serp

SERP چیست و چرا برای سئو مهم است

SERP چیست و چرا برای سئو مهم است؟

🔸 سرپ یا SERP مخفف کلمات search engine result page است که به صفحه نتایج موتور جستجو در زمان جستجوی یک عبارت گفته می‎شود. در واقع به صفحه نتایج حاصل از جستجوی یک عبارت Search Engine Result Page گفته می‌شود.

SERP چیست و چرا برای سئو مهم است

🔸 به بیان ساده‌تر شما دنبال مطلبی با عنوان “کیک شکلاتی” هستید. قطعا این کلمه را در یکی از مرورگرهای خود جستجو کرده و صفحات از نتایج این عبارت به شما نشان داده خواهدشد. در هر صفحه تعدادی سایت به شما نمایش داده می‌شود‌ که به این صفحات سرپ یا Serp گفته می‌شود. این نتایج براساس جستجوی شما نمایش داده می‌شود و همچنین منحصر به فرد نیز هست. زیرا ممکن است که جستجوی همین کلمه کلیدی برای یک کاربر دیگر متفاوت باشد.

🔸 از جمله دلایل تفاوت نتایج جستجو میان کاربران، در مواردی مانند مکان فیزیکی کاربر، تاریخچه مرورگر، علاقه‌های کاربر می‌باشد.

SERP چیست و چرا برای سئو مهم است

تغییرات ایجادشده در SERP

🌀صفحات نتایج موتورهای جستجوگر گوگل یا SERP ها دائما در حال تغییر هستند تا بتوانند نیاز کاربران را به بهترین شکل برآورده نمایند، وب‌سایت‌هایی که می‌خواهند به‌صورت منظم ترافیک ارگانیک و طبیعی خود را افزایش دهند باید بتوانند در صفحه اول نتایج و در بالاترین رتبه ممکن باقی بمانند.

🌀تصور کنید که بررسی‌های شما در BrightEdge نشان بدهد که ۵۱% از ترافیک وب‌سایت شما از طریق روش‌های ارگانیک به طراحی سایت شما جذب‌شده است، پس تغییرات SERP یک عامل نگران‌کننده برای شما خواهد بود. این عامل برای تمامی وب‌سایت‌هایی که بخش عمده ترافیک آنها ترافیک ارگانیک است، عاملی بسیار موثر و سرنوشت‌ساز است.

🌀موقعیت وب‌سایت شما در SERP و همچنین تعداد وب‌سایت‌هایی که در نتایج جستجو بالاتر از وب‌سایت شما قرار می‌گیرند و مطالب خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، تعداد کلیک‌هایی که وب‌سایت شما دریافت می‌کند را تعیین می‌کنند.دانستن اینکه کاربران هنگامی که یک عبارت مورد جستجوی مشخص را در گوگل تایپ می‌کنند دقیقا به دنبال چه چیزی هستند، عاملی است که بر روی نرخ کلیک یک طراحی سایت بسیار موثر است؛ زیرا با دانستن این مطلب شما می‌توانید پیش‌بینی کنید که پس از جستجوی یک مطلب کاربران بر روی کدام لینک‌ها کلیک خواهند کرد و کدام نوع از مطالب می‌تواند نظر کاربران را جلب کرده و خواسته‌های آن‌ها را برآورده کند.

تغییرات ایجادشده در SERP

🌀گوگل تلاش‌های بسیاری درزمینه درک منظور کاربران انجام داده است زیرا قصد دارد به بهترین نحو ممکن رضایت آن‌ها را جلب نماید. از این‌رو پیشنهاد می‌شود وب‌سایت‌هایی که می‌خواهند موقعیت خود را در SERP بهبود دهند درزمینه درک منظور و مقصد کاربران قدم بردارند؛ زیرا از این طریق علاوه بر جلب رضایت گوگل می‌توانند رضایت کاربران را نیز جلب نموده و تعداد بیشتری از کاربران را به وب‌سایت خود جذب نمایند.

جدیدترین تغییرات مشاهده‌شده در SERP ها

🔹گوگل با ایجاد تغییرات جدید در SERP ها توجه بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها را به خود جلب کرد. این تغییرات شامل حذف آگهی‌های تبلیغاتی یا همان ads از نوار کناری و افزایش فضای اختصاص داده‌شده به ads در بالای نتایج ارگانیک برای برخی عبارات مورد جستجوی خاص می‌باشد.

جدیدترین تغییرات مشاهده‌شده در SERP ها

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *