w3designw3design
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
Search
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • وبلاگ
نظرات کاربران

نظرات کاربران و تاثیر آن بر سئو سایت

writer32020-11-15T12:23:19+03:30
By writer3 سئو

نظرات کاربران

یکی از فاکتورهایی که در بحث سئو سایت مطرح است،اعمال بخش نظرات کاربران و پیشنهادات در طراحی سایت است. شاید از نظر برخی از افراد وجود این بخش در طراحی سایت،چندان حائز اهمیت نباشد، اما این افراد دارای طرز تفکر اشتباهی هستند زیرا بخش نظرات در سایت ، یکی از بخش هایی است که می تواند تاثیر بسیار بالایی بر سئو سایت داشته باشد.

تاثیر کامنت یوزرها در سئو سایت

اهمیت تعداد دیدگاه ها در سایت

تعداد دیدگاه ها از چند جهت بر سئو سایت تاثیر دارد که در زیر به دو مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

  1. هرچه تعداد دیدگاه ها بیشتر باشد ، تعداد کلمات کلیدی وب سایت شما نیز افزایش پیدا می کند در نتیجه این امر می تواند تاثیر مستقیم بر سئو داشته باشد.
  2. از دیگر مزیت های تعداد دیدگاه بالا ، افزایش انتخاب مشتری است که به تبع موجب بالا رفتن میزان فروش سایت شما می شود.

البته این را هم خاطر نشان کنیم که ثبت دیدگاه و نظرات از جانب کاربران نیاز به یک تکمیل کننده دارد تا تاثیر گذاری بیشتری را در سایت خود شاهد باشید آن هم این است که به دیدگاه های آن ها پاسخ داده شود. قطعا می دانید که گوگل توسط الگوریتم رنک بین خود این موضوع را به کرات اعلام کرده است که میزان رضایتی که کاربران از محتواهای سایت شما دارند از مهم ترین قاکتورهای موفقیت سئو می باشد، این الگوریتم با هوش مصنوعی که دارد مدام در پی این مسئله است که به موتورهای جستجو کمک کند تا نتایج جستجو را با توجه به رفتار کاربران بهینه سازی کند.

اهمیت نظرات و دیدگاه کاربران

بنابراین اگر می خواهید که سایت شما هم در نتایج موتورهای جستجو بالاترین رتبه و جایگاه را کسب نماید باید این امکان را برای کاربران خود فراهم آورید تا نظرات خود را عنوان کنند چرا که این کار یک روش عالی برای افزایش تعامل و ارتباط با مخاطبان و جلب اعتماد می باشد.

زمانی که شما یک محتوا غنی و جامع را در صفحات خود انتشار می دهید و در پایان از بازدید کنندگان درخواست می کنید که نظرات و حتی انتقادات خود را با گذاشتن کامنت بیان کنند.باعث ماندگاری بیشتر آن ها در صفحه می شوید.و حتی این اقدام می تواند باعث شود کاربران جدید که به سایت وارد شده اند با خواندن کامنت های مثبت سایر بازدیدکنندگان به شما اعتماد کنند و آن ها نیز برای شما و کاربران دیگر کامنت می گذارند و تقریبا فضایی برای مذاکره افراد با یکدیگر به وجود می آید و نرخ ماندگاری و بازدید از وب سایت، که یکی از اهداف اولیه شما است افزایش پیدا می کند.

همچنین نوشتن نظرات به طولانی شدن محتوای شما کمک می کند و در نتیجه گذاشتن هر کامنت در صفحه باعث به روز رسانی مجدد می شود.گوگل با درک کردن این حجم از رضایت کاربران و افزایش نرخ بازدید سایت، شما را در رتبه یک نتایج جستجو قرار می دهد.

نقش کامنت یوزرها در رتبه سایت

نکات مهم در میزان اثر گذاری نظرات بر سئو وب سایت

درخواست نظر دهی از کاربران در پست ها

چرا همیشه منتظر هستید که کاربران نظراتشان را با شما در میان بگذارند؟ تا به حال شده خودتان پیش قدم شوید و از کاربران درخواست کنید که نظرات خود را درباره مطالب شما عنوان کنند؟

اولین کاری که باید انجام بدهید که کاربران را به سمت خود بکشید این است که در زمان تولید محتوا تلاش کنید محتوای شما جدید باشد و حاوی مطالبی باشد که دقیقا مورد نیاز کاربران است که کاربران با خواندن آن نیازها خود را رفع کند و حتی آن را با دیگران به اشتراک بگذارد.

نکات مهم در میزان اثر گذاری نظرات بر سئو وب سایت

دومین کاری که باید انجام بدهید این است که در پایان محتوای خود حتما از کاربران بخواهید که دیدگاه های خود را کامنت کنند. از آنها بپرسید که نظر و پیشنهاد شما در باره محتوا چیست، آیا باشما موافق یا مخالف هستند، چالش ایجاد کنید و آن ها را وادار به بحث کنید. از آن ها بخواهید سوالات خود را بپرسند و خود نیز پاسخگوی آن ها باشید تا اطمینان آن ها را جلب کنید و از آن ها به خاطر اینکه در نظر سنجی شرکت کرده اند تشکر کنید.

درخواست نظردهی از user

ممکن است مخاطب با خواندن محتوای شما جواب سوالات خود را کامل پیدا نکرده باشد و این مساله را از طریق کامنت به شما بگوید در این حال کاری که شما می توانید انجام بدهید این است که در جواب کامنت کاربر، لینک صفحات دیگر سایت که می تواند اطلاعات کامل تری را دراختیار کاربر بگذارد قراربدهید.و کاربران را به آن صفحه هدایت کنید.

این مسئله اصلا وجه کاری شما را خراب نمی کند بلکه به کاربر این اطمینان را می دهید که نظراتشان برای شما چقدر اهمیت دارد. وقتی شما از کاربران بخواهید که نظراتشان را با شما در میان بگذارند توانسته اید اعتماد آن ها را جلب کرده و رضایت آن را ها نیز افزایش دهید.

دیدگاه هایی که کاربران در سایت شما می گذارند از دو جهت دارای اهمیت است. اول اینکه ثبت این دیدگاه ها می تواند به صورت بالقوه روی مشتری های اینترنتی شما تاثیر بگذارد و آن ها را نیز ترغیب کند که بیشتر در سایت شما بمانند و با خدمات و محصولات شما بیشتر آشنا شوند.

دوم اینکه داشتن تعداد زیادی کامنت و نظر در سایت هایی مانند فیسبوک(در گذشته گوگل پلاس) می تواند روی سئو سایت شما تاثیر زیادی بگذارد.

یک راه دیگر این است که محتوای خود را همراه با تصویر، صدا یا ویدئو تولید کنید. و در نوشتن مقاله ها و محتوای بعدی حتما باید از ایده های کاربران که پیشنهاد داده بودند استفاده کنید تا حس دوستی و تعامل را بین خود با کاربران حفظ کنید.

پاسخ به نظرات کاربران

پاسخ به نظرات کاربران

اینکه کاربر نظرش را در سایت ثبت کند ولی از جانب شما پاسخی دریافت نکند چندان صورت خوشی ندارد و این یک نوع بی احترامی به کاربران می باشد.

شما می توانید از انتقاداتی و پیشنهاداتی که کاربران به شما کرده اند برای بهبود کسب وکار خود استفاده کنید. پس این دیدگاه را نادیده نگیرید و برای اعتماد سازی بیشتر پاسخ سوالات و نظرات آن را نیز بدهید. برای پاسخ دادن به دیدگاه و نظرات کاربران موارد زیر را فراموش نکنید.

  •  در زمان پاسخ دادن به نظرات کاربران از آن ها به خاطر ثبت دیدگاهشان تشکر کنید
  • رعایت ادب را فراموش نکنید زیرا که بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد
  • پاسخ کاربران را مختصر اما مفید دهید
  • با کاربران خود دوست باشید و پاسخ آن ها را در قالب دوست دهید نه یک فروشنده.

آیا نظرات کاربران همیشه مثبت است؟

آیا همیشه نظرات کاربران تاثیر مثبت می گذارد؟

خیر، گاهی کاربران می توانند با نوشتن نظرات و دیدگاه های نامفهوم و بی رتبط خود درباره کسب و کارشما باعث افت تاثیر محتوای انتشار داده شده شما بشوند یا اینکه لینک های اسپم شده برای شما کامنت می گذارند که تاثیر منفی به روی سئو می گذارد.

ارسال ایمیل : زمانی که مشتری از سایت شما محصول خود را خریداری کرد و آن را تحویل گرفت می توانید برای مشتری ایمیل بفرستید و از او بخواهید که نظر خود را از خریدی که کرده است برایتان بنویسد. زیرا نظرات کاربر می تواند به شدت بر روی فروش محصولات شما تاثیر بگذارد، مشتریان دیگر وقتی میزان رضایت آن ها را از محصولات شما می خوانند ترغیب می شوند که از شما خرید کنند.

و می توانید وقتی محصول تازه ایی برای شما آمد از طریق ایمیل به مشتری خود اطلاع بدهید. زمانی که کاربران متوجه می شوند که چقدر نظرات آن ها برای شما اهمیت دارد بسیار خوش حال می شوند و انگیزه ایی برای خرید کردن مجدد از شما در آن ها به وجود می آید.

نقش کامنت و دیدگاه های آنها

Share this post

Facebook Twitter LinkedIn Google + Email

Author

writer3

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Related Posts

W3C validation

بهینه سازی کدنویسی html و css سایت w3c validation

W3C validation چیست؟ W3C validation فرایند بررسی کد وب سایت‌ها است، برای تعیین اینکه متوجه شوید آیا سایت از استانداردهای... read more

الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

الگوریتم پنگوئن الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ الگوریتم پنگوئن راهی برای مبارزه با سایت‌هایی بود که قصد داشتند با استفاده از روش‌های... read more

مسیر راهنما

مسیر راهنما (Breadcrumb) چیست و چرا برای سئو مهم است ؟

مسیر راهنما (Breadcrumb) چیست و چرا برای سئو مهم است ؟ ? مسیر راهنما (Breadcrumb) لینک های مسیریابی هستند که اغلب... read more

schema

schema چیست و کاربرد آن

schema چیست و کاربرد آن ? schema مجموعه ای از اطلاعات کوچک است که بیانی مشخص و از پیش تعیین... read more

ریدایرکت

ریدایرکت چیست؟

ریدایرکت ریدایرکت در معنا به معنی راهنمایی به یک مکان جدید است . در اینترنت، ریدایرکت Redirect مترادف با انتقال... read more

ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی

ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی

ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی ? ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی به شما کمک می کنند با نحوه جستجوی کاربران در حوزه... read more

نرخ کلیک یا CTR

نرخ کلیک یا CTR چیست؟

نرخ کلیک چیست؟ نرخ کلیک به انگلیسی Click Through Rate یا CTR گفته می شود و یکی از شاخص های... read more

داده های ساختار یافته (Structured Data)

داده های ساختار یافته (Structured Data) چیست؟

داده های ساختار یافته (Structured Data) امروزه وب سایت ها کار سختی در پیش دارند، چرا که باید به انسان... read more

جستجو با عکس در گوگل

جستجو با عکس در گوگل

جستجو با عکس در گوگل گوگل قابلیتی دارد که با استفاده از آن کاربر می تواند جستجوی خود را بر... read more

گوگل ادز

گوگل ادز یا گوگل ادوردز چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

تبلیغات گوگل ادز چیست؟ گوگل ادز (اختصاری از گوگل ادوردز) یک پلت‌فرم آنلاین تبلیغاتی است که گوگل صاحب آن می‌باشد... read more

جستجو

Follow Us

Facebook Pinterest Instagram Linkedin Telegram

آخرین مطالب

الگوریتم موبایل گدون
الگوریتم موبایل گدون گوگل چیست؟ تاثیر Mobilegeddon بر سئو
افزونه Ultimate Member
افزونه Ultimate Member
افزونه Visual Portfolio
افزونه Visual Portfolio
افزونه Enhanced Ecommerce for WooCommerce
لایه ها در فتوشاپ
کار با لایه ها در فتوشاپ و نکاتی برای حرفه ای تر شدن
به روز رسانی وردپرس
به روز رسانی وردپرس
ابزار های فتوشاپ
آشنایی کامل با جعبه ابزار فتوشاپ
آموزش کار با افزونه WooCommerce Conversion Tracking
افزونه نقد و بررسی محصولات ووکامرس
آموزش کار با افزونه نقد و بررسی محصولات ووکامرس
باکس اطلاعات Information Box
باکس اطلاعات (Information Box) یا گراف دانش چیست؟

دسته‌ها

  • آموزش
  • آموزش وردپرس
  • امنیت
  • بازاریابی محتوا
  • برنامه نویسی
  • تبلیغات
  • دسته‌بندی نشده
  • سئو
  • سئو خارجی
  • سئو داخلی
  • شبکه
  • طراحی اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • فتوشاپ
  • کامپیوتر و لپ تاپ
  • گرویتی فرم
  • لینک سازی
  • نرم افزار
  • ووکامرس

بایگانی‌ها

  • آوریل 2021
  • مارس 2021
  • فوریه 2021
  • ژانویه 2021
  • دسامبر 2020
  • نوامبر 2020
  • اکتبر 2020
  • سپتامبر 2020

دسترسی سریع

  • خانه
  • وبلاگ
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • طراحی سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • کارت ویزیت آنلاین
  • پنل پیامکی

عضویت در خبرنامه

    ۹۱۰۰-۱۰۱۱(۰۱۳) info@w3design.ir
    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای تیم w3design محفوظ است.