w3designw3design
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
Search
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • خدمات ما
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
    • کارت ویزیت آنلاین
    • پنل پیامکی
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • وبلاگ
serp

SERP چیست و چرا برای سئو مهم است

writer22020-11-15T09:20:56+03:30
By writer2 دسته‌بندی نشده

SERP چیست و چرا برای سئو مهم است؟

🔸 سرپ یا SERP مخفف کلمات search engine result page است که به صفحه نتایج موتور جستجو در زمان جستجوی یک عبارت گفته می‎شود. در واقع به صفحه نتایج حاصل از جستجوی یک عبارت Search Engine Result Page گفته می‌شود.

SERP چیست و چرا برای سئو مهم است

🔸 به بیان ساده‌تر شما دنبال مطلبی با عنوان “کیک شکلاتی” هستید. قطعا این کلمه را در یکی از مرورگرهای خود جستجو کرده و صفحات از نتایج این عبارت به شما نشان داده خواهدشد. در هر صفحه تعدادی سایت به شما نمایش داده می‌شود‌ که به این صفحات سرپ یا Serp گفته می‌شود. این نتایج براساس جستجوی شما نمایش داده می‌شود و همچنین منحصر به فرد نیز هست. زیرا ممکن است که جستجوی همین کلمه کلیدی برای یک کاربر دیگر متفاوت باشد.

🔸 از جمله دلایل تفاوت نتایج جستجو میان کاربران، در مواردی مانند مکان فیزیکی کاربر، تاریخچه مرورگر، علاقه‌های کاربر می‌باشد.

SERP چیست و چرا برای سئو مهم است

چه مواردی درserp قرار می‌گیرند؟

۱- نتایج طبیعی: وب‌سایت‌هایی که گوگل آن‌ها را به عنوان موضوع مرتبط با عبارت جستجو شده، شناسایی کرده و در نتایج نمایش می‌دهد. در تصویر بالا از سطر دوم نتایج طبیعی قابل مشاهده هستند.

۲‍- rich snipet: معمولاً نتایج طبیعی فقط با یک عنوان و توضیحات در serp قرار می‌گیرند. اما گاهی دیده می‌شود کنار بعضی از نتایج اطلاعات بیشتری مثل رای کاربران با ستاره و تصویر مرتبط را نیز نمایش می‌دهد.

۳- adwords: ادورز همان تبلیغات گوگل است. وب‌سایت شما می تواند با پرداخت هزینه‌ی این تبلیغ به کمک گوگل در سطر نتایج جا بگیرد. اما برای مشخص شدن تبلیغات از سایر نتایج، گوگل کلمه‌ی ad را کنار سطرهای آن قرار می‌دهد. در تصویر بالا سطر اول متعلق به google adwords است.

۴- گراف دانش: داده یا نمودارهایی که برای نمایش اطلاعات بیشتر، گاهی در نتایج قرار داده می‌شوند. معمولاً برای پاسخ به سوالات متدوال این باکس‌ها ظاهر می‌شوند.

علاوه بر چهارمورد گفته شده موارد دیگر هم وجود دارند که گاهاً در نتایج دیده می‌شوند. مثل لینک‌های داخلی یک سایت، سوالات متداول، نقشه‌ یا local pack، ویدیو و….

چه مواردی درserp قرار می‌گیرند؟

چرا SERPs برای بهبود موتور جستجو یا همان سئو مهم هستند؟

🔹نتایج جستجو یا همان SERPs نشان دهنده این هستند که وب سایت شما چگونه در گوگل به کاربران نشان داده می‌شود. یعنی جایگاه وب‌سایت شما را نشان می‌دهد.

🔹طبق گزارش Sparktoro نرخ کلیک بر روی نتایج جستجو نسبت به قبل کمتر شده است. دلیل اصلی کاهش نرخ کلیک به دلیل پاسخ های برجسته گوگل (Featured Snippet) است.

چرا SERPs برای بهبود موتور جستجو یا همان سئو مهم هستند؟

🔹برای افرادی که به دنبال افزایش بازدید، افزایش فروش اینترنتی و به طور خلاصه سئو هستند، قرار گرفتن در جایگاه مناسب در نتایج بسیار مهم است.

🔹زیرا امروزه افراد برای دریافت خدمات و کالاهای مورد نیاز خود، آنها را در گوگل سرچ می‌کنند. اگر سایت شما در نتایج جستجو باشد، آن را می‌یابند و در صورت مناسب بودن شرایط وب‌سایت، کالای خود را از شما می‌خواهند.

🔹بنابراین بسیار مهم است که سایت شما در کدام سطر و صفحه از نتایج قرار می‌گیرد.
اگر وب سایت شما در صفحه‌ی اول و سطر اول قرار بگیرد نسبت به سایر وب‌سایت‌ها چندین برابر بیشتر کلیک می‌خورد.

چرا SERPs برای بهبود موتور جستجو یا همان سئو مهم هستند؟

اهمیت SERP

💥با توجه به جدال سختی که برای قرار گرفتن در صفحات و رتبه‌های اول موتور های جستجو حاکم است، و آمار های موجود حکایت از این دارد که بیش از ۹۰ درصد کاربران فقط صفحه اول موتور جستجو را بررسی می‌کنند  و هیچ گاه به صفحه‌ای دوم نتایج رجوع نمی‌کنند. می‌توان پی برد که صفحه اول نتایج جستجو از اهمیت ویژه و فوق‌العاده‌ای برخوردار است. به طوری که قرارگیری در صفحه اول نتایج موفقیت یک شرکت را می‌تواند تضمین نماید. استراتژی مناسب در بحث گزینش کلمات کلیدی و انتخاب رقابتی‎ترین واژه‎های کلیدی به منظور قرارگیری در صفحه اول بسیار موثر هستند.

💥لذا Search Engine Result Page از اهمیت بالا برای وبمستران کسب و کارهای مختلف برخوردار است.

اهمیت SERP

روش‌های مهم در بهبود SERP

🔻زمانی که این قضیه مطرح می‎شود، می‎توان گفت که استفاده از محتوای با کیفیت و با ارزش به همراه استراتژی صحیح در گزینش کلمات کلیدی بسیار موثر است. در مرحله اول بایستی رقبا را شناسایی کنیم و در این زمینه عوامل زیر را بایستی مد نظر بگیریم:

  • مشخص کردن کلمات کلیدی با بالاترین سطح اهمیت (اغلب اوقات تک کلمه‎ای و بسیار رقابتی)
  • موقعیت SERP سایت‎های رقیب برای گروهی از کلمات کلیدی مختلف (برای بررسی نقاط ضعف و قوت رقبا)
  • کلمات کلیدی تک و چند سیلابی (بهترین انتخاب استفاده از کلمات کلیدی که رقبا در آن ضعف دارد)
  • استفاده از کلمات کلیدی ترکیبی (یک استراتژی صحیح برای رسیدن به جایگاه درست برای کلمات کلیدی اصلی)

روش‌های مهم در بهبود SERP

تغییرات ایجادشده در SERP

🌀صفحات نتایج موتورهای جستجوگر گوگل یا SERP ها دائما در حال تغییر هستند تا بتوانند نیاز کاربران را به بهترین شکل برآورده نمایند، وب‌سایت‌هایی که می‌خواهند به‌صورت منظم ترافیک ارگانیک و طبیعی خود را افزایش دهند باید بتوانند در صفحه اول نتایج و در بالاترین رتبه ممکن باقی بمانند.

🌀تصور کنید که بررسی‌های شما در BrightEdge نشان بدهد که ۵۱% از ترافیک وب‌سایت شما از طریق روش‌های ارگانیک به طراحی سایت شما جذب‌شده است، پس تغییرات SERP یک عامل نگران‌کننده برای شما خواهد بود. این عامل برای تمامی وب‌سایت‌هایی که بخش عمده ترافیک آنها ترافیک ارگانیک است، عاملی بسیار موثر و سرنوشت‌ساز است.

🌀موقعیت وب‌سایت شما در SERP و همچنین تعداد وب‌سایت‌هایی که در نتایج جستجو بالاتر از وب‌سایت شما قرار می‌گیرند و مطالب خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، تعداد کلیک‌هایی که وب‌سایت شما دریافت می‌کند را تعیین می‌کنند.دانستن اینکه کاربران هنگامی که یک عبارت مورد جستجوی مشخص را در گوگل تایپ می‌کنند دقیقا به دنبال چه چیزی هستند، عاملی است که بر روی نرخ کلیک یک طراحی سایت بسیار موثر است؛ زیرا با دانستن این مطلب شما می‌توانید پیش‌بینی کنید که پس از جستجوی یک مطلب کاربران بر روی کدام لینک‌ها کلیک خواهند کرد و کدام نوع از مطالب می‌تواند نظر کاربران را جلب کرده و خواسته‌های آن‌ها را برآورده کند.

تغییرات ایجادشده در SERP

🌀گوگل تلاش‌های بسیاری درزمینه درک منظور کاربران انجام داده است زیرا قصد دارد به بهترین نحو ممکن رضایت آن‌ها را جلب نماید. از این‌رو پیشنهاد می‌شود وب‌سایت‌هایی که می‌خواهند موقعیت خود را در SERP بهبود دهند درزمینه درک منظور و مقصد کاربران قدم بردارند؛ زیرا از این طریق علاوه بر جلب رضایت گوگل می‌توانند رضایت کاربران را نیز جلب نموده و تعداد بیشتری از کاربران را به وب‌سایت خود جذب نمایند.

جدیدترین تغییرات مشاهده‌شده در SERP ها

🔹گوگل با ایجاد تغییرات جدید در SERP ها توجه بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها را به خود جلب کرد. این تغییرات شامل حذف آگهی‌های تبلیغاتی یا همان ads از نوار کناری و افزایش فضای اختصاص داده‌شده به ads در بالای نتایج ارگانیک برای برخی عبارات مورد جستجوی خاص می‌باشد.

جدیدترین تغییرات مشاهده‌شده در SERP ها

Share this post

Facebook Twitter LinkedIn Google + Email

Author

writer2

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Related Posts

افزونه CM Answers

افزونه CM Answers و ساخت انجمن پرسش و پاسخ در وردپرس

افزونه CM Answers امروزه شرکت در بحث های اجتماعی بخش مهمی از آنلاین بودن را تشکیل می دهد و عملاً... read more

آموزش افزونه Jetpack CSS

آموزش افزونه Jetpack CSS

در این مقاله به آموزش افزونه Jetpack CSS که یکی از افزونه های ضروری وردپرس برای افزایش سرعت و... read more

وب میل

وب میل چیست و چگونه باید راه اندازی کرد ؟

وب میل چیست و چگونه باید راه اندازی کرد ؟ 🔹 وب میل به خدماتی گفته می شود که جهت... read more

لوکال هاست wamp

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست ومپ

آموزش نصب وردپرس در لوکال هاست wamp در این مقاله قصد داریم به آموزش نصب وردپرس در لوکال هاست wamp... read more

تحلیل سایت

تحلیل سایت با ابزار GTMETRIX

تحلیل سایت با ابزار GTMETRIX 🔹امروزه این امکان برای افراد فراهم شده که به راحتی و تنها با چند اقدام... read more

فرمت غیرمجاز

آموزش افزودن فرمت غیرمجاز برای آپلود در وردپرس

آموزش آپلود فرمت غیرمجاز در وردپرس همانطور که حتما تابحال به آن برخورده اید، وردپرس در پشتیبانی از فایل های... read more

جستجو

Follow Us

Facebook Pinterest Instagram Linkedin Telegram

آخرین مطالب

لینک دادن خودکار تصاویر
آموزش لینک دادن خودکار تصاویر به نوشته در وردپرس
افزونه SiteOigin
افزونه SiteOigin
افزونه Loginizer
افزونه Loginizer
افزونه WP Live Chat
افزونه WP Live Chat
افزونه Beaver Builder
افزونه Beaver Builder
افزونه BulletProof Security
افزونه BulletProof Security
افزونه Crisp Live Chat
افزونه Crisp Live Chat
خطای INSTALL ERROR
خطای INSTALL ERROR هنگام راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس
افزونه Elementor
افزونه Elementor
خطای Internal Server Error 500
آموزش رفع خطای Internal Server Error 500

دسته‌ها

  • آموزش
  • آموزش وردپرس
  • بازاریابی محتوا
  • برنامه نویسی
  • تبلیغات
  • دسته‌بندی نشده
  • سئو
  • سئو خارجی
  • شبکه
  • طراحی اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • کامپیوتر و لپ تاپ
  • گرویتی فرم
  • لینک سازی
  • نرم افزار

بایگانی‌ها

  • مارس 2021
  • فوریه 2021
  • ژانویه 2021
  • دسامبر 2020
  • نوامبر 2020
  • اکتبر 2020
  • سپتامبر 2020

دسترسی سریع

  • خانه
  • وبلاگ
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • طراحی سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • کارت ویزیت آنلاین
  • پنل پیامکی

عضویت در خبرنامه

    ۹۱۰۰-۱۰۱۱(۰۱۳) info@w3design.ir
    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای تیم w3design محفوظ است.