w3designw3design
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
Search
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • وبلاگ
بازاریابی موتور جستجو (SEM)

بازاریابی موتور جستجو (SEM)

writer22020-11-09T12:22:03+00:00
By writer2 تبلیغات

بازاریابی موتور جستجو (SEM)

🔹SEM یا بازاریابی موتور جستجو درواقع نوعی بازاریابی اینترنتی با استفاده از تبلیغات پولی است که به‌منظور ارتقا وب‌سایت‌ها از طریق بیشتر دیده شدن آن‌ها در صفحات موتورهای جست‌وجو انجام می‌شود. زمانی که شما چیزی را جستجو می‌کنید، وب‌سایت‌هایی که در قسمت میانی صفحه مشاهده می‌کنید، حاصل یک سئو خوب است که در دسته استراتژی‌های رایگان دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرد و وب‌سایت‌هایی که در قسمت بالا و پایین صفحه مشاهده می‌کنید، حاصل استراتژی سئو است.

 

🔹SEM ممکن است از بهینه سازی وبسایت (سئو)، که شامل طراحی مجدد یا بهبود محتوای سایت می شود، و یا از خدمات تبلیغات کلیکی (pay per click: ppc) استفاده نماید تا جایگاه بالاتری در نتایج جستجوها کسب نماید.

🔹به عبارت دیگر، بازاریابی موتورهای جستجو، عبارتی کلی است که شامل تبلیغات کلیکی و بهینه سازی سایت (سئو) می شود.

نتایج گوگل شامل 3 دسته زیر هستند:

🔸بهینه سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization)

🔸تبلیغات گوگل (Google Ads)

🔸نتایج محلی (Local)

بازاریابی از طریق موتور جستجو (SEM) چگونه عمل می‌کند؟

✔️نحوه اجرای بازاریابی موتور جستجو، بر اساس سیستم مزایده است. در این مزایده برای برنده شدن، دو فاکتور اصلی را باید در نظر گرفت؛ حداکثر قیمت CPC (Cost Per Click) و مرتبط بودن تبلیغات با جستجوی انجام‌شده توسط کاربر مهم‌ترین پارامترهای اثرگذار بر عملکرد شما در مزایده هستند. در سیستم مزایده، تبلیغ‌کنندگان برای قرار گرفتن در جایگاه بالاتر در صفحات جستجو با یکدیگر رقابت می‌کنند و هرکدام از آن‌ها که فاکتورهای بهتری ارائه دهند در مزایده برنده محسوب شده و در رتبه بالاتری از نتایج جستجو قرار می‌گیرند.

بازاریابی از طریق موتور جستجو (SEM) چگونه عمل می‌کند؟

هدف از بازاریابی موتور جستجو (SEM) چیست؟

✔️مشتری‌ای که از طریق بازاریابی موتورجستجو SEM جذب می‌شود یک مشتری هدفمند است زیرا خود در جستجوی خدمات و محصولات ماست، به سمت‌مان آمده و در میان رقبا ما را انتخاب کرده است. این مشتری هدفمندتر از کسی است که از طریق مشاهده تبلیغات علاقه‌مند شده و وارد سایت ما می‌شود.

✔️کسی که از طریق تبلیغات جذب می‌شود در مراحل اولیه قیف فروش قرار دارد. جایی که تازه نسبت به محصول یا خدمات ما واکنش نشان داده و در حال ایجاد علاقه به آن است اما وقتی مخاطب خود در جستجوی محصول یا خدمات ماست بدین معنی می‌باشد که مراحل اولیه و ایجاد علاقه را گذرانده و به سطح عمیق‌تری از نیاز رسیده و در حال جستجو و تحقیق درباره محصول یا پیدا کردن فروشندگان آن محصول برای خریداری کردن آن است.

✔️پس با تمرکز بر مبحث بازاریابی موتورهای جستجو SEM می‌توان مشتریان هدفمندتر با بازدهی بالاتر داشت.

هدف از بازاریابی موتور جستجو (SEM) چیست؟

دو نوع دسته‌بندی اصلی در بازاریابی جستجو وجود دارد:

🔻SEM که از استراتژی‌های پولی برای ظاهر شدن در جستجو استفاده می‌کند.

🔻SEO که از استراتژی‌های ارگانیک برای ظاهر شدن در جستجو استفاده می‌کند

دو نوع دسته‌بندی اصلی در بازاریابی موتور جستجو

برترین استراتژی‌های بازاریابی SEM

✔️بازاریابی با موتورهای جستجو صرفاً به سفارش تبلیغات PPC خلاصه نمی‌شود. شما می‌بایست قبل از هرچیز استراتژی لازم برای این کار را اتخاذ کنید. در ادامه مهم‌ترین این تکنیک‌ها و استراتژی‌ها را بازگو می‌کنیم:

🔸یک بودجه در نظر بگیرید

مسلماً شروع و توسعه یک کار بدون بودجه بی‌معنی است. بودجه شما هرچقدر هم که محدود باشد باید برای راه‌اندازی کمپین‌ها کافی باشد. این بودجه باید برای بخش‌های مختلف زیر در نظر گرفته شود:

  • تولید و بازاریابی محتوا
  • ساخت و توسعه به اندازه صفحات فرود (Landing Pages)
  • تحقیق کلمات کلیدی، تحقیق رقبا و شرایط بازار
  • ابزارهای آنالیز و بررسی رایگان و پولی مثل Google Analytics
  • ابزارهای مدیریتی حرفه ای مثل Google Webmaster Tools
  • تبلیغات کلیکی PPC یا CPC

استراتژی‌های بازاریابی موتور جستجو SEM

🔸اهداف خود را تعیین کنید

✔️تعیین اهداف مهم‌ترین و درواقع حیاتی‌ترین قدم برای شروع یک حرکت تجاری است. نه فقط برای این بازاریابی، بلکه در هر نوع بازاریابی مشابه دیگر نیز شما باید ابتدا هدف خود را مشخص کنید. هدف شما می‌تواند افزایش فروش، افزایش شهرت برند و یا حتی جذب بازدید بیشتر و تبدیل شدن به یک منبع پرمخاطب باشد. بعد از اینکه هدف خودتان را تعیین کردید می‌توانید برای ارزیابی آن از ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس و یا گوگل وبمسترتولز استفاده کنید.

اهداف در search engine marketing

🔸مخاطبین هدفمند خود را شناسایی کنید

✔️بازاریابی موتورهای جستجو قابلیتی عالی برای معرفی شما به مخاطبین هدفمند است. شما باید ابتدا تعیین کنید که محصولات یا خدمات شما برای چه شخص یا اشخاصی کاربرد دارد و سپس برای ترغیب و جذب این دسته از کاربران مستعد تبدیل شدن به مشتری تلاش کنید. برای این کار باید به هر شکلی که می‌توانید سعی کنید متوجه شوید که مشتریان به دنبال چه چیزی هستند و چه اولویت‌هایی دارند؟ سپس تبلیغات خودتان را حول محور این مسائل نگارش کنید.

✔️یکی از روش‌های کسب اطلاعات مفید در این زمینه، رفتارشناسی مشتریان فعلی است. برای اینکه رفتارها، دغدغه‌ها، علایق و خواسته‌های آن‌ها را متوجه شوید باید از دیگر انواع بازاریابی مثل بازاریابی با شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و با ایجاد یک ارتباط مستقیم و تعاملات سازنده با آن‌ها، بستری کارآمد برای به دست آوردن اطلاعات گفته شده ایجاد کنید.

✔️همچنین با استفاده از روش‌های مفیدی مثل نظرسنجی در مورد محصولات، ایجاد فرم دریافت انتقاد و پیشنهاد، ایجاد سیستم چت و پشتیبانی آنلاین و مسائلی از این قبیل نیز می‌توانید در سطح حرفه ای با مخاطبین خود ارتباط برقرار کرده و اطلاعات بسیار مناسبی را کسب کنید. در مبحث بازاریابی تکنیک و ابزاری خاص و متفاوت با عنوان “پرسونای مشتری یا Buyer Persona” نیز وجود دارد که به نوعی با یک شبیه‌سازی هوشمندانه به شما در شناخت بهتر مشتریان کمک زیادی می‌کند.

مخاطبین هدفمند در search engine marketing

🔸روی کلمات کلیدی تمرکز کنید

✔️اگر مبحث سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو را یک انگشتر در نظر بگیریم، بدون شکل کلمات کلیدی حکم نگین روی آن را دارند. هیچوقت از تأثیر شگفت‌انگیز کلمه کلیدی غافل نشوید. باید روی این کلمات تحقیق کنید و عبارات و لغات کلیدی مرتبط به زمینه کاری خودتان را به خوبی بشناسید و سپس از آن‌ها در عناوین تبلیغاتی خود استفاده کنید.

✔️برای اینکه بتوانید کلمه یا کلمات کلیدی مهم و کاربردی پیدا کنید می‌توانید هم به صورت دستی این کار را کنید و یا از سرویس‌ها و ابزارهایی که برای این منظور طراحی شده اند استفاده کنید. در حالت دستی باید طبق توضیحات قسمت قبلی سعی کنید چیزهایی که کاربران به دنبالش هستند را کشف کنید. مسلماً اولین قدم این است که بفهمید آن‌ها در موتورهای جستجو چه چیزی جستجو می‌‌کنند. این کار در حالت عادی کمی سخت است اما می‌توانید با آزمون و خطا و فعالیت روی چندین کلمه کلیدی مطالب و محتوای مرتبط به هرکدام را به صورت انفرادی بررسی کنید تا بازخورد هر کلمه کلیدی را از این طریق پیدا کنید.

✔️حیاتی‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید “مرتبط بودن” کلمه کلیدی شما با عنوان و محتوای صفحه سایت شما است. گوگل به کمک ربات‌های هوشمندی که دارد، کلمه کلیدی انتخابی‌تان را با عنوان و محتوای صفحه مقایسه می‌کند و در صورتی که ارتباطی بین این دو مورد نباشد، شما شامل جریمه‌های گوگل خواهید شد.

Share this post

Facebook Twitter LinkedIn Google + Email

Author

writer2

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Related Posts

تبلیغات ایمیلی

تبلیغات ایمیلی چیست؟

تبلیغات ایمیلی تبلیغات ایمیلی چیست؟ تبلیغات ایمیلی یکی از انواع روش های بازاریابی آنلاینه که یک پیام و تبلیغ تجاری از... read more

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یا Advertorial چیست و چرا اهمیت دارد؟

رپورتاژ آگهی چیست؟ رپورتاژ آگهی ترجمه لغت Advertorial است که از ترکیب دو لغت Editorial و Advertisement به وجود آمده... read more

خبرنامه

خبرنامه چیست ؟ کاربرد و اهمیت آن

خبرنامه چیست ؟ کاربرد و اهمیت آن 🔹سرویس خبرنامه ، دو کار اساسی را برای شما انجام می‌دهد. اول اینکه... read more

پنجره پاپ آپ

پنجره پاپ آپ در وردپرس چیست؟

پنجره پاپ آپ پاپ آپ ها پنجره‌هایی هستند که در سایت وردپرسی شما بصورت شناور ظاهر می‌شوند تا اخبار و... read more

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

تبلیغات ویدیویی چیست؟ برای تعریف تبلیغات ویدیویی (Video Marketing) کار سختی پیش رو نداریم و همان‌طور که از نام آن... read more

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer marketing) یک روش بازاریابی است که از افراد شناخته شده در حوزه‌های کاری مختلف... read more

ابزارهای ساخت لوگو حرفه ای

ابزارهای ساخت لوگو حرفه ای رایگان

ابزارهای ساخت لوگو حرفه ای رایگان 🔹 ابزارهای ساخت لوگو، سایت‌هایی هستند که به شما اجازه طراحی یک لوگو یا... read more

روش های تبلیغات اینترنتی

روش های تبلیغات اینترنتی که باید بشناسید!

انواع روش های تبلیغات اینترنتی به تمامی تبلیغاتی که در فضای اینترنت و وب انجام میشود تبلیغات اینترنتی میگویند. این... read more

سوشیال مارکتینگ

سوشیال مارکتینگ چیست؟

سوشیال مارکتینگ بازاریابی شبکه های اجتماعی یا همان سوشیال مارکتینگ (Social Marketing) یکی از مهارت‌های مهم در زمینه دیجیتال مارکتینگ... read more

تبلیغات محتوایی

تبلیغات محتوایی

تبلیغات محتوایی 🌀 تبلیغات محتوایی به معنای قرار دادن محتواها در فرمت‌های مختلف در مقابل چشم مخاطبین و جلب توجه... read more

جستجو

Follow Us

Facebook Pinterest Instagram Linkedin Telegram

آخرین مطالب

آموزش یافتن بهترین قالب وردپرسی
آموزش تنظیمات وردپرس
آموزش تنظیمات وردپرس
ویژگی های هاست
آشنایی با امکانات و ویژگی های هاست
فعالیت کاربران
آموزش رصد فعالیت کاربران در وردپرس به صورت حرفه ای
ساخت چایلد تم در وردپرس
ساخت چایلد تم در وردپرس
نمایش مطالب مرتبط در وردپرس
نمایش مطالب مرتبط در وردپرس
ساخت فرم در وردپرس
ساخت فرم در وردپرس
نصب ووکامرس
آموزش نصب و راه‌اندازی ووکامرس در وردپرس
نمایش نقشه در وردپرس
نمایش نقشه در وردپرس
مگامنو
مگامنو چیست؟ آموزش ساخت مگامنو

دسته‌ها

  • آموزش
  • آموزش وردپرس
  • بازاریابی محتوا
  • برنامه نویسی
  • تبلیغات
  • دسته‌بندی نشده
  • سئو
  • سئو خارجی
  • شبکه
  • طراحی اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • کامپیوتر و لپ تاپ
  • لینک سازی
  • نرم افزار

بایگانی‌ها

  • ژانویه 2021
  • دسامبر 2020
  • نوامبر 2020
  • اکتبر 2020
  • سپتامبر 2020

دسترسی سریع

  • خانه
  • وبلاگ
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • طراحی سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • کارت ویزیت آنلاین
  • پنل پیامکی

عضویت در خبرنامه

    ۹۱۰۰-۱۰۱۱(۰۱۳) info@w3design.ir
    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای تیم w3design محفوظ است.