انتخاب کلمه کلیدی مناسب

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

 انتخاب کلمه کلیدی مناسب

🔸در مباحث سئو انتخاب کلمه کلیدی مناسب که هم جستجوی بالایی در موتورهای جستجو داشته باشند و هم رقابت کردن در آن چندان دشوار نباشد، بسیار اهمیت دارد

🔸اگر کلمات کلیدی انتخابی ما به گونه ای باشد که آمار جستجوی مناسبی نداشته باشند قطعاً تعداد بازدیدکننده‌ی مناسبی برای و‌ب‌سایت خود نخواهیم داشت. یا اگر رقابت در آن کلمه کلیدی به شدت زیاد باشد قطعاً نمی‌توانیم در مدت زمان مناسب در جایگاه خوبی از نتایج گوگل قرار بگیریم.

 انتخاب کلمه کلیدی مناسب

🔸برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو باید چند چیز را در ابتدای کار در نظر گرفت. انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو در واقع قلب سئو بوده و اکثر شکست ها در پروژه به خاطر انتخاب کلید واژه نامناسب یا بسیار سخت اتفاق می افتد.

🔸روش های مختلف برای استخراج کلمه کلیدی یک سایت وجود دارد. اما آیا همه آن ها باعث می شوند که ما بهترین کلمات کلیدی برای سئو را انتخاب کنیم؟ برای انتخاب کلمات کلیدی سئو و همین طور یافتن بهترین کلمات کلیدی برای انجام سئو، می باید با انواع کلمات کلیدی آشنا شویم.

 انتخاب کلمه کلیدی مناسب

🔻در واقع می توان گفت مهم ترین امر قبل از انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو ، آشنایی با انواع حالت های کلمات کلیدی می باشد. به صورت کلی آن ها را می توان در سه دسته کلی زیر قرار داد:

⭕️آشنایی با انواع حالت های کلمات کلیدی

🔹کلمه کلیدی اطلاعاتی : مورد استفاده برای جستجو و جمع آوری اطلاعات در مورد چیزی (مثلا گوشی هوشمند چیست؟) این کلمات برای سئو نامناسب بوده و وارد ترافیک موثر به سایت وارد نخواهند کرد (این مورد بیشتر در مواردی صادق است که هدف ما فروش کالا یا خدمات به مشتریان سایت خود می باشد)

 

آشنایی با انواع حالت های کلمات کلیدی

 

🔹کلمه کلیدی محصول محور: اکثرا افراد برای تحقیق در مورد محصولی که قصد خرید آن را دارند استفاده می کنند ( این یعنی احتمال خرید زیاد است اما هنوز تصمیم قطعی برای خرید ندارند) مثل گوشی هوشمند سامسونگ مدل گلکسی ۸

 

آشنایی با انواع حالت های کلمات کلیدی

🔹کلمه کلیدی نیاز محور: این کلمات کلیدی بر اساس نیازکاربران جستجو شده و تقریبا فقط برای خرید جستجو می شوند (این کلمات کلمات کلیدی پتانسیل بالایی برای خرید دارند) مثل خرید گوشی سامسونگ گلکسی ۸ یا مقایسه گوشی سامسونگ مدل S8 با مدل S7 مسلما کلمه کلیدی مناسب برای سئو ، کلماتی هستند که نیازمحور می باشند. می باید این امر را همواره در انتخاب لیست کلمات کلیدی نهایی مدنظر داشته باشیم. در نظر داشته باشید که این فقط یک دسته بندی کلی در مورد کلمات کلیدی می باشد و شما باید عناصر دیگری را نیز در این زمینه در نظر بگیرد

 

آشنایی با انواع حالت های کلمات کلیدی

💥10 نکته برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب:

 

10 نکته برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب

 

1. انتخاب کلمه کلیدی از دید مخاطب

🔹خودتان را جای مخاطب قرار دهید. تصور کنید که به خدماتی نیاز دارید که در رابطه به کسب و کار شماست. کسانی که هنوز سایت ندارند و قصد دارد این مراحل را تازه شروع کنند به این نکته توجه کنند. به طور مثال در زمینه فروش املاک کاربران شما هیچ گاه کلمه ی سایت آنلاین فروش املاک ، سایت آنلاین فروش آپارتمان را جستجو نمی کنند.

انتخاب کلمه کلیدی از دید مخاطب

🔹ممکن است شما تصور کنید این کلمات ، کلمات مناسبی هستند و روی این کلمات خودتان را سئو کنید و در آخر می بینید که نتیجه مطلوبی نگرفتید. کلمه ای که مردم جستجو می کنند خرید خانه در جردن ، اجاره ی ارزان خانه و کلمات این چنینی است.

🔹پس کلمه ی کلیدی کلمه ای است که کاربران جستجو می کنند. شما باید به عنوان مخاطب جستجو کنید و کلمات کلیدی را به این صورت پیدا کنید. می توانید با پرس و جو از همکاران ، دوستان و اطرافیانتان کلمات کلیدی پیدا کنید. از آن ها بپرسید اگر در زمینه کسب و کار شما احساس نیاز کنند چه کلماتی را جست و جو می کنند.

انتخاب کلمه کلیدی از دید مخاطب

2. لیستی از کلمات

🔹کار دیگری که باید انجام دهید این است که کلمات کلیدی مربوط به خودتان را پس از جستجو کردن لیست کنید و این لیست مخصوص را برای خودتان ایجاد کنید.

لیستی از کلمات

3. Long tail keywords یا کلمات کلیدی طولانی

🔹بعضی افراد تصور می کنند کلمات کلیدی کوتاه تر بازدهی بیشتری دارد. فقط کافیست کلمات کلیدی را بررسی کنید متوجه خواهید شد که کلمات طولانی تر هدفمندتر هستند وبازدهی بهتری خواهند داشت. به طور مثال باز هم مثال املاک را بررسی کنیم؛ شما می توانید روی کلمه املاک فعالیت کنید و ببینید که نتیجه ای که می خواستید را نمیگیرید و هم چنین می توانید روی کلمات اجاره خانه در جردن و یا هر محله ای که در آن فعالیت می کنید سئو انجام دهید و نتیجه بهتری بگیرید. مشاهده می کنید که این کلمات طولانی تر و 4 بخشی هستند.

 

Long tail keywords یا کلمات کلیدی طولانی

🔹با این وجود مزیت اصلی آن ها در مقایسه با کلمات کوتاه این است که سئو روی کلمات طولانی ساده تر است و خواهید دید که خیلی راحت تر به نتیجه خواهید رسید نسبت به یک کلمه ی یک بخشی.

🔹مزیت دیگر کلمات طولانی، دقیق تر بودن آن هاست. شما مخاطبی را به دست می آورید که دقیقا به دنبال خدمات شما می گردد. به طور مثال کسی که خرید خانه در جردن را جستجو می کند دقیقا مخاطب شما است.

4. استفاده از ابزار گوگل Adwords

🔹گوگل Adwords ابزار فوق العاده ای برای تبلیغات در سطح گوگل است. ابزاری به اسم keyword planner وجود دارد که در گذشته به اسم keywords tools در گوگل Adwords آن را می شناختیم.
🔹امکانات keyword planner بسیار بیشتر از گذشته شده است.
🔹شما با قرار دادن لیستی که از کلمات کلیدی تهیه کردید در keyword planner متوجه می شوید که این کلمات چه تعداد در ماه و در سال جستجو می شوند و ارزش این کلمات را به طور کامل در می یابید. لیست تهیه شده ی خودتان را با استفاده از ابزار گوگل Adwords بررسی کنید و نتیجه را جلوی کلمات کلیدی یادداشت کنید و در آخر کلمات کلیدی مهم تر را مجزا کنید.

استفاده از ابزار گوگل Adwords

5. آمارگرفتن با گوگل trend

🔹گوگل trends به شما می گوید چه کلمات کلیدی بیشتر جستجو می شوند. این ابزار در زبان فارسی به اندازه ی زبان انگلیسی قوی نیست. شما در گوگل trend برای دریافت اطلاعات کلمات باید خودتان کلماتی را که می خواهید میزان اهمیت آن ها را بدانید وارد کنید و میزان جستجوی آن ها را مشاهده کنید.

آمارگرفتن با گوگل trend

6. سئو کردن سایت برای صفحات داخلی

🔹این نکته را در نظر داشته باشید که شما نمی توانید تمام کلمات کلیدی مورد نظرتان را برای صفحه اصلی سئو کنید. سعی کنید برای هر کلمه صفحه ای جداگانه تشکیل دهید.

🔹زمانی که می خواهید کلمه ی کلیدی خود را انتخاب کنید، برای این کلمات صفحات جداگانه طراحی کنید مخصوصا زمانی که موضوعات متفاوتی دارید باید زمانی را برای بهینه سازی مجزا برای آن ها اختصاص دهید. بهتر است بدانید صفحات داخلی برای بهینه سازی کلمات کلیدی خیلی بهتر هستند. در نتیجه کلمات کلیدی خود را بر این مبنا انتخاب کنید.

سئو کردن سایت برای صفحات داخلی

7. بررسی سایت رقبا

🔹با جستجوی کلمات کلیدی خود متوجه می شوید که نمونه های سایت شما وجود دارد که آن ها رقبای شما هستند. می توانید به این وب سایت ها سر بزنید. فقط کافیست کمی کد نویسی بلد باشید با مشاهده کد های سایت رقبا متوجه می شوید که رقیبان شما از چه کلمات کلیدی استفاده کرده اند و با قرار دادن آن ها در ابزارهای معرفی شده ی بالا می توانید میزان اهمیت کلمات آن ها را بررسی کنید و اگر نتیجه خوبی داشت شما هم در این کلمات با رقیبانتان رقابت کنید.

بررسی سایت رقبا

8. بهترین را انتخاب کنید

🔹افراد متخصص خودشان را درگیر موارد بی اهمیت نمی کنند به جای اینکه 100 کلمه انتخاب کنید 20 کلمه هدفمند و کلیدی انتخاب کنید. افراد متخصص به راحتی هر کلمه ای را انتخاب نخواهند کرد. حتی انتخاب یک کلمه تنها نیز اشتباه است. اینکه سعی کنید تنها در یک کلمه کلیدی به حالت ایده آل برسید باعث شکستتان می شود زیرا میزان ورودی سایت وابسته به کلمات کلیدی مناسبی است که برای صفحات مختلف سایت انتخاب می کنید.

بهترین را انتخاب کنید

🔹پیشنهاد می کنیم چند کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید این کار خیلی بهتر از انتخاب های زیاد و ضعیف است. اگر تمرکز خودتان را روی تمام کلمات قرار دهید و بخواهید در تمام آن ها بهینه سازی انجام دهید قطعا بازدهیتان بین تمام این کلمات تقسیم میشود.کلمات کلیدی خیلی با کیفیت را پیدا کنید و تمرکزتان را دقیقا روی این کلمات قرار دهید و سایت خودتان را در این کلمات بهینه سازی کنید. بعدها می توانید کلمات دیگری پیدا کنید و در آن کلمات هم سایتتان را بهبود دهید و به صفحات اول گوگل، سایت خود را منتقل کنید.

 

9.هدف

🔹هدف خودتان را از سئو سایت بدانید. آیا قصد دارید در سایت خود فروش داشته باشید؟ آیا تمایل دارید برند سازی کنید؟ آیا تمایل دارید اطلاع رسانی کنید؟

🔹به طور مثال برای برند سازی با جستجوی کلمه ی یخچال سایت LG را مشاهده خواهید کرد. بعد از ورود به سایت می بینید که خرید و فروش زیادی صورت نمی گیرد و آن چیزی که شما می بینید سایت اطلاع رسانی است. به این حالت برند سازی می گویند. LG سعی کرده است برند سازی کند و نماینده فروش جذب کند که بسیار هم موفق بوده.

 

هدف

🔹اما اگر قصد دارید اطلاع رسانی کنید به طور مثال برای اخبار IT باید سایتتان را سئو کنید تا بتوانید خبرهای IT سایتتان را اطلاع رسانی کنید.

🔹و حالت سوم که بیشترین حالت استفاده در اینترنت است ، فروش از طریق اینترنت می باشد. اگر تمایل به فروش دارید حتما در نظر بگیرید که قبل از کلمات کلیدی خود کلماتی مثل خرید و یا فروش را اضافه کنید.
به طور مثال اگر شما فروشنده دوربین های عکاسی هستید بهتر است که وب سایت خود را برای کلمات کلیدی خرید دوربین عکاسی و یا فروش دوربین عکاسی سئو کنید.

10. به روز رسانی کردن کلمات کلیدی

🔹نگران انتخاب درست ترین کلمه کلیدی در همین ابتدا نباشید. برای تغییر و انتخاب کلمات کلیدی بهتر و بیشتر همیشه زمان دارید.

🔹شما می توانید آمارگیرهای خیلی قوی روی وب سایت خود نصب کنید و ورودی های سایت خود را بررسی کنید با این کار می توانید ببینید کاربران در سایت شما چه جستجوهایی انجام می دهند. با مشخص شدن این کلمات می توانید کلمه های کلیدی جستجو شده توسط کاربران را هم به لیست کلمات کلیدی خود اضافه کنید و در آینده برای این کلمات هم بهینه سازی انجام دهید.

به روز رسانی کردن کلمات کلیدی

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *