وب برندینگ چیست؟ تفاوت آن با سئو
وب برندینگ چیست؟
? وب برندینگ یکی از تکنیک های برندینگ و مدیریت برند است که با استفاده از فضای مجازی صورت میگیرد و از شاخه های بازاریابی اینترنتی محسوب می شود.
?وب برندینگ ،دیجیتال برندینگ یا برندینگ اینترنتی و حتی اینترنت برندینگ از نام هایی است که برای این تکنیک درنظر گرفته شده است.
?یکی از مؤلفه های بازاریابی دیجیتال وب برندینگ است. داشتن یک برند باعث ایجاد احساس اعتبار برای مخاطبان نسبت به شما می شود. واژه برند یعنی هر اصطلاح، نام،نماد ویا حتی ترکیبی از آنها که موجب شناخت محصول یا خدمات شما می شود و واژه ی برندینگ یعنی رفع نیاز های مشتریان با در نظر گرفتن پتانسیل های شما در زمینه ی کاری که انجام می دهید.
چرا برندیگ مهم است ؟
برای موفق بودن در وب برندینگ، باید نیازها و خواسته های مشتری را به خوبی شناخت و استراتژی برند تجاری خود را در هر زمانی متناسب با آن برنامه ریزی کرد.
برندینگ شما با استفاده از برداشت ها و تجربیات قبلی مشتریان از بازار، ارتباط دارد و در کنار جذب افرادی به سمت شما مشخصاً تعدادی از مشتریان را هم از شما دور خواهد کرد. یک وب برندینگ موفق باید پی در پی در حال تلاش برای جلب بیشتر رضایتمندی مشتریان جدید باشد، این کار تنها فقط درکنار بررسی عملکرد، تحقیقات میدانی درست و رضایتمندی مشتریان و تعیین استراتژی تبلیغاتی مناسب امکان پذیر است. در نتیجه، مدیریت برند، پایه و اساس مناسبی برای بازاریابی دیجیتال و ارتباطات شما بوجود می آورد، که عدم توجه به آنها ممکن است شما را از رقبایتان خود عقب بیاندازد.
هدف وب برندینگ یا اینترنت برندینگ از دیده شدن چیست؟
هدف برند از دیده شدن، ایجاد تفاوت و تمایز میان محصولات و خدمات یک شرکت با یک شرکت دیگر به عنوان رقیب است.
اگر دیجیتال برندینگ درست و مناسب انجام شود موجب:
?افزایش فروش
?افزایش مشتریان
?افزایش وفاداری مشتریان
?تقویت ارزشی خاص برای برند
?شناخت بیشتر مشتری
وب برندينگ داراي 2 بعد اساسي است :
1- بعد مديريت : براي وب برندينگ نياز به تفكر مديريتي براي ترسيم جايگاه برند در بازه بلندمدت وجود دارد. اين همان چيزي است كه مديريت بازاريابي يا مديريت برند سازمان بدان تسلط دارد. زيرا از برنامههاي بازاريابي سازمان مطلع هستند و يا حداقل با مفاهيم بازاريابي آشنا هستند.
2- بعد مهندسي : براي وب برندينگ نياز به تواناييهاي اجرايي مانند برنامهنويسي، طراحي دوبعدي و سهبعدي، توليد ويديو … وجود دارد تا بتوان دنياي وب را همانطور كه پيشتر گفته شد به عنوان رسانايي براي انتقال پيام به كار گرفت.
تفاوت سئو با وب برندینگ در چیست ؟
?وب برندینگ مفهومی جامع برای گسترش دادن یک برند در دنیای طراحی وب سایت است، که بر پایه ی استفاده از کلیه ی ابزارهای موجود و یا ایجاد ابزار جدید برای انتشار پیام برند است اما سئو به عنوانی یکی از ابزارهای وب برندینگ، به دنبال بهینه سازی وب سایت جهت بالا بردن جایگاه سایت در یک یا چند موتور جستجوی اینترنت در محدوده ی زمانی خاص است.
در سئو هدف اصلي رتبهبندي Website Ranking است اما در وب برندينگ هدف انتشار حداكثر پيام برند است.
برندینگ در سئو
?برندینگ ضمن شناسایی بازار هدف به منظور انتخاب رقبا، شرکت و یا کارخانه مورد نظر را به عنوان تنها ارائه دهنده راه حل برای مشکلات ویژه در زمینه مورد نظر معرفی می کند. ایجاد پیامی روشن، ارزش دهی به اعتبار شما، برقراری رابطه با مخاطب شما از طریق شناساندن محصولات و خدمات به وی، تحریک و وادار کردن اشخاص به خرید محصولات و خدمات، ایجاد مشتریان وفادار و… از جمله پر اهمیت ترین اهداف برند سازی محسوب می شوند.
?گوگل همواره با ارائه راهکارهای حرفه ای به برندهای تجاری سعی در موفقیت بیشتر آن ها داشته است. برندهای تجاری دارای بک لینک های کمتر در رتبه بندی گوگل رتبه های بهتری به دست می آورند. اما به دلیل عملکرد نامناسب جریمه خواهند شد. البته لازم به یادآوری که این برندها پس از گذشت مدتی یک یا دو هفته ای مجددا به صدر خواهند برگشت.
?جالب است بدانید که برندهای کوچک چنین امتیازی برخوردار نیستند. این برندها مجبورند لینک های بسیار زیادی به دست آورده و به سختی به ابتدای رتبه بندی کلمات رقابتی خواهند رسید. برندینگ در سئو تاثیر بسیار چشمگیری در پیشرفت و ارتقا سئو در گوگل خواهد داشت. سئو و موتورهای جستجو نیز به طور بسیار قابل توجهی در حال توسعه و پیشرفت و تحول هستند. برندینگ در سئو می تواند در سطوح گوناگونی صورت گرفته و همیشه لازم نیست که برندی که قصد جا انداختن آن را داریم، به معروفی و بزرگی کوکا کولا باشد.
? سئو سایت یکی از موارد تاثیر گذار در برندینگ می باشد. تولید محتوا و بازاریابی محتوا، ریپورتاژ آگهی، تبلیغات در موتور جستجوی گوگل، تبلیغات کلیکی و ثابت و عواملی از این قبیل که در سایت های پر بازدید مورد استفاده قرار می گیرد، علاوه بر برند سازی در سئو نتایج بسیار چشمگیر و موثری در جلب نظر و توجه مشتریان و بازدید کنندگان خواهد داشت.
?شما زمانی که سایت شما از نظر گوگل در یک صنعت یا موضوع به عنوان یک برند شناخته شود؛ آنگاه در بیشتر عبارت های کلیدی، گوگل رتبه وب سایت شما را ارتقا خواهد داد و سایت شما در صفحه اول گوگل قرار خواهد گرفت. زیرا رویه و سیاست گوگل اعتماد به برندهاست.
تولید محتوا، عاملی موثر بر برندینگ در سئو
?برندینگ در سئو زمینه معروف شدن سایت در گوگل را فراهم نموده و بدین ترتیب زمانی که افراد به جستجو در گوگل بپردازند، با نام سایت و برند شما مواجه خواهند شد و بدین ترتیب از برند شما دیدن خواهند کرد. این عمل موجب افزایش ورودی های سایت و در نتیجه نمره CRT سایت خواهد شد. بی شک این نوع برندینگ در سئو تاثیر بسیار زیادی بر اعتبار سایت مورد نظر در گوگل خواهد داشت.
ریپورتاژ آگهی، عاملی موثر بر برندینگ
قوی کردن روابط عمومی و قرار دادن خبرهای تبلیغاتی برند خود در سایر سایت های معتبر و خبرگزاری ها که از آن تحت عنوان رپورتاژ آگهی یاد می شود، یکی از خلاقانه ترین روش های برندینگ در سئو می باشد. در صورتی که این امکان را فراهم کنید که با به کارگیری برندینگ نام تجاری برند خود را به دیگران معرفی کرده و توجه آنان را به سوی خود جلب نمایید، نام برند شما به مرجعی مطمئن تبدیل شده و افراد زیادی به شناخت آن روی می آورند.
برای برند شدن در سئو میبایست در رپورتاژ آگهی های خود از انکرتکست برند و یا دامنه سایت خود استفاده کنید تا سیگنال های برندینگ خود را تقویت کنید.
آن چه که باید در مورد برند سازی در سئو بدانید!
?سئو و برندینگ دو حوزه کاملا متنوع هستند که می توانند تاثیرات مثبت و منفی بسیاری بر یکدیگر داشته باشند. امروزه برند به یکی از مهم ترین فاکتورهای اثرگذار در سئو سایت تبدیل شده است. این در حالی است که سئوی قوی یکی از روش های برند سازی می باشد. برند سازی را در شغل های گوناگونی مورد استفاده قرار می دهند. زیرا این روش موجب افزایش فروش و رشد و پیشرفت محصول مذکور خواهد شد.
?جالب است بدانید که برندینگ و سئو رابطه ای دو طرفه دارند. بدین معنی که پیشرفت هر کدام پیشرفت مورد دیگر را به دنبال خواهد داشت. اهمیت این موضوع به حدی است که متخصصان برندینگ بر این باورند که بهبود سئو یکی از مهم ترین و اساسی ترین راه های تقویت برند می باشد. میان برندینگ و نرخ کلیک نیز رابطه مستقیمی وجود دارد. بدین ترتیب که هر چه نرخ کلیک کاربران بیشتر شود، آنان با برند مورد نظر بیشتر آشنا شده و بدین ترتیب برندینگ اتفاق می افتد.
?بی شک برند سازی در سئو اگر به درستی انجام شود، می تواند تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت کسب و کار مورد نظر داشته باشد. بنابراین لازم است که برندینگ را از همان ابتدا بسیار جدی گرفته و وب برندینگ در سئو را به عنوان یکی از مهم ترین راه های برندسازی مورد استفاده قرار داد.
دیدگاهتان را بنویسید