ترافیک ارجاعی

ترافیک ارجاعی(Referral Traffic)

ترافیک ارجاعی(Referral Traffic)

✅کاربرانی که از طریق دیگر سایت ها به جز موتورهای جستجو به سایت شما وارد می شوند، ترافیک ارجاعی نامیده می شوند. وقتی کاربری از طریق لینک سایت شما در دیگر سایت ها و شبکه های اجتماعی وارد سایت می شود، نرم افزارهای آمارگیر مانند گوگل آنالیتیکس، این نوع ترافیک را ترافیک ارجاعی محسوب می کنند. وبسایت اصلی، مرجع یا Referrer نام دارد، چون که ترافیک را به سایت شما ارجاع می دهد.

ترافیک ارجاعی(Referral Traffic)

چرا Refferal Traffic مهم است؟

🔻ترافیک ارجاعی از دید بازاریابی آنلاین دارای اهمیت بسیاریست چرا که کاربران بالقوه ای را از یک سایت معتبر به سایت شما ارجاع می دهد. با این کار محصولات و خدمات شما در دید کاربران جدید قرار می گیرد و این فرصت را به شما می دهد تا کاربران جدیدی را به مشتری تبدیل کنید. با این کار احتمال افزایش فروش سایت نیز بیشتر می شود.

🔻اما این همه ماجرا نیست. ترافیک ارجاعی در سئو سایت نیز موثر است. هنگامی که شخصی از طریق یک سایت دیگر به وبسایت شما وارد می شود، آنها معمولا لینک سایت شما را در آنجا مشاهده کرده و بر روی آن کلیک کرده اند. گوگل و سایر موتورهای جستجو این نوع لینک ها را سیگنال مثبتی برای رتبه دهی به سایت ها در نظر می گیرند، مخصوصا که از وبسایت های بسیار معتبر باشند.

چرا Refferal Traffic مهم است؟

مزایا ترافیک ارجاعی

🔹ترافیکِ ارجاعی می تواند رتبه شما را در نتایج جستجوی گوگل بالا ببرد. این شاخص علاوه بر بالا بردن رتبه ی شما در نتایج گوگل، می تواند یک منبع ثابت ترافیکی مناسب به جز موتورهای جستجو برای شما باشد.

🔹اما این همه ی ماجرا نیست، این شاخص با هدایت بازدیدکنندگان هدف به وب سایت شما می تواند درآمد شما را افزایش بدهد. بازدید کنندگانی که از طریق ترافیک ارجاعی به وب سایت شما می آیند، با احتمال بالاتری به مشتری شما تبدیل می شوند و از محصول و یا خدمت شما خریداری می کنند.

🔹به بیان ساده ، این شاخص برای افزایش سرنخ های فروش کسب و کار شما بسیار ارزشمند خواهد بود.

مزایا ترافیک ارجاعی

معایب ترافیک ارجاعی

🔹اگر شما لینک های ارجاعی زیادی داشته باشید، نمی توانید با اطمینان بگویید که بابت کدام لینک هزینه پرداخت کرده اید و یا اینکه به رایگان لینک در سایت های دیگر قرار گرفته است. همچنین اگر ترافیک ارجاعی شما تنها از چند وب سایت باشد، اگر آن ها تصمیم به حذف لینک وب سایت شما از سایت شان داشته باشند، شما بخشی از ترافیک وب سایت تان را از دست خواهید داد.

معایب ترافیک ارجاعی

راهکارهای افزایش ترافیک ارجاعی

🔸در مورد ترافیک ارجاعی، راهکارهایی وجود دارد که با رعایت کردن آن ها میتوانید این نوع ترافیک را در سایت خود را افزایش دهید که در ادامه لیستی از آن ها را مشاهده خواهیم کرد.
ثبت سایت در وب سایت های نقد و بررسی

🔸یکی از بهترین منابع برای کسب ترافیک ارجاعی، سایت های نقد و بررسی می باشد. این نوع سایت های نقد و بررسی محصولات و خدمات مختلف را در راستای نیاز کاربر انجام میدهند که از طریق آن می توانید ترافیک ارجاعی خوبی به دست آورید. معمولا این نوع سایت ها، هزینه ای در ازای بررسی محصول شما می گیرند.

🔹استفاده از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بیشترین تاثیرگذاری را در بهتر دیده شدن برند شما دارند. شما از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و.. می توانید برای برند خود استفاده نمایید تا علاوه بر اینکه بتوانید دیدگاه کلی راجع به برند خود بدهید، بتوانید با لینک دهی به سایت، ترافیک ارجاعی را افزایش دهید. علاوه بر آن استفاده از شبکه های اجتماعی، در بهبود سئو سایت شما هم موثر است.

راهکارهای افزایش ترافیک ارجاعی

🔹استفاده از پست مهمان یا رپورتاژ آگهی

یکی دیگر از راه های بالابردن ترافیک ارجاعی سایت، منتشر کردن پست مهمان یا رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر و پربیننده است. در ضمن مانند موارد دیگر، باز هم این کار بر روی سئو شما تاثیر گذار است و تاثیر آن بر روی سئو مثبت است.

یک سری نکات در مورد رپورتاژ آگهی و پست مهمان وجود دارد که شما باید آن ها رعایت کنید که شامل موارد زیر است:

پست را با نام خود منتشر کنید تا مورد سو استفاده کاربران قرار نگیرید.
در طول پست مهمان، یک یا چند صفحه را مورد هدف قرار داده و کاربر را برای کلیک کردن بر روی آن، قانع کنید.

🔹فعال بودن در انجمن های گفت و گو

یکی از مکان های دیگری که میتوان از آن ترافیک ارجاعی خوبی نیز کسب کرد و همواره پتانسیل های آن نادیده گرفته میشود، پیشنهاد من این است که ابتدا لیستی از تمام سایت هایی که انجمن دارند؛ تهیه کرده و گفت و گوی مناسب و مرتبط با حیطه کاری خود پیدا کنید. پس از آن، سعی کنید که در آن ها اطلاعات مفیدی به کاربران همراه با لینک به سایت خود بدهید و ترافیک مناسبی به دست بیاورید. در ضمن نکاتی نیز در این موضوع وجود دارد که به صورت زیر است.

💠از انجمن هایی استفاده کنید که فعال هستند.
💠از نام برند خود استفاده کنید.
💠لینک های ارجاعی به سایت خود درست کنید.
💠منابع خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

فعال بودن در انجمن های گفت و گو برای افزایش ترافیک ارجاعی

🔹قرار دادن کامنت

یکی دیگر از روش های دریافت ترافیک ارجاعی، قرار دادن کامنت در پست های مرتبط به موضوع کاریتان می باشد. این روش بسیار مهم و پرکاربرد است ولی در هنگام استفاده از آن، باید نکاتی را رعایت کنید.

🔹استفاده از کامنت های باهدف

وبلاگ هایی را انتخاب کنید که اجازه می دهند بک لینک قرار دهید.
جواب های کامل قرار دهید تا برای خود پرستیژ به وجود بیاورید و دیگر کابران به کامنت های شما اهمیت دهند.

استفاده از کامنت های باهدف

💥نتیجه گیری

ترافیک های ارجاعی بعد از وروردی های گوگل یکی از با ارزش ترین نوع ترافیک است که می تواند نرخ تبدیل سایت را بالا ببرد. از طریق روش ها ذکر شده می توانید به افزایش ترافیک ارجاعی سایت کمک کنید و به صورت غیر مستقیم تعداد بک لینک های سایت را نیز بیشتر کنید. از دید ما رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه های کسب ترافیک ارجاعیست که در سئو سایت نیز تاثیر بسیار مثبتی دارد.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *