w3designw3design
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
Search
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • وبلاگ
الگوریتم رنک برین (RankBrain)

الگوریتم رنک برین (RankBrain)

writer22020-11-09T12:05:20+03:30
By writer2 سئو

الگوریتم رنک برین (RankBrain)

✅الگوریتم رنک برین(RankBrain)بخشی از الگوریتم غالب مرغ مگسی است. به اینصورت که با جزئیات بیشتری به مفاهیم و رفتار کاربر توجه می شود. این داده ها مسیر و الگوی رتبه بندی را نیز تعیین می کند.

 

الگوریتم رنک برین (RankBrain) چیست

✅الگوریتم رنک برین یا رتبه بندی با هوش مصنوعی، الگوریتم جدید گوگل مبتنی بر یادگیری مداوم است که به گوگل کمک میکند نتایج جستجو را براساس رفتار کاربران بهینه سازی کند.چیزی شبیه الگوریتم مرغ مگس خوار (از جهت تفسیر معنای عبارات کلیدی) است، ولی ویژگی‌های خاص تر و پیچیده تری نسبت به آن دارد.

 

الگوریتم RankBrainگوکل

 

✅این الگوریتم گوگل یک مدل تفسیر عبارات جستجو است که به کلمات موجود در عبارات جستجو توجه کرده و آن‌ها را از نظر معنایی تفسیر می‌کند. همچنین به معیارهای شخصی کاربر جستجو کننده آن مانند: مکان جستجو کننده، سابقه جستجو و … نیز توجه کرده و سپس فاکتورهای رتبه بندی مناسب با آن عبارت جستجو را وزن دهی می‌کند و سایت‌ها را با رتبه بندی در صفحه نتایج جستجو نمایش می‌دهد.

 

بررسی نحوه عملکرد الگوریتم رنک‌برین(RankBrain)

✔️قبل از به وجود آمدن الگوریتم رنک‌برین، تیم مهندسی گوگل یک الگوریتم ریاضی تعیین کرده بود که با استفاده از آن جایگاه نتایج جستجو تعیین می‌شد و صرف‌نظر از به‌روزرسانی‌های دوره‌ای؛ تقریباً روندی ثابت و همیشگی داشت؛ درصورتی‌که الگوریتم رنک‌برین دائماً در حال تغییر و یادگیری است.

✔️همین موضوع باعث می‌شود تا با استفاده از الگوریتم Rank brain نتیجه‌ای در اختیار کاربر قرار بگیرد که بیشترین شباهت ممکن را به عبارت جستجو شده داشته باشد. در عمل، این الگوریتم قادر به یادگیری و تشخیص الگوهای جدید است و در مقایسه با الگوریتم مرغ مگس خوار پیشرفته‌تر است و عملکرد بهتری در اصلاح نتایج جستجو دارد.

✔️بر اساس اظهار رسمی گوگل؛ الگوریتم رنک‌برین وظیفه پاسخ‌دهی به  پانزده درصد از کل جست‌وجوهای آنلاین را بر عهده دارد و از مهم‌ترین سیگنال‌های تعیین‌کننده جایگاه و رتبه‌بندی سایت‌هاست. در حال حاضر الگوریتم رنک‌برین (Rank brain) سومین عامل تاثیرگذار در تعیین نتایج و پاسخ به درخواست جستجوی کاربر و رتبه‌بندی سایت‌ها است.

بررسی نحوه عملکرد الگوریتم RankBrain

1- شناسایی مفهوم کلیدی براساس عبارت جستجو شده

✔️الگوریتم رنک‌برین با استفاده از هوش مصنوعی حجم بالایی از داده‌ها را به بردارهای قابل درک برای رایانه تبدیل می‌کند و زمانی که کلمه یا عبارتی را مشاهده کند که با آن آشنایی ندارد، شروع به حدس زدن در مورد آن کلمه و یا عبارات مشابه با آن می‌کند.

✔️الگوریتم رنک‌برین به کلمات موجود در جستجوی کاربر دقت می‌کند و به تفسیر معنای کلمات می‌پردازد. سپس با بررسی منطقه جغرافیایی کاربر، تاریخچه جستجو، علایقی که کاربر درگذشته از خود نشان داده (اطلاعاتی که به‌واسطه دسترسی به گوشی هوشمند و جستجوهای شما در اینترنت دارد) و نکاتی ازاین‌دست و با استفاده از دیگر عوامل (200 عامل معرفی‌شده توسط گوگل) به رتبه‌بندی نتایج جستجو برای نمایش در صفحه اول گوگل می‌پردازد. پس به‌طور خلاصه می‌توان گفت که؛ الگوریتم رنک برین، مدلی برای تفسیر عبارت جستجو شده توسط کاربر است.

2- بررسی رفتار کاربران پس از نمایش نتایج جستجو

✔️عملکرد رنک‌برین فقط محدود به شناسایی مفهوم مورد نظر کاربر نمی‌شود بلکه پس از نمایش نتایج جستجو نیز تلاش می‌کند تا میزان رضایت او از آنچه نمایش داده شده است را بررسی کند. در واقع رفتار کاربر در صفحه نتایج جستجو به این الگوریتم کمک می‌کند تا درک بهتری از مفهوم مورد نظر او داشته و رتبه‌بندی نتایج جستجو را برهمین اساس تعیین نماید.

✔️زمانیکه جستجویی در گوگل انجام می‌شود الگوریتم رنک‌برین شروع به بررسی رفتار کاربر و جایگاه صفحات می‌کند. در این فرآیند عبارت جستجو شده، مشخصات کاربر و نتایج نمایش داده شده توسط گوگل ذخیر می‌شود. در قدم بعدی سایت‌هایی که توسط کاربر انتخاب می‌شوند و زمان حضور کاربر در هریک از آن‌ها بررسی شده و در نهایت میزان رضایت از این صفحات سنجیده می‌شود.

✔️رفتار یک کاربر به تنهایی مورد نظر گوگل نیست بلکه همین فرآیند برای هزاران کاربر دیگر تکرار شده و براساس اطلاعات جمع‌آوری شده در مورد تغییر رتبه‌بندی نتایج تصمیم‌گیری می‌شود.

 

بررسی رفتار کاربران پس از نمایش نتایج جستجو در الگوریتم رنک‌برین(RankBrain)

 

چگونه سایت خود را برای الگوریتم رنک برین(RankBrain)گوگل آماده کنیم؟

?به طور کلی می‌توان گفت الگوریتم رنک برین نیز در مسیر افزایش کیفیت جستجوی کاربران گوگل بوده و سایت‌هایی را که تجربه کاری (UX) ضعیفی دارند را هدف قرار خواهد داد. معیارهایی مانند:

?بالا بودن نرخ بانس ریت یا نرخ بازگشت صفحات سایت

?پایین بودن میانگین مدت زمان حضور کاربران در سایت

?پایین بودن نرخ کلیک CTR صفحات سایت در نتایج جستجوی گوگل و …

✔️یکی دیگر از مهم ترین مسائل در خصوص الگوریتم رنک برین گوگل، برندینگ در فضای مجازی و به خصوص سئو است. منظور از برندینگ یک سایت این است که از دیدگاه گوگل آن سایت در چه موضوعاتی شناخته شده است، در چه موضوعاتی محتوا تولید می‌کند، در شبکه‌های اجتماعی با چه هشتگ‌ها و عباراتی پست منتشر می‌کند. در واقع با رشد الگوریتم رنک برین (RankBrain) اهمیت داشتن استراتژی محتوایی نیز بیش از پیش افزایش می یابد و سایت‌هایی که محتوایی با کیفیت و جدید تولید نکنند، نمی‌توانند در آینده رتبه‌های خوبی در نتایج جستجوی گوگل بدست آورند.

 

چگونه سایت خود را برای الگوریتم رنک برین(RankBrain)گوگل آماده کنیم

?جمع بندی

الگوریتم رنک‌برین، در حال حاضر بیشتر تمرکز خود را بر روی بررسی رفتار کاربران و نمایش نتایج جستجو براساس معیارهایی مانند نرخ بازگشت سایت‌ها، زمان حضور کاربر در صفحه، نرخ کلیک CTR و … معطوف کرده است. برای کسب بهترین نتایج کافی است طبق هر تخصصی که دارید برای کاربرانتان به زبان ساده و قابل‌فهم محتوای ارزشمند تولید کنید و رفتار آن‌ها را هنگام ورود به سایت و یا حضور در صفحه آنالیز و بهینه کنید.

در نظر داشته باشید که الگوریتم رنک‌برین (Rank Brain) باوجود گذشت نزدیک به سه سال از معرفی، هنوز هم در مراحل آزمون‌وخطا بوده و همچنان در مسیر بهبودِ کارایی گام برمی‌دارد.

جمع بندی الگوریتم RankBrainگوگل

Share this post

Facebook Twitter LinkedIn Google + Email

Author

writer2

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Related Posts

لینک خارجی

لینک خارجی چیست؟

لینک خارجی (External Link) چیست؟ External Links یا همان لینک خارجی به لینک هایی گفته می شود که به یک... read more

آموزش سئو تکنیکال

آموزش سئو تکنیکال (Technical Seo)

آموزش سئو تکنیکال سئو تکنیکال (Technical Seo) یا سئو فنی یک قدم بسیار مهم در کل فرایند سئو است. اگر در... read more

مسیر راهنما

مسیر راهنما (Breadcrumb) چیست و چرا برای سئو مهم است ؟

مسیر راهنما (Breadcrumb) چیست و چرا برای سئو مهم است ؟ ? مسیر راهنما (Breadcrumb) لینک های مسیریابی هستند که اغلب... read more

افزونه یواست سئو

افزونه یواست سئو (Yoast SEO)

افزونه یواست سئو (Yoast SEO) ?افزونه سئو یواست یک افزونه SEO حرفه‌ای برای وردپرس است. می‌توان با افتخار اعلام کرد... read more

انواع موتور جستجوگر

انواع موتور جستجوگر و معرفی پر طرفدارترین آن ها

انواع موتور جستجوگر و معرفی پر طرفدارترین آن ها ?موتور جستجو ابزاری است که اطلاعات موردنیاز شما را از پایگاه... read more

disavow Links

disavow Links چیست و تاثیر آن بر بهینه سازی سایت چگونه است؟

disavow Links چیست؟ Google Disavow Links ابزار جدید گوگل برای بی اثر کردن لینک های مخرب و مضر برای سایت... read more

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

 انتخاب کلمه کلیدی مناسب ?در مباحث سئو انتخاب کلمه کلیدی مناسب که هم جستجوی بالایی در موتورهای جستجو داشته باشند... read more

گوگل ادز

گوگل ادز یا گوگل ادوردز چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

تبلیغات گوگل ادز چیست؟ گوگل ادز (اختصاری از گوگل ادوردز) یک پلت‌فرم آنلاین تبلیغاتی است که گوگل صاحب آن می‌باشد... read more

الگوریتم گورخر گوگل

الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

الگوریتم گورخر الگوریتم گورخر گوگل چیست؟ الگوریتم گورخر گوگل الگوریتمی است که پس از الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن معرفی شد... read more

انتشار خودکار مطالب

انتشار خودکار مطالب در شبکه های اجتماعی

انتشار خودکار مطالب در شبکه های اجتماعی ⭕️ انتشار خودکار مطالب در شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین منابع ترافیک... read more

جستجو

Follow Us

Facebook Pinterest Instagram Linkedin Telegram

آخرین مطالب

الگوریتم موبایل گدون
الگوریتم موبایل گدون گوگل چیست؟ تاثیر Mobilegeddon بر سئو
افزونه Ultimate Member
افزونه Ultimate Member
افزونه Visual Portfolio
افزونه Visual Portfolio
افزونه Enhanced Ecommerce for WooCommerce
لایه ها در فتوشاپ
کار با لایه ها در فتوشاپ و نکاتی برای حرفه ای تر شدن
به روز رسانی وردپرس
به روز رسانی وردپرس
ابزار های فتوشاپ
آشنایی کامل با جعبه ابزار فتوشاپ
آموزش کار با افزونه WooCommerce Conversion Tracking
افزونه نقد و بررسی محصولات ووکامرس
آموزش کار با افزونه نقد و بررسی محصولات ووکامرس
باکس اطلاعات Information Box
باکس اطلاعات (Information Box) یا گراف دانش چیست؟

دسته‌ها

  • آموزش
  • آموزش وردپرس
  • امنیت
  • بازاریابی محتوا
  • برنامه نویسی
  • تبلیغات
  • دسته‌بندی نشده
  • سئو
  • سئو خارجی
  • سئو داخلی
  • شبکه
  • طراحی اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • فتوشاپ
  • کامپیوتر و لپ تاپ
  • گرویتی فرم
  • لینک سازی
  • نرم افزار
  • ووکامرس

بایگانی‌ها

  • آوریل 2021
  • مارس 2021
  • فوریه 2021
  • ژانویه 2021
  • دسامبر 2020
  • نوامبر 2020
  • اکتبر 2020
  • سپتامبر 2020

دسترسی سریع

  • خانه
  • وبلاگ
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • طراحی سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • کارت ویزیت آنلاین
  • پنل پیامکی

عضویت در خبرنامه

    ۹۱۰۰-۱۰۱۱(۰۱۳) info@w3design.ir
    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای تیم w3design محفوظ است.