پیج آتوریتی

پیج آتوریتی

پیج آتوریتی Page Authority چیست؟

پیج آتوریتی یک معیار برای سنجش رتبه سایت است که بسته به معیارهایی نمره ای از صفر تا صد برای صفحه شما مشخص می کند. منظور از پیج آتوریتی این است که هر صفحه شما در اینترنت چقدر محبوبیت دارد؟! این محبوبیت اغلب از نظر محتوا، بازدید کاربران و تعداد انتشار صفحه مشخص می گردد.

عملکرد page authority همانند پیج رنک گوگل است. صفحه اول هر سایت مهم‌ترین صفحه و با ارزش‌ترین صفحه هر سایت است. چرا که بیشترین لینک‌ها و بیشترین ورودی سایت را صفحه اول هر سایت به خود اختصاص می‌دهد. به همین دلیل صفحه اول هر سایت امتیاز (PA) بیشتری نسبت به دیگر صفحات خواهد گرفت. پس اگر صفحات داخلی یک سایت امتیاز بین 0 تا 10 گرفتند صرفا به معنای ضعیف بودن سایت نیست، بلکه به معنی این است که صفحه به تازگی ساخته شده است.

پیج آتوریتی Page Authority چیست

پیج آتوریتی (page authority) چقدر اهمیت دارد؟

پیج آتوریتی معیاریست که توسط سایت موز (www.moz.com) معرفی شده است. این شرکت معیار page authority را برای آنالیز و اعتبارسنجی صفحات سایت ارائه کرده است و به‌خوبی توانسته جای پیج رنک (Page rank) گوگل را بگیرد.
با این حال نمی‌توان گفت که این معیار به طور 100% درست کار می‌کند. سایت‌هایی که ریدایرکت می‌شوند و سایت‌هایی که نوپا هستند در صورتی که حتی سایت سئو شده و خوبی هم باشند، امتیاز واقعی خود را از پیج آتوریتی کسب نمی‌کنند. زیرا سایتی که ریدایرکت می‌شود به جای صفحه جدیدش، امتیاز سایت قبلی‌اش در امتیازهای پیج آتوریتی نمایش داده می‌شود.
همچنین در این میان ممکن است سایت‌هایی باشند که با وجود سئو ضعیف نسبت به دیگر سایت‌ها، امتیاز پیج آتوریتی بیشتری را کسب کرده باشند.

page authority

با این وجود می‌توان گفت که پیج آتوریتی یک معیاریست که به‌واسطه آن می‌توان امتیاز سایت‌ها را به‌طور میانگین به‌دست آورد ولی نباید فراموش کرد که درصدی خطا هم در نمایش نتایج توسط این معیار وجود دارد.
از آنجایی که بسیاری از افراد برای اعتماد به سایت‌ها امتیازی که توسط پیج آتوریتی نمایش داده می‌شود را ملاک می‌دانند، پس نمی‌توان به این امتیاز بی‌توجه بود و باید برای افزایش رتبه (PA) کارهایی را انجام داد. در حقیقت تمام کارهایی که در زمینه سئو داخلی و خارجی انجام می‌شود بر روی امتیاز پیج آتوریتی تأثیر خواهد گذاشت. البته بیشترین تأثیر را در این امتیاز لینک‌ها خواهند گذاشت. لینک‌ها باعث افزایش اعتبار صفحات و در نتیجه افزایش اعتبار کلی سایت می‌شوند.

معیارهای بالا رفتن رتبه آتوریتی سایت

  • انجام دادن سئو سایت و بهینه سازی سایت طبق استاداردهای موتور جستجو گوگل
  • داشتن و دریافت کردن بک لینک های با کیفیت
  • صفحات ایندکس شده سایت در گوگل
  • میزان مطالب سایت که در شبکه های اجتماعی معتبر به اشتراک گذاشته شده اند

پیج آتوریتی (PA) در مقابل دامین آتوریتی (DA)

درحالیکه پیج آتوریتی رتبه بندی پیش‌بینانه یک صفحه را اندازه‌گیری می‌کند، دامین آتوریتی این امر را در کل دامنه ها یا زیردامنه ها اندازه‌گیری می‌کند. با این حال، متریک‌ها از روش یکسان محاسبه می شوند — بنابراین این دو از بسیاری جهات، بیشتر شبیه به یکدیگر هستند تا متفاوت.

پیج آتوریتی (PA) در مقابل دامین آتوریتی (DA)

چگونگی بررسی آتوریتی :

از آنجایی که پیج آتوریتی و دامین آتوریتی توسط شرکت MOZ ارئه شده است پس این دومقدار نیز توسط شرکت MOZ حساب می شود . شما برای به دست آوردن اعتبار دامنه صفحات وب سایت خود می توانید به سایت MOZ .COM مراجعه نمایید یا د ر گوگل عبارت DA cheker یا PA cheker را سرچ کنید و با انبوهی از سایت های بررسی اعتبار دامنه و صفحات سایت روبه رو شوید . اعدادی که این سایت ها به شما می دهند با هم تفاوتی ندارند و با عددی که MOZ.COM به شما داده می شود برابر است .

چگونگی بررسی آتوریتی

پیج آتوریتی خوب چه عددی است؟

  • اعداد بالای 60 بهترین حالت را برای سایت‌ها دارند. البته رسیدن به هم چین جایگاهی واقعاً دشوار است و سایت‌های زیادی در ایران به چنین جایگاهی نتوانستند برسند.
  •  اعداد بین 50 تا 60 اعداد بسیار خوبی هستند. سایت‌هایی که به این جایگاه می‌رسند ارزش اعتماد کردن را دارند و باید آنها را سایت‌های موفقی دانست.
  • اعداد 40 تا 50 به معنای امتیاز خوبی برای پیج آتوریتی است. این سایت‌ها را می‌توان سایت‌های قدرتمندی دانست که در کسب‌و‌کار خود به جایگاه خوبی رسیده‌اند.
  •  اعداد بین 30 تا 40؛ سایت‌هایی که این امتیاز را دارند هم سایت‌های خوبی هستند که قطعاً جای پیشرفت دارند ولی نمی‌توان آنها را سایت ضعیف دانست، زیرا امتیازهای پیج آتوریتی به‌راحتی به‌دست نمی‌آید و این مقدار مقایسه یک سایت با هزاران سایت دیگر است.
  • اعداد بین 20 تا 30 ممکن است مربوط به سایت‌ها و کسب‌و‌کارهای تازه‌کار و نوپا باشد. برای اعتماد به این شرکت‌ها احتیاج به بررسی است. شاید شرکتی با امتیاز پیج آتوریتی 30 تا 40 فقط سایت نسبتاً خوبی داشته و در کسب‌و‌کار خود زیاد مسلط نباشد و یا برعکس، یعنی شاید در حوزه وب زیاد حرفه‌ای عمل نکرده ولی در کار خود مهارت کافی دارد؛ پس در خدمات گرفتن از این سایت‌ها فقط به اطلاعات سایت اکتفا نکنید و با آنها به صورت حضوری و یا تلفنی گفت‌و‌گو کنید.
  •  اعداد بین 10 تا 20 سایت‌های نوپا هستند که هنوز به جایگاه درست و واقعی خود دست پیدا نکرده‌اند.
  •  اعداد بین 0 تا 10 برای صفحات داخلی سایت‌ها دیده می‌شود حتی سایت‌هایی که در وب جا افتاده‌اند هم برای صفحات جدید خود این عددها را مشاهده می کنند.

پیج آتوریتی خوب چه عددی است

چگونه روی آتوریتی صفحه تاثیر بگذاریم؟

همانند دامین آتوریتی، پیج آتوریتی (Page Authority) یک نمره کلی است و تاثیرگذاری مستقیم بر آن، دشوار است. این مقیاس از مجموعه متریک هایی ساخته شده است که هر‌کدام تاثیری بر امتیاز صفحه دارند. این وابستگی چند عاملی تعمدی است: از آن‌جایی که گوگل عوامل بسیاری را هنگام رتبه‌بندی یک صفحه درنظر می‌گیرد، متریکی که بخواهد آن را محاسبه کند نیز باید عوامل بسیاری را در بر بگیرد.

بهترین راه برای تاثیر‌گذاری بر آتوریتی یک صفحه بهبود لینک پروفایل آن است. این امر می تواند با دریافت لینک از سایر صفحات دارای آتوریتی بالا انجام شود، که به نوبه خود بعنوان “رای اعتماد” برای صفحه شما عمل می‌کند.

moz

نتیجه گیری

دنبال راه کارهایی نباشید که گوگل و موز را گول بزنید! هر روز در خصوص شغل و کسب و کارتان مقاله درست کنید. مقاله ها را در شبکه های اجتماعی مختلف انتشار دهید. سعی کنید گروه های کاری در شبکه های اجتماعی درست کنید و دوستانتان را به آنجا دعوت کنید و با انتشار مطالب سایتتان از آنها بخواهید در خصوص مقالات رای دهند. سعی کنید از سایت هایی با آتوریتی بالا بک لینک بگیرید. همچنین سعی کنید از سایت هایی بک لینک بگیرید که هم زبان با سایت شما هستند!

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *