چشمان کاربران و ترغیب آنها به واکنش است. در هنگام طراحی newsletter، بهتر است از متن و تصویر بصورت ترکیبی استفاده کنید.
?توجه به سربرگ
سربرگ newsletter بسیار مهم است،زیرا اولین چیزی است که افراد پس از باز کردن ایمیل آن را میبینند. متنی که در سربرگ خبرنامه قرار میدهید، باید دقیق، هوشمندانه و خاص باشد تا هرچه بیشتر توجه مخاطب را جلب کند.
?به پاورقی توجه داشته باشید
توجه به پاورقی خبرنامه به اندازه سربرگ اهمیت دارد. پاورقی و انتهای newsletter جایی است که ارتباط مخاطب با خبرنامه به پایان میرسد. لذا باید نهایت استفاده را از این بخش داشته باشید و اطلاعات لازم را به کاربر بدهید، تا در صورت لزوم بتوانیم با شما تماس بگیرید.
?نتایج را بررسی کنید
بهترین روش برای اینکه در مسیر درستی حرکت کنید، این است که مشترکین خود را بشناسید و نتیجه ارسال خبرنامه به مخاطبان را تحلیل کنید. بازخورد خبرنامهها و اینکه چه موضوعاتی بیشترین کلیک و علاقهمندی را داشته است، باید مورد بررسی قرار بگیرد.
?مزيت هاي خبرنامه الكترونيك
اولین مزیتی که می توان عنوان کرد حفظ محیط زیست است و تا حد بسیار زیادی استفاده از کاغذ را کاهش می دهد مزایای دیگری که دارد عبارت است :
?امکان اطلاع رسانی لحظه ای
?دسترسی سریع به اطلاعات
?کاهش حجم نامه های اداری و بایگانی
?پایین آورده هزینه ها
?و فراگیر و فرامرز بودن آن
?ویژگی خبرنامه های الکترونیکی:
١ – newsletter ها باید از طریق پست الکترونیک به افراد تحویل داده شود
٢- محتوایی که توسط فرستنده آماده می شود برای گروه های بزرگی از افراد ، شرکت ها ، یا سازمان ها در قالب از پیش تعیین شده ای ارسال می کند
?از پست الکترونیک افراد یا می توان از سیستم نرم افزاری وب سایت برای ارسال خبرنامه استفاده کرد
فايده خبرنامه الكترونيك چيست؟
?اگر بخواهیم کوچکترین فایده آن رابگوییم می توان به قدرت انتخاب مخاطب در نوع اطلاعات دریافتی اشاره کرد به عبارت دیگر مخاطب با میل خود در newsletter عضو می شود و اطلاعات دريافت مي كند. اين اطلاعات در صندوق پستي او وارد مي شود و سر فرصت آن ها را مطالعه خواهد كرد.
عوامل موفقيت خبرنامه هاي الكترونيك
?شاید شما فکر می کنید که فقط با وجود وب سایت می توانید بازدیدکنندگان را جذب نمایید ولی باید گفت که فقط با وجود وب سایت این امکان وجود ندارد که بازدیدکننده را به مشتری تبدیل نمایید . درواقع newsletter موجب کسب اعتبار و همچنین اعتماد می شود و از همه مهمتردر ذهن بازدیدکنندگان باقی می مانید
راهكارهاي زير از اساسي ترين عوامل موفقيت newsletter هاست:
?تلاش کنید در اذهان بازدیدکنندگان باشید
?مطالبی که در newsletter قرار می دهید مناسب و مورد علاقه آنها باشد
?لحنی که استفاده می کنید صمیمی باشد
?خلاصه بگویید ، متفاوت باشید و زمانبندی را رعایت و درنظر بگیرید
دیدگاهتان را بنویسید