Quick and Easy FAQs
افزونه Quick and Easy FAQs
ساخت سوالات متداول در وردپرس با افزونه Quick and Easy FAQs یکی از بهترین راه ها برای تعامل با کاربران سایت است و به شما کمک می کند به سولات متداول مخاطبانتان پاسخ داده، نیازها و مشکلات احتمالی آنها را برطرف نمایید.از سری مقاله های آموزش رایگان طراحی سایت امروز به آموزش افزونه Quick and Easy FAQs می پردازیم.
اضافه کردن بخش سوالات متداول به سایت وردپرسی در زمان شما نیز صرفه جویی کرده و شما را از پاسخ گفتن به تعداد زیادی ایمیل با سوالات یکسان بی نیاز می کند.
ساخت سوالات متداول در وردپرس با Quick and Easy FAQs که یکی از بهترین افزونه های سوالات متداول وردپرس است امکانات زیر را برای سایت وردپرسی شما فراهم می کند:
- اضافه کردن بخش FAQ با استفاده از یک شورت کد به هر جایی از سایت که مورد نظر شما باشد.
- انتخاب کردن استایل بخش FAQ سایت وردپرسی متناسب با تم سایت از میان گزینه های مختلف
❇️نحوه ساخت سوالات متداول در وردپرس با افزونه Quick and Easy FAQs
ابتدا افزونه را دریافت نموده و آن را در سایت خود در بخش افزونه ها نصب کنید.
بعد از اینکه افزونه نصب شد آن را فعال کنید. پس از فعالسازی افزونه، منوی جدیدی به نام “FAQs” در پیشخوان وردپرس نشان داده می شود.
روی Add New کلیک کنید.صفحه ای به نام Add New FAQ مطابق شکل زیر برای شما باز می شود.
در این صفحه می توانید اولین بخش سوالات متداول خود را بسازید.
در قسمت عنوان، سوال مورد نظر را نوشته و در قسمت محتوا در زیر آن، پاسخ را وارد کنید. در قسمت Groups در سایدبار سمت چپ صفحه می توانید پرسش و پاسخ خود را دسته بندی کنید. اگر هنوز دسته بندی جدیدی ایجاد نکرده اید از همین قسمت می توانید با کلیک بر روی Add New FAQ Group دسته بندی جدید ایجاد کنید.
توجه داشته باشید که دسته بندی های این قسمت افزونه Quick and Easy FAQs با دسته بندی وردپرس متفاوت است.
حالت روی دکمه “انتشار” کلیک کنید. برای نوشتن سوالات دیگر و پاسخگویی به آنها به همین ترتیب عمل کنید.
اگر مایل باشید تمام پرسش و پاسخ های ایجاد شده را یکجا ببینید روی زیرمنوی FAQs در منوی FAQs در پیشخوان وردپرس کلیک کنید.
❇️درست کردن دسته بندی
اگر تعداد پرسش و پاسخ های شما زیاد است و ترجیح می دهید آنها را در بخش های مختلفی گروه بندی کنید، به مسیر FAQs » Groups بروید. صفحه ای مشابه شکل زیر مشاهده خواهید کرد.
برای گروه خود یک نام، یک نامک مرتبط و یک توضیح ایجاد کنید. سپس روی دکمه “Add New FAQ Group” کلیک کنید. به همین روش می توانید تعداد گروه های بیشتری بسازید.
برای اینکه یک پرسش و پاسخ را در یک دسته بندی قرار دهید باید به زیرمنوی “FAQs” رفته و روی “ویرایش سریع” زیر پرسش و پاسخ موردنظرتان کلیک کنید.
در صفحه باز شده دسته بندی موردنظر را انتخاب کرده و روی دکمه “بروزرسانی” کلیک کنید.
با درست کردن هر پرسش و پاسخ جدید نیز می توانید در قسمت Groups پرسش و پاسخ ساخته شده را به گروه مورد نظر خود، تخصیص دهید.
❇️نمایش بخش سوالات متداول افزونه Quick and Easy FAQs در نوشته ها و برگه ها
برای نمایش بخش پرسش و پاسخ ساخته شده در وب سایت می توانید از شورت کد ها در سه ساختار مختلف استفاده کنید.
- استایل فهرست: پرسش ها به صورت فهرست وار نشان داده می شود
- استایل سوئیچ : پرسش ها با یک علامت + در کنار آن برای نشان دادن پاسخ می آیند.
- استایل سوئیچ قابل فیلتر کردن: سوالات متداول با تفکیک گروه ها نشان داده می شود.
❇️نمایش سوالات متداول در استایل فهرست
برای اضافه کردن بخش سوالات متداول ساخته شده با افزونه Quick and Easy FAQs به نوشته، برگه یا هر نوع پست سفارشی موردنظر خود، کافی است قطعه کد زیر را به آن قسمت اضافه کنید.
[faqs]
این قطعه کد از استایل فهرست استفاده می کند. به این معنی که لیستی از پرسش هایی که ایجاد کرده اید نمایش داده می شود. کاربر با کلیک بر روی هر پرسش به سمت پایین صفحه جایی که پاسخ مربوط به آن قرار دارد، هدایت می شود.
دیگر شورت کدهایی که از استایل فهرست استفاده می کنند و می توانید آنها را برای FAQ های ساخته شده با افزونه Quick and Easy FAQs به کار ببرید، عبارتند از:
❇️نمایش تمام سوالات متداول در گروه بندی های مختلف
[faqs grouped="yes"]
دیدگاهتان را بنویسید