الگوریتم PayDay Loan گوگل چیست و چه هدفی دارد؟
الگوریتم PayDay Loan
در این مقاله از مجله w3design به بررسی الگوریتم PayDay Loan گوگل یا به اصطلاح الگوریتم ضد اسپم گوگل میپردازیم. اما قبل از آن باید بدانیم این الگوریتم دقیقا چیست؟
ما هر روزه با الگوریتمها، کار و حتی زندگی میکنیم. برای افرادی که با ریاضیات و برنامه نویسی میانه خوبی ندارند، واژه “الگوریتم” کمی مبهم است. بگذارید با یک مثال ساده این واژه را برایتان توضیح دهیم.
برای درست کردن چای، ابتدا باید کتری را پر از آب کنید، زیر گاز را روشن کنید و بعد از بجوش آمدن آب، چای را در قوری بریزید و روی کتری بگذارید تا دم بکشد. این مراحل گام به گام برای دم کردن چای، یک الگوریتم است.
در اصل الگوریتمها، به معنی مجموعه ای از دستورالعملها هستند؛ که برای انجام کار مفید یا حل مسئله، گام به گام دنبال میشوند.
برای حل کردن محاسبات در کامپیوتر، الگوریتمها یک راهنمای مرحله به مرحله را در اختیار کامپیوترها قرار میدهند. این الگوریتمها شامل یک لیست دقیق از دستورالعملها هستند که به طور دقیق، نحوه انجام یک کار را بیان میکنند.
پیشنهاد ویژه: الگوریتمهای رتبه بندی سایت
الگوریتم PayDay Loan چیست؟
به صورت کلی، هر پیامی که بدون اجازه و توافق قبلی برای کاربر ارسال شود اسپم نام دارد. مهم نیست که پیام در چه موردی باشد (تبلیغاتی، اطلاع رسانی، درخواست عضویت و…).
الگوریتم PayDay Loan یا الگوریتم ضد اسپم گوگل وظیفهی نظارت بر اسپمها را به عهده دارد.
نحوه کار الگوریتمهای جستجو و الگوریتم PayDay Loan گوگل
با مقدار حجم اطلاعات موجود در وب، بدون اینکه مرتب شوند، یافتن آنچه شما نیاز دارید تقریباً غیرممکن است.
سیستمهای رتبه بندی گوگل، دقیقاً برای همین کار طراحی شده اند. تا بتوانند صدها میلیارد صفحه وب را در کسری از ثانیه مرتب کنند و مناسب ترین و مفید ترین نتایج را ارائه بدهند.
این سیستمهای رتبه بندی را، یک مجموعه کامل از الگوریتمهای مختلف تشکیل میدهند؛ که الگوریتم PayDay Loan یکی از آنها است.
برای دستیابی به مفیدترین اطلاعات، الگوریتمهای جستجو عوامل مختلفی از جمله: کلمات جستجوی شما، ارتباط و قابلیت استفاده از صفحات، موقعیت مکانی و تنظیمات شما را بررسی میکنند.
الگوریتمهای کامپیوتر چگونه کار میکنند؟
الگوریتمهای کامپیوتر از طریق ورودی و خروجی کار میکنند. آنها ورودی را میگیرند و قدم به قدم، دستوراتی را برای تولید یک خروجی اجرا میکنند.
به عنوان مثال، “موتور جستجوگر” (مثل گوگل، یاهو و …) الگوریتمی است که مطلب مورد نظر شما را به عنوان ورودی میگیرد، و در “پایگاه داده” خود موارد مرتبط با موضوع شما را پیدا میکند و نتایج بدست آمده خروجی هستند.
تا اینجا به اندازه کافی ساده به نظر میرسد، اما اگر بپرسید الگوریتم برای چه کاری استفاده میشود؟ جوابش قطعاً گسترده است.
الگوریتمها در تمام زمینه های IT و محاسبات استفاده میشوند؛ آنها میتوانند دادهها را دستکاری و پردازش کرده و محاسبات یا اقدامات را به روشهای مختلف رو آنها انجام دهند.
طرز کار الگوریتم
همانطور که گفته شد، الگوریتم لیستی از قوانین را برای حل یک مشکل دنبال میکند. این میتواند یک فرآیند ساده، مانند ضرب دو عدد یا یک عملیات پیچیده، مانند پخش یک فایل ویدیویی فشرده باشد.
شما با استفاده از کد، به کامپیوتر میگویید چه کاری انجام دهد؛ قبل از نوشتن کد، به یک الگوریتم نیاز دارید.
موتورهای جستجو برای نمایش مرتبط ترین نتایج، از الگوریتمهای اختصاصی (مثل الگوریتم PayDay Loan ) استفاده میکنند. در برنامه نویسی کامپیوتر، برای انجام یک برنامه سنگین، الگوریتمها با دستورات مشخص، وظایف را به کارهای کوچک تقسیم میکنند.
یک برنامه ویرایش تصویر مانند (فتوشاپ)، ممکن است شامل الگوریتمهایی باشد که برای پردازش اطلاعات تصویر، طراحی شده اند؛ نمونه الگوریتمهای پردازش تصویر شامل: برش، تغییر اندازه، وضوح، کاهش قرمزی چشم و بهبود رنگ است.
در بسیاری از موارد، روشهای مختلفی برای انجام عملیات خاص در یک برنامه وجود دارد. بنابراین، برنامه نویسان معمولاً به دنبال ایجاد کارآمدترین الگوریتمهای ممکن هستند.
با استفاده از الگوریتمهای بسیار کارآمد، توسعه دهندگان میتوانند از اجرای سریع برنامه های خود، اطمینان حاصل کرده و از حداقل منابع استفاده کنند.
الگوریتمها در طول زمان عملکرد بهتری پیدا میکنند؛ وقتی شما نسخه جدیدی از یک نرم افزار را مشاهده میکنید که “بهینه” شده یا “عملکرد سریع تری” دارد، بیشتر بدان معنی است که نسخه جدید شامل الگوریتمهای کارآمدتری است.
الگوریتمها باید مراحل خود را به ترتیب و درست انجام دهند؛ به الگوریتم پوشیدن کفش فکر کنید، اگر قبل از پوشیدن کفش جوراب خود را بپوشید چه اتفاقی میافتد؟ قطعاً ظاهر خوبی نخواهد داشت؛ هنگام نوشتن الگوریتم ترتیب دستورالعملها بسیار مهم است.
نحوه کمک الگوریتمها به کاربران
کیفیت محتوا
الگوریتم ضد اسپم گوگل نقش مهمی در تشخیص کمیت و کیفیت صفحه دارد و به جستجو کمک میکند. در اصل الگوریتم PayDay Loan مراقب است تا سایتها ازطریق رفتارهای فریبنده یا دستکاری در نتایج جستجو رشد نکنند.
متن و تنظیمات
اطلاعاتی مانند: موقعیت مکانی، سابقه و تنظیمات جستجوی شما، همه کمک میکنند تا نتایج را متناسب با موارد مفید و مربوط در آن لحظه، تنظیم شود.
به عنوان مثال، اگر در شیکاگو باشید و “فوتبال” را جستجو کنید، گوگل به احتمال زیاد ابتدا نتایج مربوط به فوتبال آمریکا و خرسهای شیکاگو (Chicago Bears) را به شما نشان میدهد. در حالی که اگر “فوتبال” را در لندن جستجو کنید، گوگل نتایج مربوط به فوتبال و لیگ برتر را در نتایج بالاتر قرار میدهد.
در برخی موارد، همچنین نتایج شما را با استفاده از اطلاعات مربوط به جستجوی اخیر شما شخصی سازی میشود.
به عنوان مثال، اگر “بارسلونا” را جستجو کنید و اخیراً “بارسلونا مقابل آرسنال” را جستجو کرده باشید، این میتواند یک سرنخ مهم باشد که میخواهید در مورد باشگاه فوتبال نه شهر بارسلونا اطلاعاتی کسب کنید.
جستجو همچنین، شامل برخی از ویژگیها است که نتایج را براساس فعالیت در حساب گوگل شما شخصی سازی میکند.
به عنوان مثال، اگر “رویدادهای نزدیک من” را جستجو کنید گوگل سعی میکند نتایجی را نمایش دهد که فکر میکند به آنها علاقمند هستید. این سیستمها متناسب با علایق شما طراحی شده اند.
گوگل اغلب الگوریتمهای خود را از جمله الگوریتم PayDay Loan تغییر میدهد. منظور ما از “اغلب” چندین بار در روز است. بیشتر این تغییرات بسیار جزئی است و مردم متوجه آن نمیشوند.
بروزرسانیهای الگوریتم گوگل را به دو دسته میتوان تقسیم کرد:
- بروزرسانیهای جزئی
- بروزرسانیهای اصلی
هر زمان کسی چیزی را در گوگل جستجو میکند، گوگل برای دادن بهترین نتیجه از چندین الگوریتم برای انجام این کار استفاده میکند و همچنین رتبه سایتها را، پس از انجام کار بررسی میکند. صحت این اطلاعات را مدیون الگوریتم PayDay Loan هستیم.
گوگل در یک دوره، تغییر بزرگی در بعضی از الگوریتمهای خود ایجاد کرد؛ تمرکز این بروزرسانیها، بهبود کیفیت سایتها و محتوایی بود که قرار است در گوگل نشان داده شود.
بروزرسانی الگوریتم PayDay Loan گوگل
نسخه اول الگوریتم PayDay Loan در سال 2013 منتشر شد، زیرا اسپم در آن زمان بسیار زیاد شده بود. بنابراین برای کاهش سایتهای اسپم دار از نتایج جستجوی گوگل، این الگوریتم معرفی شد.
نسخه دوم این الگوریتم گوگل که در سال 2014 منتشر شد و بیشتر بر روی تاکتیکهای تولید محتوای اسپم، متمرکز بود.
بسیاری از سایتهای اسپم، از کلمات کلیدی با حجم بالا و همچنین از لینکهای طراحی شده برای جابجایی کاربر و افزایش بازدید به سایت خود استفاده میکردند.
اگر سایتها از روشهای غیرقانونی یا غیراخلاقی استفاده کنند، گوگل آنها را با استفاده از الگوریتم ضد اسپم گوگل پیدا و مجازات میکند.
سایتهای مرتبط با صنایع نامشروع مانند: پورنوگرافی (سایتهای مستهجن)، قمار، مواد مخدر، و سایتهای وام قرض الحسنه، در گوگل اسپم میباشند. هر سایتی که به نظر گوگل، این نوع محتواها را منتشر یا تبلیغ کند، توسط الگوریتم PayDay Loan هدف قرار میگیرد.
هدف از بروزرسانی PayDay Loan این است که اسپم را از صفحات گوگل پاک کند و به کاربران، نتایج باکیفیتی را که انتظار دارند ارائه دهد. این اسپمها در کل دنیا بیشتر از 0.3 درصد از جستجوها را مسموم کرده بودند.
اگر سایتی اسپم داشته باشد، محتوای ضعیفی به کار برده باشد و یا از تولید محتوای تقلبی استفاده کند، ضربهی الگوریتم ضد اسپم گوگل گوگل را در رتبه بندی خود احساس میکند!
تمرکز باید بر روی محتوا باشد (چیزی که برای کاربر ارزش دارد) و یک سایت کاربر پسند، به سایتی گفته میشود که ساختار و جهتش، منطقی و واضح باشد.
محتوای سایت شما باید با آنچه که گوگل به آن پاداش میدهد، مطابقت داشته باشد؛ به عنوان مثال، این موارد را باید رعایت کنید:
- صفحات دارای رتبه برتر را برای کلمه کلیدی خود مشاهده کنید.
- تعداد کلمات کلی که میخواهید استفاده کنید را بدانید.
- میزان استفاده از کلمه کلیدی (چگالی) را در متن محاسبه کنید.
- متن را، از لحاظ خوانایی و قابل فهم بودن بررسی کنید.
- استفاده از برچسب توضیح مختصر سایت (توضیحات متا) را فراموش نکنید.
- در سایت خود، ردپایی از استفاده طبیعی، برای آن کلمه مورد نظر ایجاد کنید.
اگر این موارد رعایت شود الگوریتم PayDay Loan گوگل سایت شما را ایمن میداند. بخشی از استراتژی تولید محتوای شما باید شامل آزمون سایت باشد.
شما باید با دقت همه چیز سایت را بررسی کنید و از محتوای تکراری یا ضعیف پرهیز کنید، صفحات مختلف خود را باهم تلفیق کنید و در صورت لزوم، لینکهای ارجاع (Backlink) خود را مرور کرده و لینکهای بد را حذف کنید.
حسابرسی یا آزمون سایت، یک فعالیت مداوم است و شما باید همیشه هوشیار و فعال باشید. دستورالعملهای مدیر سایت گوگل را نقض نکنید و از ایجاد لینکهای معاملاتی خودداری کرده و سایتها را به منظور راحتی کاربر، بهینه کنید.
قبل از بروزرسانی الگوریتم PayDay Loan، تولید محتوا (سئو) به طور عمده بر مقادیر زیادی از دستکاری متمرکز بود. اگرچه امروزه دستکاری هنوز اتفاق میافتد و برخی از تکنیکها برای پرواز در زیر رادار گوگل وجود دارد، اگر مراقب نباشید گرفتار چنگال بیرحم این الگوریتم گوگل خواهید شد.
تاکتیکهای اسپم برای فریب الگوریتم PayDay Loan
پنهان سازی (Cloaking)
پنهان سازی زمانی رخ میدهد که سایتی محتوای متفاوتی را نسبت به جستجوی مورد نظر به کاربر نمایش میدهد؛ یا وقتی سایت، کاربر را به صفحه ای متفاوت از آنچه گوگل میتواند ببیند هدایت کند.
پنهان سازی، نقض دستورالعملها است زیرا نتایج متفاوتی را از آنچه انتظار میرود به کاربر ارائه میدهد. معمولاً هکرها از این روش برای هک کردن یک سایت استفاده میکنند زیرا تشخیص این کلاهبرداری برای مالک سایت دشوار است.
بروزرسانی نسخه 3 الگوریتم PayDay Loan در ژوئن 2014 محافظت بهتری در برابر حملات منفی تولید محتوا، ایجاد کرد.
صفحات گذرگاه (ِDoorway)
صفحات Doorway صفحاتی است که برای یک عبارت خاص نوشته شده و پس از ورود، کاربر را به مقصد دیگری هدایت میکنند.
فرض کنید شما مطلب خاصی را جستجو کرده اید و پس از ورود به صفحه مورد نظر، بدون اجازه و ناخواسته به مقصد دیگری جابجا شده اید. الگوریتم PayDay Loan با این گونه سایتها برخورد خواهد کرد.
استفاده از دامنههای منقضی شده
غالباً دامنه هایی که دارای اعتبار موجود هستند، منقضی میشوند و برای خرید، در دسترس قرار میگیرند. این سایتها قبلاً معتبر بودند و از نظر الگوریتم PayDay Loan گوگل مورد اعتماد هستند، اسپمرها با استفاده از این فرصت، سعی میکنند تا کلمات کلیدی مد نظر خود را به رتبه های بالا، نزدیکتر کنند.
دامنه های منقضی شده به راحتی در سایتهایی مانند Expireddomains.net و Domcop.com برای خرید در دسترس هستند.
استفاده از حسابهای +Google
اسپم نویسان از حسابهای جعلی گوگل پلاس، برای کمک به ایجاد اعتماد در الگوریتم ضد اسپم گوگل استفاده میکنند. این به اسپم نویسان امکان میدهد در کنار نتیجه جستجو، تصویری از شخصی را بدست آورند که به نوبه خود به قانونی بودن سایت کمک میکند.
اگرچه این روشهای اسپم با چشم غیر مسلح به راحتی قابل تشخیص است، اما شناسایی و حذف آنها از نظر الگوریتم PayDay Loan بسیار دشوار و پیچیده است.
محتوای ضعیف یا (Thin Content) چیست؟
محتوای ضعیف، متنی است که برای کاربر ارزشی ندارد. گوگل سایتهایی را که دارای محتوای بسیار کم، یا فاقد محتوا باشند را با کمک از الگوریتم PayDay Loan هدف قرار میدهد.
اما مراقب باشید برای جلوگیری از این مشکل، سایت خود را با مطالب و محتوای تکراری پر نکنید. گوگل صفحات پر از کلمات کلیدی را نیز دوست ندارد. با بروزرسانی الگوریتم PayDay Loan و دیگر الگوریتمها، گوگل هوشمندتر شده و بین محتوای با ارزش و بیکیفیت تفاوت قائل میشود.
نتیجه گیری
برای در امان ماندن از جرایم این الگوریتم گوگل همیشه از قوانین و دستورات مدیر سایت پیروی کنید. محتوای باکیفیت در سایت خود بگذارید، و از سئو، به روش درست و اخلاقی استفاده کنید.
این را هم بخوانید:
دیدگاهتان را بنویسید