آموزش کار با افزونه ساخت سیستم پرسش و پاسخ در ووکامرس
افزونه WooDiscuz
پشتیبانی مشتری چه قبل و چه بعد از فروش، باعث افزایش رضایت مشتریان از خدمات شما شده و آنها را به بازگشت مجدد به فروشگاه شما و خرید بیشتر تشویق می کند. یکی از جنبه های پشتیبانی مشتری، پاسخ به سوالات آنها است. افزونه WooDiscuz به مشتریان شما اجازه می دهد درباره محصولات بحث کرده و سوالات خود را قبل از خرید از شما بپرسند.
افزونه WooDiscuz اجازه می دهد تا کاربران به نظرات یکدیگر رای داده و محصولات را به اشتراک بگذارند. این افزونه در کنار تب “نظرات” یک تب جدید “بحث ها” را به صفحه محصول اضافه می کند. بازدید کنندگان فروشگاه از اینکه توانایی بحث کردن در مورد محصولات را به طور مستقیم در صفحه محصولات وب سایت خود ایجاد کرده اید، از شما سپاسگزار می شوند.
برخی خدماتی که افزونه WooDiscuz به فروشگاه شما ارائه می دهد عبارتند از:
- افزونه WooDiscuz به شما کمک می کند فروش خود را افزایش دهید.
- به فروشگاه آنلاین شما روح می بخشد.
- مشتریان را به فروشگاه شما نزدیکتر می کند.
- به آنها اجازه می دهد در مورد محصولات شما بحث کنند.
- به مشتریان بالقوه اجازه می دهد تا قبل از خرید محصول سوالات خود را از شما بپرسند.
- به بازدیدکنندگان فروشگاه اجازه می دهد همه فعالیت های مشتریان را مشاهده کنند.
- به شما امکان می دهد از مشتری در صفحه محصول پشتیبانی عالی داشته باشید.
- به شما امکان می دهد برای هر محصول به طور جداگانه بخش FAQs داشته باشید.
افزونه WooDiscuz برای افزونه ووکامرس به عنوان یکی از بهترین افزونه های فروشگاه ساز وردپرس ساخته شده و کاملاً با این افزونه ادغام شده است. در این مقاله افزونه WooDiscuz را آموزش داده و نحوه استفاده از آن را توضیح می دهیم.
آموزش ساخت سیستم پرسش و پاسخ در ووکامرس با استفاده از این افزونه
پس از نصب و فعالسازی افزونه مطابق تصویر زیر منو جدیدی با نام WooDiscuz به داشبود وردپرس شما افزوده خواهد شد.
در ادامه به بررسی گزینهها و تنظیمات این افزونه خواهیم پرداخت.
1. منوی WooDiscuz
با کلیک بر روی این بخش صفحه جدیدی نمایان خواهد شد که دارای سه سربرگ مجزا مربوط به تنظیمات افزونه میباشد.
سربرگ تنظیمات اصلی
✔️ تنظیم تب گفتگو به عنوان اولین تب بازشونده: در این بخش میتوانید مشخص کنید چه تعداد گفتگو در اولین تب نمایش داده شوند.
✔️ آیا نام فیلد ضروری است؟: چناچه قصد دارید پر کردن فیلد نام توسط کاربر اجباری شود میبایست این گزینه را فعال کنید.
✔️ آیا فیلد ایمیل ضروری است؟: در صورتی که قصد دارید پر کردن فیلد ایمیل توسط کاربر اجباری شود این گزینه را فعال کنید.
نگه داشتن موضوعات دیدگاه برای نویسنده محصول به صورت خصوصی: با فعال کردن این گزینه موضوعات و پرسشهای شما برای نویسنده یا فروشنده محفوظ میماند.
✔️ گروه کاربران برای عنوان کاربری به عنوان پشتیبان: با این گزینه میتوانید مشخص کنید چه کاربرانی قادر باشند در سیستم پرسش و پاسخ شرکت کنند.
✔️ اجازهی ویرایش دیدگاهها برای: تعیین مدت زمانی که کاربر اجازهی ویرایش سوال یا نظر خود را داشته باشد از این بخش امکانپذیر است.
✔️ منتقل شدن فردی که دیدگاه ایجاد می کند به: پس از ثبت دیدگاه میتوانید کاربر را به صفحه دلخواه خود هدایت کنید.
✔️ پاسخگویی به دیدگاه خریدار محصول: با فعالسازی این گزینه قادر خواهید بود تنها به نظرات خریداران محصول پاسخ دهید.
✔️ اجازهی رای دادن به دیدگاهها توسط مهمان: افرادی که عضو سایت نیستند با فعال کردن این گزینه میتوانند به دیدگاهها رای دهند.
✔️ استفاده از تاریخ/زمان در وردپرس: مشخص کردن زمان برای هر دیدگاه از روی تاریخ وردپرس از این گزینه امکانپذیر است.
✔️ استفاده از فایلهای .PO/.MO در افزونه: با فعال کردن این گزینه، در صورت چند زبانه بودن وبسایت افزونه امکان ترجمه کلیه عبارات فرانت اند موجود در سایت را برای شما فراهم میکند.
پس از ایجاد تغییرات تنظیمات را ذخیره کنید.
سربرگ نمایش/عدم نمایش مولفهها
✔️ پنهان کردن تب مرور کردن: تب مرور پاسخها را با تیک زدن این گزینه میتوانید پنهان کنید.
✔️ پنهان کردن دکمه رای دادن: قابلیت پنهان کردن دکمه رای دادن به دیدگاه از این گزینه امکانپذیر است.
✔️ پنهان کردن دکمه اشتراک گذاری: با تیک زدن این گزینه دکمههای به اشتراکگذاری را میتوانید پنهان و یا غیرفعال کنید.
✔️ پنهان کردن فیلد کد کچپا: با فعال کردن این گزینه فیلد کد کچپا پنهان خواهد شد.
✔️ پنهان کردن دکمه پاسخگویی برای مهمان: با فعال کردن این گزینه دسترسی مهمانان به پاسخگویی را محدود کنید.
✔️ پنهان کردن دکمه پاسخگویی برای مشتریان: با فعال کردن این گزینه دسترسی مشتریان به پاسخگویی را محدود کنید.
✔️ پنهان کردن عنوان نویسنده: این گزینه قابلیت پنهان کردن نام نویسندهی دیدگاه را فراهم میآورد.
✔️ پنهان کردن اشتراک: این گزینه قابلیت پنهان ساختن اشتراک هر فرد را دارد.
سربرگ پسزمینه و رنگبندی
✔️ اندازه متن دیدگاه به صورت پیکسل: انتخاب اندازه دلخواه برای متون دیدگاه از این گزینه قابل تغییر است.
✔️ رنگ پسزمینه فرم بکگراند: این گزینه مربوط به رنگبندی پسزمینه فرم دیدگاه میباشد.
✔️ رنگ بکگراند دیدگاه: این گزینه مربوط به رنگبندی بکگراند دیدگاه میباشد.
✔️ رنگ بکگراند پاسخگویی: این گزینه مربوط به رنگبندی بخش بکگراند پاسخگویی دیدگاه میباشد.
✔️ رنگ متن دیدگاه: این گزینه برای انتخاب رنگ متن دیدگاه مورد استفاده قرار میگیرد.
2. منوی Phrases
این سربرگ حاوی دیگر تنظیمات افزونه است که خود نیز دارای 6 سربرگ مجزا میباشد، در ادامه مروری به بررسی هر کدام از این سربرگها خواهیم پرداخت.
سربرگ اصلی
✔️ عنوان تب گفتگو: از این قسمت میتوانید یک عنوان دلخواه خود را برای سیستم پرسش و پاسخ انتخاب کنید.
✔️ سربرگ: بطور پیشفرض یک پرسش با عنوان ” آیا موردی برای گفتگو وجود دارد؟” در سربرگ گفتگو موجود است که از این بخش میتوانید آن را تغییر دهید.
✔️ دکمه بارگذاری بیشتر: در صورت زیاد بودن تعداد دیدگاهها میتوانید با انتخاب دکمه بارگذاری بیشتر، موارد بیشتری را مشاهده کنید.
سربرگ فرم
✔️ فیلد ایجاد دیدگاه: این گزینه حاوی متن فیلد برای شروع گفتگو است، به عنوان مثال “گفتگو را شروع کنید”.
✔️ فیلد ملحق شدن به دیدگاه: این گزینه حاوی متن دکمه “پیوستن به دیدگاه” میباشد.
✔️ فیلد ایمیل: این گزینه حاوی فیلد ایمیل ارسال کننده دیدگاه میباشد.
✔️ فیلد نام: این گزینه نیز حاوی فیلد نام ارسال کننده دیدگاه است.
✔️ فیلد کپچا: متن موجود در فیلد کپچا، به عنوان مثال “کد امنیتی فوق را در کادر زیر وارد کنید.
✔️ مطلع ساختن از پاسخ جدید: متن دلخواه خود که مربوط به مطلع شدن از پاسخها میباشد وارد کنید.
سربرگ دیدگاه
این سربرگ امکان تغییر و سفارشیسازی فیلدهای مربوط به تاریخ و زمان کلیه دیدگاههای ارسال شده از سوی کاربران را در اختیار شما قرار میدهد.
سربرگ ایمیل
این سربرگ حاوی تنظیمات مربوط به ایمیل شامل عنوان ایمیل، متن فیلد ایمیل و بسیاری از تنظیمات دیگر است که به دلخواه قابل تغییر میباشند.
سربرگ اعلانات
و در آخرین سربرگ تنظیمات مربوط به نوتیفیکیشنهایی در هر مرحله برای شما و مشتریان ارسال میگردد قابل سفارشیسازی و تغییر میباشد. پس از ایجاد تغییرات، تنظیمات را ذخیره نمایید و وارد صفحه محصول شوید.
در صفحه محصول یک تب جدید به نام گفتوگو افزوده شده است که خروجی مانند تصویر زیر نمایش داده خواهد شد.
برای ایجاد گفتگوی جدید کافیست بر روی کادر “گفتگوی خود را شروع کنید” کلیک کرده و سوال یا گفتگوی خود را آغاز کنید، چناچه بخواهید از پاسخهایی که به گفتگوی شما داده میشود آگاه شوید گزینه مربوطه را تیک زده و بر روی دکمهی “ارسال دیدگاه” کلیک کنید.
جهت آشنایی بیشتر با سایر افزونه های ووکامروسی و مراحل طراحی سایت به مقاله آموزش طراحی صفر تا صد سایت مراجعه نمایید.
به همین راحتی توانستید افزونه پرسش و پاسخ ووکامرس را به وردپرس خود اضافه نمایید.
بیشتر بخوانید :
افزونه درخواست نقل قول ووکامرس
افزونه مقایسه محصول ووکامرس
افزونه امتیازدهی به محصولات ووکامرس
افزونه نظرسنجی پیشرفته ووکامرس
افزونه خرید گروهی محصولات در ووکامروس
آموزش کار با افزونه نمایش سریع محصولات ووکامروس
آموزش کار با افزونه اسکرول بی پایان محصولات ووکامرس
دیدگاهتان را بنویسید