w3designw3design
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
Search
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • وبلاگ
بازاریابی بصری

بازاریابی بصری (Visual Marketing) چیست؟

writer12020-11-09T09:27:36+03:30
By writer1 بازاریابی محتوا

بازاریابی بصری چیست؟

بازاریابی بصری روشی است که در آن برای ارائه داستان برند به بازدید کنندگان، از عناصر بصری کمک گرفته می‌شود. تحقیقات نشان داده که این روش باعث می‌شود بازاریابی شما از دید مخاطب مورد نظرتان، به یاد ماندنی‌ و معتبر باشد. حدود ۹۰ درصد اطلاعاتی که به ذهن ما ورود پیدا می‌کنند، بصری هستند و اکثر افراد در دسته «یادگیرندگان بصری» قرار دارند. واقعا جای تعجب است که زمان زیادی طول کشیده تا ما، به اهمیت استفاده از تصاویر، ویدیوها و نمایش بصری داده‌ها پی ببریم!

بازاریابی بصری چیست؟

Visual Marketing چگونه انجام می شود؟

اصلی ترین نکاتی که برای ایجاد یک بازاریابی بصری مفید باید رعایت شوند عبارت اند از:

  • اصالت: استفاده از عکس ها و تصاویر واقعی و طبیعی.
  • اثرگذاری احساسی: به کارگیری عکس هایی که احساسات بازدید کننده را برمی انگیزند.
  • استفاده از الگوها: از تصاویر شخصیت هایی استفاده کنید که داستانی عمیق و احساسی را در پسِ خود دارند.
  • ارتباط: عکس هایی قرار دهید که با فرهنگ، موقعیت مکانی، علایق و سلایق مشتریان مرتبط هستند.

برای ایجاد اصالت باید داستانی واقعی را تعریف کنید؛ داستانسرایی در کسب و کار برای هر برند فرق می کند. از تصاویری استفاده کنید که ارزش های کمپانی شما را نشان می دهند. برای ایجاد حس اصالت، عکس ها باید با مخاطبین هدف، مأموریت و صدای برند هماهنگ بوده و به گونه ای باشند که برند شما را از دیگر رقبا متمایز می کنند.

Visual Marketing

چک‌ لیستی برای بازاریابی بصری شما

  • تصاویر قبلی را بررسی کرده‌ام و می‌دانم کدام‌ یک موفق عمل کرده‌اند.
  • معیار برند خود را روی اعتبار قرار داده‌ام.
  • می‌دانم کدام ‌یک از نمونه‌های روایی برای مشتریان جذاب هستند.
  • می‌دانم کدام‌ یک از نمونه‌های روایی با برند من همخوانی دارد.
  • مناطق جغرافیایی مخاطبان خود را می‌شناسم.
  • با فرهنگ، علایق و موارد بااهمیت ازنظر مخاطبانم آشنا هستم.

چک‌ لیست بازاریابی بصری

چگونه بازاریابی بصری موفق داشته باشیم؟

1. با مخاطبان خود هماهنگ باشید

قبل از هر اقدامی برای انجام تبلیغات باید با سلیقه مشتریان آشنا شوید. مبادا عدم شناخت شما از سلیقه مشتری باعث کسب نتایج منفی در پروسه بازاریابی محصول تان بشود. پس موارد زیر را بررسی کنید:

  • شرایط اقلیمی
  • شرایط آب و هوایی (برای محصولات مرتبط با خوراک، پوشاک و …)
  • آداب و رسوم و فرهنگ
  • جمعیت منطقه هدف
  • وضعیت اقتصادی طبقه متوسط منطقه هدف
  • گروه سنی افراد
  • و …

2. انتخاب هوشمندانه الگو

هیچ ایرادی ندارد که بخواهید یک برند یا یک شخصیت خاص را الگوی تبلیغاتی خود قرار بدهید. اما باید در این زمینه بسیار هوشمندانه عمل کنید. در ابتدا باید چند سوال از خودتان بپرسید:

  • این برند (یا شخصیت معروف)، چقدر میان مخاطبان محصول من محبوبیت دارد؟
  • این شخصیت معروف (برند)، چقدر به محصولات من مرتبط است؟
  • آیا لازم است برای تبلیغات با آن ها (برند / شخصیت معروف) ارتباط خاصی برقرار کنم؟
  • و سوالاتی از این قبیل.

بازاریابی بصری موفق

3. خودتان باشید!

در بالا گفتیم که در پروسه تبلیغات بصری می توانید از برندها و یا شخصیت های معروف الگو بگیرید. اما نه این که دقیقا یک کپی از آن ها باشید!

در تمامی مراحل سعی کنید که اصالت برند خودتان را حفظ کنید. الگوبرداری برای ابتدای کار خوب است. اما کپی دیگران بودن، برند شما را بی هویت جلوه می دهد.

4. اصلی ترین محصول قابل فروش، لذت است!

قبل از این که مشتری اقدام به کسب اطلاعات یا خرید محصول بکند، باید از آن لذت ببرد! حتما می پرسید چگونه؟ جواب این سوال ساده است. مشتری پیش از اقدام به خرید جذب تبلیغات شما می شود.

تبلیغات بصری باید دارای دو ویژگی بسیار بسیار مهم باشند:

  • نگاه کردن به آن، برای افراد لذت بخش و جذاب باشد. طوری که از دیدن آن خسته نشوند.
  • جلوی چشم باشد تا حس نیاز به آن محصول را مدام در افراد زنده نگه دارد.
  • پس از گذراندن مراحل بالا و انجام یکسری دیگر از کارها، وارد مرحله بعد می شویم. نوبت انتخاب ابزارهای بازاریابی است. که در ادامه اشاره ای کوتاه به آن ها خواهیم داشت.

بازاریابی بصری برای افزایش ترافیک وب سایت

حال به مهم‌ترین عوامل بصری که می‌توانید از طریق آن‌ها برای افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده کنید، نگاهی می‌اندازیم.

۱. استفاده از ویدیو

بازاریابی با استفاده از ویدیوهای باکیفیت، وب سایت شما را به عرش می‌رساند؛ زیرا می‌توانید حجم زیادی از اطلاعات را در یک ویدیوی توضیحی کوتاه و قابل درک بگنجانید. بازاریابی ۱۰۱ عنوان می‌کند که قبل از ارائه هرگونه راهکار، ابتدا باید متوجه شوید که مشکل مخاطب هدف شما چیست. هیچ راهی بهتر از این نیست که محصول یا خدمات خود را در عمل، به مشتریان بالقوه نشان دهید.در اینجا نگاهی به آمار بازاریابی با ویدیو خواهیم داشت:

  • ویدیوها می‌توانند علت ۷۴ درصد ترافیک داخلی شما باشند.
  • احتمال تماشای ویدیوی محصول توسط مشتریان، ۳۰۰ درصد بیشتر از خواندن توصیف آن است.
  • طبق تحقیقات انجام شده توسط Eyeview، اضافه کردن ویدیو به یک صفحه فرود (Landing Page)، نرخ تبدیل را تا ۸۰ درصد افزایش می‌دهد.

استفاده از ویدیو در visual marketing

۲. استفاده از تصاویر

استفاده از ویدیو برای بازاریابی، هزینه زیادی دارد و همه افراد از پس هزینه‌های آن بر نمی‌آیند. ناامید نشوید؛ استفاده از عکس‌ها و تصاویر با کیفیت و حرفه‌ای هم می‌تواند نرخ تبدیل و ترافیک وب‌سایت شما را افزایش دهد. به کار گرفتن این روش، هزینه بسیار کمتری نسبت به ساخت ویدیو دارد.به آمار مربوط به استفاده از تصویر در بازاریابی بصری، توجه کنید:

  • کاربران اسنپ‌چت در هر دقیقه ۵۴۰٫۰۰۰ تصویر را به اشتراک می‌گذارند.
  • مقالات دارای تصویر تقریبا ۲ برابر مقالات بدون تصویر، بازدید دارند.
  • اینستاگرام در ژوئن سال ۲۰۱۶ بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر داشته است.

استفاده از تصاویر در visual marketing

۳. استفاده از اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها یکی از رویاهای تحقق یافته کارشناسان آمار هستند که از آن‌ها برای نمایش ساده داده‌های آماری پیچیده استفاده می‌شود. برای ساخت اینفوگرافیک به یک متخصص طراحی وب نیاز دارید تا طرح جذابی تهیه کند. طراحان به منظور ساخت اینفوگرافیک، ترکیبی از فونت‌ها، اشکال و رنگ‌های مناسب را در بهترین شکل به کار می‌گیرند. وقتی کار به درستی حاضر شد، می‌توانید اینفوگرافیک‌های خود را در وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا با استقبال خوبی رو به رو شوید!حال نگاهی به آمار موجود در این زمینه می‌اندازیم:

  • زمانی که افراد، مراحل موجود در تصویر را برای انجام یک فعالیت دنبال می‌کنند، احتمال انجام گرفتن آن کار در مقایسه با متن خالی، ۴ برابر بیشتر است.
  • اینفوگرافیک‌ها نسبت به سایر انواع محتوا، ۲۰۰ برابر بیشتر لایک خورده و به اشتراک گذاشته می‌شوند.

استفاده از اینفوگرافیک در visual marketing

نتیجه‌گیری

بازاریابی بصری یکی از قوی‌ترین راه‌حل‌ها برای دستیابی به تجارت بصری است که می‌تواند کمک به سزایی به رشد و موفقیت برند شما بکند. تصاویر گرفته شده توسط کاربر یکی از بهترین روش‌ها برای پیشبرد اهداف تجارت بصری است. تلفیق بازاریابی دهانی و بازاریابی بصری نیز می‌تواند اهداف برند شما را به راحتی تحقق بخشد.

Share this post

Facebook Twitter LinkedIn Google + Email

Author

writer1

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Related Posts

بازاریابی سبز

بازاریابی سبز چیست؟

بازاریابی سبز (green marketing) چیست؟ بازاریابی سبز شامل تمام فعالیت هایی است به بهبود وضعیت محیط زیست کمک می کند.... read more

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ و دلایل اهمیت استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ بازاریابی محتوا ، بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌وکار شما است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و... read more

کامنت مارکتینگ

کامنت مارکتینگ چیست ؟

کامنت مارکتینگ چیست ؟ ? کامنت مارکتینگ (Comment Marketing) یا بازاریابی دیدگاه یکی از روش‌های مسبوق به سابقه بازاریابی است... read more

بازاریابی قطره ای Drip Marketing و اثربخشی بالای آن

بازاریابی قطره ای Drip Marketing و اثربخشی بالای آن بازاریابی قطره ای Drip Marketing این امکان را به برندها می... read more

ضریب بازگشت

ضریب بازگشت (Bounce rate) چیست؟

ضریب بازگشت Bounce rate و یا ضریب بازگشت میزان درصد بازدید کاربران از یک سایت را بدون اینکه وارد صفحات... read more

تولید lead یا سرنخ بازاریابی

تولید lead یا سرنخ بازاریابی چیست؟

تولید lead یا سرنخ بازاریابی منظور از لید یا سرنخ در بازاریابی چیست؟ در این مقاله قصد داریم به توضیح مفهوم... read more

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ ✅ ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که از اهمیت ویژه‌ای... read more

جستجو

Follow Us

Facebook Pinterest Instagram Linkedin Telegram

آخرین مطالب

الگوریتم موبایل گدون
الگوریتم موبایل گدون گوگل چیست؟ تاثیر Mobilegeddon بر سئو
افزونه Ultimate Member
افزونه Ultimate Member
افزونه Visual Portfolio
افزونه Visual Portfolio
افزونه Enhanced Ecommerce for WooCommerce
لایه ها در فتوشاپ
کار با لایه ها در فتوشاپ و نکاتی برای حرفه ای تر شدن
به روز رسانی وردپرس
به روز رسانی وردپرس
ابزار های فتوشاپ
آشنایی کامل با جعبه ابزار فتوشاپ
آموزش کار با افزونه WooCommerce Conversion Tracking
افزونه نقد و بررسی محصولات ووکامرس
آموزش کار با افزونه نقد و بررسی محصولات ووکامرس
باکس اطلاعات Information Box
باکس اطلاعات (Information Box) یا گراف دانش چیست؟

دسته‌ها

  • آموزش
  • آموزش وردپرس
  • امنیت
  • بازاریابی محتوا
  • برنامه نویسی
  • تبلیغات
  • دسته‌بندی نشده
  • سئو
  • سئو خارجی
  • سئو داخلی
  • شبکه
  • طراحی اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • فتوشاپ
  • کامپیوتر و لپ تاپ
  • گرویتی فرم
  • لینک سازی
  • نرم افزار
  • ووکامرس

بایگانی‌ها

  • آوریل 2021
  • مارس 2021
  • فوریه 2021
  • ژانویه 2021
  • دسامبر 2020
  • نوامبر 2020
  • اکتبر 2020
  • سپتامبر 2020

دسترسی سریع

  • خانه
  • وبلاگ
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • طراحی سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • کارت ویزیت آنلاین
  • پنل پیامکی

عضویت در خبرنامه

    ۹۱۰۰-۱۰۱۱(۰۱۳) info@w3design.ir
    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای تیم w3design محفوظ است.